PRO TV, afaceri de 35 mil. $ In T1

Postat la 05 mai 2009 9 afişări

Dificultatile economice din ultima jumatate de an au afectat si piata media din Romania. Compania PRO TV, care detine posturile de televiziune PRO TV, Acasa, PRO TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a incheiat primul trimestru cu o cifra de afaceri de 35,69 milioane de dolari, in scadere cu 38% fata de perioada similara a anului trecut.

Scaderea bugetelor de publicitate si-a pus amprenta nu doar asupra agentiilor de creatie si media buying, dar si asupra furnizorilor de media, care s-au vazut nevoiti sa-si regandeasca planurile de afaceri pentru 2009. “In piata din Romania, criza financiara a avut un impact semnificativ asupra tuturor businessurilor si, prin urmare, si asupra businessului de televiziune”, spune Maria Apostol, PR Director al grupului PRO TV. Profitul operational (EBITDA) al companiei PRO TV a fost de 7,15 milioane de dolari in aceasta perioada, fata de 23,38 milioane de dolari in primele trei luni ale anului trecut.

 

“Desi primele semne ale crizei s-au vazut inca din trimestrul patru, strategia in acest teritoriu a fost sa continuam investitiile in programele driver ale tuturor canalelor si in marketing. Aceasta strategie ne-a crescut market share-ul in comparatie cu primul trimestru din 2008”, precizeaza Apostol. “Diferentele de curs valutar de la moneda locala la dolar au avut si ele un impact foarte important asupra rezultatului financiar. Chiar si in aceste conditii, PRO TV International si Sport.ro si-au depasit performantele financiare in comparatie cu primul trimestru al anului trecut, iar compania PRO TV S.A pare a fi singurul business de televiziune din Romania care a inregistrat profit in primele trei luni ale acestui an.”

 

Pentru a atrage noi clienti si a-i mentine pe cei deja existenti, PRO TV a lansat recent o oferta de vanzare de spatiu publicitar la un pret de trei ori mai mic fata de nivelul standard prin care vrea sa-si fidelizeze si sa-si recompenseze clientii care au cumparat si consumat spatiu publicitar prin incheierea unor contracte ferme la inceputul anului.

 

Compania PRO TV face parte din grupul american Central European Media Enterprises (CME), care si-a anuntat saptamana trecuta rezultatele financiare pentru primul trimestru. CME a inregistrat o cifra de afaceri de 141,22 milioane de dolari, fata de 223,02 milioane de dolari in primul trimestru din 2008. Profitul operational al grupului a fost de 15,47 milioane de dolari, comparativ cu 65,47 milioane de dolari in primele trei luni ale anului trecut.

 

“Primul trimestru din 2009 a fost cel mai greu din activitatea noastra pe toate pietele pe care suntem prezenti. Am prevazut aceasta tendinta si am administrat vanzarile si costurile astfel incat sa limitam impactul declinului cheltuielilor pentru publicitate”, precizeaza Adrian Sarbu, presedinte si chief operating officer al CME. Inca de la sfarsitul anului trecut, atat agentiile de publicitate, cat si trusturile media au inceput sa se confrunte cu reducerea sau sistarea bugetelor de marketing ale companiilor.

 

“Pozitia noastra de lider ramane puternica, iar cota pe care o detinem in publicitate a crescut pe pietele-cheie. Prioritatea noastra pentru acest trimestru, lichiditatea, a fost rezolvata cu succes. Time Warner a decis sa investeasca 241,5 milioane de dolari in CME. Vad acest lucru ca pe un semnal de incredere in pietele, oamenii si strategia noastra”, a mai spus Sarbu.

 

In urma cu o luna, Time Warner, cel mai puternic grup de media din lume, a cumparat, printr-o majorare de capital, 31% din CME. Compania CME este controlata de omul de afaceri american Ronald Lauder, care acum 15 ani a inceput dezvoltarea unui grup de televiziune in fostele tari comuniste din Europa Centrala si de Est. CME mai detine posturi de televiziune in Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina si Bulgaria. Cehia si Romania sunt cele mai importante piete pentru CME, care anul trecut a avut venituri de un miliard de dolari. Adrian Sarbu, presedinte si COO al intregului grup CME, este proprietarul MediaPro, din care face parte si BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
televiziune,
PRO TV,
profit,
cifra de afaceri
/media-marketing/pro-tv-afaceri-de-35-mil-s-in-t1-4296794
4296794
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.