Idei funky - review de carte

Postat la 26 iunie 2007 1 afişăre

Exista branduri pe care pur si simplu le iubesti. Chiar daca nu iti ofera nimic in plus din punct de vedere tehnologic fata de alte branduri din aceeasi categorie. Ce face diferenta? Intr-o lume in care tehnologia unui brand nu mai poate revolutiona piata, imaginatia este cea care face ca un brand sa fie diferit de celelalte.

Exista branduri pe care pur si simplu le iubesti. Chiar daca nu iti ofera nimic in plus din punct de vedere tehnologic fata de alte branduri din aceeasi categorie. Ce face diferenta? Intr-o lume in care tehnologia unui brand nu mai poate revolutiona piata, imaginatia este cea care face ca un brand sa fie diferit de celelalte. Kjell Nordström, profesor la Institutul de Afaceri Internationale din cadrul Scolii de Economie din Stockholm, a venit in Romania sa vorbeasca despre noua societate in care talentul este singurul capabil de a face capitalul sa danseze. Pentru aceasta. forma obisnuita de business nu mai este suficienta. Este timpul pentru Funky Business.

 

Valoarea unui brand trebuie sa fie intangibila. Kjell Nordström spune ca "daca poti s-o atingi inseamna ca nu valoreaza prea mult." Daca inainte se punea accent pe materie, acum se pune accent pe cunoastere. Produsele trebuie sa contina putina materie si multa cunoastere. Vor castiga intotdeauna companiile care isi gestioneaza operatiunile intr-un mod inovator. Apelul la emotional este un truc ce poate pacali usor piata. Nokia… Desi nu a venit pe piata cu o tehnologie revolutionara care sa puna in umbra competitori puternici ca Sony Ericsson sau Motorola, imaginatia si apelul la emotii au facut ca Nokia sa ajunga lider mondial in productia de telefoane mobile.

 

Traim intr-o societate numita de Kjell Nordström: Societatea Karaoke. Nimic nu mai este original pentru mult timp. Totul se copiaza. Astazi, informatia a devenit un bun universal, usor de accesat de toata lumea. Tehnologia unei companii poate fi cunoscuta intr-un timp foarte scurt si de competitie. Astfel, daca tehnologia nu mai poate asigura monopolul temporar, singura care poate face diferenta este ideea. O idee buna te poate scoate din anonimat macar pentru o scurta perioada de timp. IKEA a avut o idee care i-a garantat monopolul pentru "un moment", iar momentul IKEA dureaza de cateva decenii.

 

"Feminin", "emotional", "personal si simplu" sunt 4 cuvinte care garanteaza un produs de succes: fie el o bautura racoritoare, un automobil sau uneori chiar si un politician…

 

Kjell Nordström identifica doua modalitati de impunere a brandurilor pe piata, fie prin "survival of the fittest", fie prin "sexual selection". Abilitatea de a se adapta a garantat succesul brandurilor ca: Easy Jet, H&M, Starbucks, IKEA. Iar atractia a functionat pentru Absolut, BMW si Gucci. Pentru ce e sexy, trebuie sa platesti mai mult. 

 

Piata creste in mod continuu, iar competitia devine din ce in ce mai intensa. Avand in vedere faptul ca tehnologia si-a mai pierdut din importanta, imaginatia este pusa la grea incercare. Un sfat dat de Kjell Nordström este "Think city, not country!". El considera ca societatea se afla intr-un proces intens de urbanizare, personalizare si fragmentare. Tarile nu devin din ce in ce mai similare, ci dimpotriva, devin din ce in ce mai diferite. Lumea se indreapta in directii diferite. Companiile vor deveni din ce in ce mai fragmentate si vor cauta oameni diferiti. Richard Branson de la Virgin UK cauta oameni carora le place distractia.  Acesti oameni pot refuza o oferta de job care le-ar oferi ceva mai multi bani, dar nu le-ar oferi distractie.

 

Cum se face ca SUA este a treia cea mai bogata putere, are cele mai mari branduri: Google si Hilton, cele mai bune universitati…. Raspunsul e simplu:  SUA nu reprezinta o tara, ci o idee. "Share the idea and you can join!" Si sunt multi cei care doresc sa "share the idea". Austriacul Arnold Schwartzenegger, englezii Beckham si Ozzy Osbourne, rusul Sergey Brin, co-fondatorul Google, sunt doar cateva dintre persoane care s-au alaturat ideii americane.

 

Funky Business - Kjell A. Nordström si Jonas Ridderstrale

Funky Business este o lectura obligatorie pentru cei care vor sa invete limbajul si retetele noii economii. In vremurile funky in care traim, periferia devine centrul. Cu totii putem sa fim lideri, ne spun Kjell A. Nordström si Jonas Ridderstrale. Cei doi autori funky sunt profesori universitari in cadrul Scolii de Economie de la Stockholm si au contribuit la Programul de studii aprofundate in management, care atrage elita liderilor din zona scandinava. "Funky Business demonstreaza ca mintea bate muschii si ca sursa avantajului competitiv al oricarei companii sunt oamenii. Cartea este convingatoare si argumentata cu rigurozitate", spune suedezul Jan Carlzon, guru al serviciilor si arhitect al revirimentului companiei Scandinavian Airlines. Cartea a fost tradusa pana acum in 34 de limbi si se afla pe locul 16 intr-un top al celor mai bune carti de business/leadership din toate timpurile, conform unui sondaj Bloomsbury.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Idei funky - review de carte
/media-marketing/idei-funky-review-de-carte-1009668
1009668
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.