Fata cea noua a asigurarilor

Postat la 16 iunie 2009 37 afişări

Desi multe domenii au limitat substantial bugetele si amploarea campaniilor de comunicare, asigurarile au fost exceptia de la regula. Cu patru mari campanii de rebranding, 2009 a fost pana acum cel mai activ an pentru asiguratori, la capitolul comunicare.

“Nici nu puteam sa ne alegem un an mai bun pentru aceasta campanie, pentru ca acum nimeni nu mai comunica si tarifele sunt mult mai mici decat anul trecut”, spune Ioana Laura Pasca, directorul de marketing al Uniqa Asigurari. Observatia sa nu este insa in totalitate adevarata. Daca nimeni nu mai contesta ca tarifele practicate de agentii si de furnizorii media au scazut considerabil, in ceea ce priveste absenta campaniilor de comunicare, lucrurile trebuie nuantate. Desi multi si-au amanat pentru anul viitor campaniile pe care le pregateau, altii au fost nevoiti sa le continue. Sau au vazut avantajele evidente pe care le oferea momentul. De voie sau de nevoie, alaturi de Uniqa si-au mai anuntat rebrandingul si Interamerican, care a devenit Eureko, Groupama, pentru integrarea Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia in Groupama Asigurari si AIG Romania, care urmeaza sa preia numele actionarului sau majoritar, ALICO.

Primii care au deschis acest sir surprinzator de lung pentru un an de criza au fost cei de la Interamerican, liderul pietei de asigurari de sanatate, care in luna februarie anuntau ca isi schimba numele in Eureko, dupa ce au primit aprobarea necesara din partea Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor (CSA) la sfarsitul anului 2008. Ce a socat la acel moment a fost bugetul alocat campaniei de comunicare - 2 milioane de euro, foarte mare pentru un an de criza, cand toti incearca sa-si reduca mai repede costurile. Tot atunci, Frans van der Ent, directorul executiv al companiei, spunea ca “Interamerican a luat aceasta decizie pentru a sublinia apartenenta la grupul olandez Eureko, care a preluat Interamerican in 2001”. Intrarea olandezilor in atentia publica a fost facilitata si de cele doua achizitii ale fondului de pensii - Bancpost si KD Pensii. Campania, inceputa in luna februarie si prevazuta sa continue pana in toamna, a parcurs mai multe etape de introducere a brandului in piata si in constiinta publicului. “Acum suntem in etapa in care promovam valorile brandului, iar din toamna trecem la promovarea de produs”, spune Besim Jawad, directorul general al Eureko Pensii. Rebrandingul Eureko a fost realizat de agentia de comunicare Ogilvy, iar executia campaniei s-a facut prin TV, print, radio, internet si outdoor.

O campanie la fel de complexa si care a implicat un buget similar este cea derulata in prezent de Uniqa Asigurari. Austriecii au achizitionat anul trecut intreaga participatie a asiguratorului Unita, de la Vienna Insurance Group, si anul acesta au marcat transformarea de imagine si de brand. Uniqa opereaza deja pe pietele din Polonia, Cehia, Slovacia, Serbia, Ucraina, Ungaria, Croatia, Slovenia, Bosnia-Hertegovina si Bulgaria si este prezenta in Romania din 2005, cand a cumparat o participatie la capitalul Astra Asigurari, urmand ca pe parcurs sa preia pachetul majoritar de actiuni. Asa se face ca in momentul de fata, pe piata de asigurari exista doi jucatori cu numele Uniqa - Uniqa si Astra-Uniqa - si un razboi mocnit intre cei de la Uniqa si cei de la Astra. “Cand am venit, am avut o intelegere care nu a fost respectata - sa preluam, in timp, pachetul majoritar. Cand am inteles ca nu va mai fi posibil, am hotarat sa ne retragem. Asa ca acum asteptam o oferta buna pentru a ne vinde participatia pe care o mai avem la Astra. Dupa aceea, ei va trebui sa renunte la numele nostru si pe piata va ramane un singur jucator cu numele Uniqa”, precizeaza Alfred Vlcek, vicepresedintele Uniqa Asigurari.

Cu atat mai mult, in aceste conditii, austriecii au tinut sa faca o campanie rasunatoare si sa situeze clar numele Uniqa, in mintea consumatorului, ca brand distinct de Astra-Uniqa. Impreuna cu Graffiti BBDO, departamentul de marketing si comunicare a inceput sa lucreze la proiect inca din luna octombrie a anului trecut, insa actiunea propriu-zisa a inceput din aceasta primavara. La fel ca in cazul olandezilor de la Eureko, rebrandingul se va face in mai multe etape. “Prima etapa dureaza pana la sfarsitul lunii iunie inceputul lunii iulie. Apoi vom face o pauza si vom reveni in toamna, cu o campanie de produs pentru politele non-auto si cu un de imagine”, explica Ioana Laura Pasca, directorul de marketing si comunicare al Uniqa Asigurari. Bugetul de promovare a fost impartit intre TV, outdoor, print si online si s-a incadrat in “pretul pietei”, adica a depasit un milion de euro, desi cei de la Uniqa Asigurari au beneficiat de o serie de avantaje.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/fata-cea-noua-a-asigurarilor-4560279
4560279
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.