Smart Business: Ionel Burtea, tânărul de doar 21 de ani care a dezvoltat un business de succes cu fructe de pădure

Autor: Ioana Matei, Roxana Cârcior Postat la 10 august 2017 2313 afişări

Ionel Burtea şi-a convins părinţii să investească într-o plantaţie de zmeură şi mure, ce se întinde pe o suprafaţă de 5 hectare în oraşul său de origine, Ţicleni din judeţul Gorj. Şi-a făcut propriul brand, Abund Berry, iar ideea a dat roade, şi la propriu, şi la figurat, în scurt timp. Abund Berry şi-a vândut anul trecut producţiile în Carrefour Târgu-Jiu, cofetăriilor şi direct consumatorilor.

„Îmi plăcea să consum foarte multe fructe şi am sesizat lipsa de pe piaţă de fructe de pădure, foarte multe dintre acestea erau importate din Olanda, Mexic, Portugalia – mi-am spus, <De ce nu merg cultivate şi aici?”, a povestit el în timpul emisiunii.

Recolta a ajuns în 2016 la două tone de mure şi 500 kilograme de zmeură, iar vânzările de fructe, la peste 5.000 de euro.  Tot în 2016, din dorinţa de a crea un produs finit şi, în urma unei idei găsite pe internet, tânărul antreprenor a decis să folosească o parte din  producţia de mure în lansarea vinului de mure Berry Wine.

Investiţia în această direcţie a ajuns la 6.000€. Vinul este unul homemade, artizanal, care cuprinde şi o linie de filtrare şi îmbuteliere. Anul trecut au produs 700 de sticle; iar pentru anul în curs crede că vor depăşi cu 200 acest număr. 25% din recolta de mure va fi destinată producţiei vinului, iar restul comercializării ca atare.

În ceea ce priveşte modelul de business, murele se comercializează, de regulă, cu 10 lei/kg en-gros, însă acest preţ poate varia în funcţie de cantitatea pe care o cumpără clienţii, iar preţul unei sticle de vin este de 50 de lei. Chiar dacă acum stocul este epuizat, antreprenorul aşteaptă  producţia de anul acesta pentru a reintroduce Berry Wine la vânzare. Potrivit previziunilor tânărului antreprenori, veniturile pentru vânzarea de fructe vor depăşi 8.000 de euro anul acesta, iar pentru vin, peste 12.000 de euro.

„Tot timpul mă gândesc la business, nu există minut sau oră în care să nu mă gândesc la ceea ce fac. Pasiunea te ţine în priză”, a declarant tânărul antreprenor în cadrul Smart Business. 

El îi sfătuieşte pe tinerii care, ca şi el, vor să dezvolte un business în domeniul agriculturii, să se înarmeze cu două lucruri: „Răbdare şi dorinţa de a face, acestea trebuie să fie în armonie cu antreprenorul.”

Mai multe detalii despre parcursul antreprenorial al celor doi şi despre proiectele lor viitoare veţi putea urmări astăzi, de la ora 15, în cadrul unei noi ediţii a emisiunii Smart Business.

Smart Business este o emisiune în care dorim să vi-i prezentăm pe reprezentanţii noii generaţii de antreprenori, cei care au avut curajul să dezvolte pe piaţa locală afaceri ieşite din tipar. Sunt talentaţi, pragmatici, depăşesc piedici şi îşi transformă ideile în branduri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
dezvoltare,
fructe

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.