Ghidul unui blogger incepator

Postat la 08 aprilie 2008 108 afişări

Mark Cuban, proprietarul echipei de baschet profesionist Dallas Mavericks, are o viata plina. Miliardarul detine o participatie la o companie de media si e si presedinte al canalului TV HDNet. Nu demult a participat la versiunea americana a show-ului “Dansez pentru tine”. Cum isi mai gaseste vreme ca sa scrie si pe blog?

Site-ul lui Mark Cuban, blogmaverick.com, este unul dintre primele 1.000 de bloguri, potrivit motorului de cautare Technorati. Mii de oameni citesc in fiecare zi postarile lui Cuban. Daca el poate, de ce n-ar putea si alti oameni ultraocupati?

“Nu va faceti blog ca sa va castigati existenta din el”, a avertizat Cuban intr-un e-mail. Cu toate acestea, el si alti bloggeri de top care au ocupatii foarte solicitante sunt de acord ca majoritatea oamenilor pot atrage audienta pe internet. Caci indiferent daca cineva isi face blog ca sa faca niste bani, sa influenteze opinia publica sau doar ca sa-si satisfaca egoul, scopul este atragerea unei audiente cat mai mari.

Iata ce spun cativa bloggeri de succes, care au si cariere de succes in afara blogosferei, despre modurile in care poate avea loc intrarea in industria blogging-ului.

1. Nu va asteptati sa va imbogatiti. Puteti sa va puneti pe blog bannere publicitare de la Google sau de la AdBrite. Trebuie doar sa va inregistrati pe unul dintre aceste servicii de publicitate online si sa puneti pe blog o sectiune de cod HTML. Multe dintre aceste reclame vor fi adecvate pentru publicul vostru tinta, iar serviciul va va alimenta contul de fiecare data cand un utilizator da clic pe una dintre reclame. Daca suma trece de un anumit prag, 100 de dolari in cazul Google, primiti un cec. Dar Philip Kaplan, presedinte de produse la AdBrite, avertizeaza ca doar unul din sase bloggeri atrage cel putin 500 de afisari pe zi. In acest ritm se pot castiga cel mult 45 de dolari pe luna, chiar daca site-ul este plin de bannere cat o pagina. Kaplan estimeaza ca doar 3% din site-urile active obtin mai mult de 1.000 de dolari din publicitate. “In trei luni si jumatate am strans 9,47 dolari”, se plange un blogger, Ted Dziuba, care si-a scos reclamele automate de pe site-ul lui, Uncov.com.

2. Scrieti despre ce va doriti sa scrieti, cu cuvintele voastre. Dziuba, un inginer de software de la Persai, un serviciu online de filtrare a stirilor, a inceput sa scrie pe blog din frustrare fata de aplicatiile tip web 2.0 mult laudate, insa pline de erori. Uncov.com a devenit un magnet pentru initiatii cu plangeri similare si a ridicat - desi neintentionat - si notorietatea Persai. Mii de cititori ai Uncov s-au inscris pentru un test al serviciului Persai. In cele din urma au bagat de seama si advertiserii. “Cand am inceput sa am 2.000-3.000 de afisari zilnic, advertiserii au inceput sa vina la mine”, spune el. Unii dintre ei l-au contactat direct chiar cu oferte de 750 de dolari pe luna pentru a le afisa reclamele.

Cuban indeamna “sa scrieti pe blog despre ce va pasioneaza. Nu scrieti despre ce credeti ca vrea sa citeasca publicul vostru. Scrieti pentru ca aveti ceva ce va doriti cu adevarat sa impartasiti cu ceilalti”.

3. Faceti loc in programul vostru scrierii de mesaje pe blog. “Intai aveti grija de celelalte lucruri din viata voastra”, spune Glenn Reynolds, profesor de drept la Universitatea Tennessee, care posteaza cu regularitate in timpul zilei pe site-ul lui, Instapundit.com. Volumul si regularitatea informatiilor publicate au ajutat la transformarea site-ului lui de opinii politice intr-unul dintre cele mai populare de pe internet. “Blogul este cel mai bine folosit atunci cand ii faceti loc in micile intervale de timp liber care va raman intre perioadele mai mari de lucru”, spune el. Reynolds posteaza mesaje intre doua cursuri, cand face o pauza in redactarea unor articole juridice si in timpul liber petrecut acasa.

Decideti-va sa puneti mesajul pe site! Obstacolul care ii opreste pe multi care-si doresc sa fie bloggeri este frica de a da clic pe butonul “Publica”. Xeni Jardin, care impleteste cariera de blogger la site-ul de stiri de fapt divers BoingBoing.com cu cariera de jurnalist freeelance, rezista impulsului de a slefui exprimarea de pe blog la fel ca pe aceea din cazul unui script radio.

“Nu va tineti pentru voi ideile, gandindu-va ca trebuie sa fiti la fel de maturi, completi si exhaustivi ca si cum ati fi o revista sau un articol de ziar”, spune ea. “Blogurile sunt tot timpul in miscare”. Bloggerii BoingBoing.com sunt renumiti pentru ca se intorc la postarile mai vechi ca sa le actualizeze, sa adauge noi informatii si sa elimine erorile.

4. Mentineti un ritm constant. Bloggerii au pareri diferite cu privire la cat de des ar trebui sa posteze. Reynolds si Jardin posteaza de cateva ori pe zi. Cuban si Dziuba lasa si cate o saptamana fara sa publice nimic. Ceea ce conteaza, spun ei, este sa stabilesti un ritm serios pentru cititori, astfel incat sa stie ca se pot bizui pe tine sa le dai ceva nou de citit la anumite intervale. De asemenea, nu exista o lungime standard pentru postarile de pe blog, dar cele mai de succes site-uri par sa aiba propriile formate, la fel ca si cele mai profesioniste publicatii. Reynolds depaseste rar doua sau trei randuri pentru un post. Postarile de pe BoingBoing.com au cate unul-trei paragrafe, tot timpul insotite de o poza. Blogmaverick.com al lui Cuban are postari care se pot intinde si pe un intreg ecran.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
international,
blog,
internet,
Mark Cuban
/special/ghidul-unui-blogger-incepator-2532167
2532167
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.