Cum a ajuns fiul unu imigrant evreu care trăia în Bronx unul dintre cei mai bogaţi şi celebri oameni din lume

Autor: Georgiana Călin Postat la 18 martie 2017 1657 afişări

Un tânăr cu origini modeste scria pe albumul liceului, la secţiunea ţeluri în viaţă, în urmă cu şase decenii, cuvântul ”milionar“. Astăzi, Ralph Lauren are o avere estimată de forbes la 7,5 miliarde de dolari şi deţine un imperiu în domeniul modei, unde şi-a lăsat amprenta prin brandul iconic Polo.

Cum a ajuns fiul unu imigrant evreu care trăia în Bronx unul dintre cei mai bogaţi şi celebri oameni din lume
Cum a ajuns fiul unu imigrant evreu care trăia în Bronx unul dintre...

Cu mult timp înainte să devină un fashion icon, fondatorul brandului Ralph Lauren se numea Ralph Lipschitz şi era cel mai mic dintre cei patru copii ai unor imigranţi evrei din Bronx, originari din Ucraina. Pentru a „evada” din mediul modest în care trăia, Ralph Lauren îşi făcuse un obicei din a merge la cinema şi a-şi imagina că face parte din distribuţia filmelor. „Efectiv intra în pielea personajelor sale preferate şi se gândea ce ar face, cum ar acţiona el în scenele respective”, a declarat presei Michael Gross, autorul cărţii „Genuine Authentic: The Real Life of Ralph Lauren”. Jocul acesta l-a apropiat din ce în ce mai mult de lumea fascinantă a celebrităţilor, a croit direcţia şi i-a conferit abilitatea de a păşi mai uşor către domeniul modei.

Deoarece în adolescenţă a îndurat ani de tachinări, la puţin peste 20 de ani tânărul a decis să îşi schimbe numele în Lauren, tocmai pentru a evita riscul ca originile sale să fie luate în derâdere. După un scurt stagiu în armată, Lauren s-a mutat din nou în New York, unde a început să lucreze ca vânzător la un magazin Brooks Brothers. O experienţă marcantă pentru destinul său a fost participarea la primul meci de polo. „Eram expuşi la diverse lucruri fabuloase pentru noi atunci – caii, echipamentele de piele, fetele blonde, înalte, cu pălării uriaşe şi, mai ales, societatea elitistă pe care am cunoscut-o acolo”, povestea Warren Helstein, prietenul care l-a dus la acel meci.

Evenimentul l-a inspirat pe Lauren să dezvolte un brand elegant, high class, care a devenit ulterior Polo Ralph Lauren. Având doar o diplomă de liceu şi câteva cursuri de antreprenoriat la activ, decizia de a-şi înfiinţa propria companie a fost primul mare risc pe care acesta şi l-a asumat de-a lungul carierei sale legendare. Următorul a fost hotărârea de a crea şi pune pe piaţă cravate late, colorate, într-o perioadă în care toată lumea le purta pe cele subţiri şi simple. Iar curajul său pare să fi fost o bună strategie, având în vedere că în primul an a vândut cravate de 500.000 de dolari.

În ciuda succesului său rapid, Lauren nu s-a relaxat şi a continuat să se extindă agresiv, unul dintre principiile sale fiind „Te poţi bucura de reuşită în timp ce avansezi”. În ceea ce ţine de designul produselor create, Ralph Lauren se axează pe simplitate şi, conform spuselor sale, propune haine pe care el însuşi le-ar purta. De-a lungul timpului, brandul s-a făcut cunoscut în domeniul hainelor, al accesoriilor şi parfumurilor, iar în 1977 Lauren a decis să listeze compania la bursa de la New York, dar păstrat 81,5% dintre acţiuni. În urmă cu doi ani s-a retras din poziţia de CEO al companiei, dar a păstrat două funcţii: cea de preşedinte şi de director de creaţie.

Copilul curios care se visa milionar se bucură acum, la 77 de ani, de laurii succesului la nivel global, de confortul proprietăţilor sale din Jamaica, Long Island, Bedford sau Manhattan şi de colecţiile sale impresionante de maşini valoroase, a căror valoare se ridică la 200 de milioane de dolari.

Ralph Lauren este căsătorit din 1964 cu Ricky Anne Loew-Beer şi are trei copii, dintre care doi au activităţi în afaceri, iar cel mai mare este producător de film şi actor. Creatorul de modă a făcut şi numeroase acte de caritate, implicându-se, printre altele, şi în diverse proiecte dedicate prevenirii şi tratării cancerului. În 2011 a lansat Polo Ralph Lauren Foundation, prin intermediul căreia donează bani în scopuri caritabile.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
brand,
moda,
polo,
bogati,
fiu,
imigrant,
oameni,
liceu,
milionar
Bilanţ la 20 de ani de DENT ESTET Bilanţ la 20 de ani de DENT ESTET

Pornită cu o investiţie modestă într-un cabinet deschis la parterul unui bloc, compania DENT ESTET s-a transformat în două decenii în liderul pieţei serviciilor stomatologice din România, cu venituri care au ajuns anul trecut la peste 47,5 milioane de lei.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Unul dintre cei mai importanţi lideri europeni a murit ULTIMĂ ORĂ: Unul dintre cei mai importanţi lideri europeni a murit
ULTIMĂ ORĂ: Tragedie pentru unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume: Trei dintre copiii lui au murit în atentatele din Sri Lanka
ProMotor.ro
Uite de ce ţi se face rău în maşină: CREIERUL TĂU CREDE CĂ A FOST OTRĂVIT! Uite de ce ţi se face rău în maşină: CREIERUL TĂU CREDE CĂ A FOST OTRĂVIT!
De ce DACIA DUSTER are un PREŢ DE PORNIRE MAI MARE ÎN ROMÂNIA decât în altă ţări!
Mituri false despre condusul economic - sfaturi care NU TREBUIE ASCULTATE!
Descopera.ro
SECRETUL uriaş al lui da Vinci din pictura ,,Cina cea de taină'', DECRIPTAT după sute de ani SECRETUL uriaş al lui da Vinci din pictura ,,Cina cea de taină'', DECRIPTAT după sute de ani
Descoperire de PROPORŢII după analizarea unor imagini declasificate din Războiul Rece, realizate de avioane de SPIONAJ. „Este UIMITOR!”
De ce CATOLICII nu vor să sărbătorească Paştele odată cu ORTODOCŞII! Decizia istorică care a produs cea mai mare ruptură
Go4it.ro
O maşină electrică TESLA a luat foc SPONTAN! Explozia DEVASTATOARE a avut loc într-o parcare subterană. O maşină electrică TESLA a luat foc SPONTAN! Explozia DEVASTATOARE a avut loc într-o parcare subterană.
EŞEC pentru Samsung! Cel mai AVANSAT telefon al său nu mai ajunge în magazine! Motivul pentru care GALAXY FOLD a fost AMÂNAT
A fost găsit un VINOVAT pentru TRAGEDIA de la Notre Dame. Dezvăluirea s-ar putea să vă surprindă
Csid.ro
Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.