Capitalistul săptămânii: Povestea fondatorului Audi, August Horch

Autor: Ioana Matei Postat la 11 octombrie 2013 1284 afişări

Istoria Audi a început odată cu fondarea de către August Horch a companiei August Horch & Cie., în 1899. August Horch s-a născut în 1868 în oraşul german Moselle şi a studiat în Mittweida. Şi-a finalizat studiile de inginerie în 1890 şi a început să lucreze pentru Carl Benz în 1896.

Capitalistul săptămânii: Povestea fondatorului Audi, August Horch

A lucrat pentru acesta doar trei ani, alegând să îşi fondeze propria companie în 1899, August Horch & Cie. Deşi în acel moment Horch avea puţine cunoştinţe despre afaceri, le compensa cu cele din domeniul ingineriei, mizând pe inovaţii în producţia maşinilor. Prima maşină creată de August Horch & Cie în 1901 ajungea la o viteză maximă de 32 km/h. În 1903, Horch a lansat prima maşină cu patru cilindri, iar în 1907, una cu şase cilindri.

Maşinile lui Horch au ajuns astfel să fie considerate superioare celor create de Benz sau Mercedes. Sediul iniţial al companiei era în Köln, dar, din cauza condiţiilor economice nefavorabile, a fost mutat la Reichenbach, iar apoi la Zwickau. Intensificarea problemelor financiare l-a determinat pe August să transforme compania într-o societate pe acţiuni - cea mai mare greşeală, după cum el însuşi declara. În 1909, vânzările companiei au scăzut şi acţionarii i-au cerut lui Horch să părăsească postul de preşedinte al companiei. Horch nu a fost descurajat şi a înfiinţat o nouă companie, tot în Zwickau.

Numele iniţial era Horch Automobil-Werke, dar o dispută legală nu i-a permis să îşi folosească numele din nou, acesta fiind o marcă înregistrată pentru cealaltă companie. Prin urmare, în 1910, s-a născut Audi – traducerea în latină a cuvântului „Horch„(„ascultă„ în limba germană). În 1928, noi probleme financiare au condus la cumpărarea unui pachet de 51% din acţiuni de către DKW. În 1932, Audi, DKW, Horch & Cie şi Wanderer au fuzionat în Uniunea Auto, preluată în cele din urmă de Volkswagen şi recunoscută ca Audi din 1964. Cele patru inele ale logoului reprezintă în continuare cele patru companii.

Audi este cunoscut şi în prezent drept producătorul celor mai avansate maşini din punct de vedere tehnologic, după cum şi-a propus August Horch de la început. Până la moartea sa, în 1951, a fost profesor de onoare la Universitatea Tehnică din Braunschweig.

În prima parte a anului, vânzările Audi au ajuns la un record, o creştere de 6,4% fiind înregistrată faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Compania a livrat în acest interval peste 780.000 de maşini, ajungând la venituri de 25,2 milioane de dolari. În 2012, compania a înregistrat venituri de circa 48,7 milioane de dolari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
audi,
fondator,
poveste,
istorie,
masina

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/special/capitalistul-saptamanii-povestea-fondatorului-audi-august-horch-11496319
11496319
comments powered by Disqus
ZF.ro
Cele două oraşe din România care au luat faţa marilor capitale ale lumii, precum Londra şi Paris, şi au lăsat în urmă Bucureştiul ee Cele două oraşe din România care au luat faţa marilor capitale ale lumii, precum Londra şi Paris, şi au lăsat în urmă Bucureştiul ee
Este oficial: Categoria de salariaţi care va putea ieşi la pensie la 57 de ani. Vârsta de pensionare a fost redusă cu 8 ani
Mediafax
Big Tech se află în pericol. După ce au beneficiat de traficul făcut de Trump pe propriile platforme, acum se dezic de el la final de mandat Big Tech se află în pericol. După ce au beneficiat de traficul făcut de Trump pe propriile platforme, acum se dezic de el la final de mandat
Prima apariţie publică a miliardarului Jack Ma, „dispărut” din octombrie. Fondatorul Alibaba s-ar fi aflat pe „lista neagră” a autorităţilor chineze
MonitorulApararii
Armata turcă decimată de Erdogan. Alţi peste 200 de militari au fost reţinuţi marţi. În ultimii patru ani, peste 20.000 de militari au fost daţi afară sau arestaţi Armata turcă decimată de Erdogan. Alţi peste 200 de militari au fost reţinuţi marţi. În ultimii patru ani, peste 20.000 de militari au fost daţi afară sau arestaţi
2021, an decisiv pentru marina Turciei. Primeşte primul portelicopter, prima fregată şi primul submarin realizate indigen, dar şi torpile şi rachete antinavă
MonitorulPartidelor
Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat
Tomac, despre Năsui şi Ciucu: Pretinşi politicieni moralişti. Justificare ieftină şi micime
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Operaţiunea „Mioriţa” COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Operaţiunea „Mioriţa”
COMENTARIU Valeriu Şuhan Cum să-ţi dai cu dreptu-n dreptu’...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.