Ce urmeaza?

Postat la 30 martie 2006 1 afişăre

Calupurile publicitare l-au prezentat din nou pe Mos Craciun in diferite ipostaze gratioase. Fie el imbracat conventional in rosu, fie "repozitionat" in albastru (si zau, ma asteptam sa vad unul "sarbatoresc portocaliu") - Mos Craciun a aparut cu generozitate in zeci de promotii si oferte speciale. Am parcurs perioada cea mai incarcata publicitar si, explicabil, cea cu eficienta cel mai usor masurabila la raft.

Calupurile publicitare l-au prezentat din nou pe Mos Craciun in diferite ipostaze gratioase. Fie el imbracat conventional in rosu, fie "repozitionat" in albastru (si zau, ma asteptam sa vad unul "sarbatoresc portocaliu") - Mos Craciun a aparut cu generozitate in zeci de promotii si oferte speciale. Am parcurs perioada cea mai incarcata publicitar si, explicabil, cea cu eficienta cel mai usor masurabila la raft.

 

Dincolo de bucuria festiva a sfarsitului de an suntem la moment de evaluare. Desaga lui Mos Craciun ne-a pregatit bilanturi generoase. Oamenii din jurul meu, fie ei clienti sau publicitari, fie jurnalisti sau pr-isti zambesc istoviti la capatul unui an prosper. Nu stiu pe nimeni care sa nu-si fi "facut cifrele". Am parcurs un an imbelsugat, industria cuvintelor (parafrazand subtitlul unei carti savuroase recent lansate de Lucian Mandruta) a progresat decis.

 

Publicitatea si-a consacrat creatori, relatiile publice s-au maturizat, presa a atins culmi de tiraj. Anii trecuti am ezitat sa ne bucuram de curba crescanda a cifrelor noastre de afaceri. Din superstitie sau necredinta. In 2004 ne-am confirmat aspiratiile. Teritoriul comunicarii a fost incercat de mai multi clienti, s-au consolidat branduri vechi si s-au nascut branduri noi. Bugetele au fost mai consistente si mai elastice in raport cu abordari neconventionale catre consumatori. Au aparut zeci, poate sute de mici agentii, "buticuri de creatie", agentii de evenimente speciale, pr-isti cu vocatie de consultanti. Cu totii au supravietuit (macar). Din zecile de antreprenori ambitiosi ai comunicarii nu stiu pe nimeni care sa fi capitulat in acest an! Asadar, binecuvantat fie 2004 pentru certitudinile pe care ni le-a oferit!

 

Ce urmeaza? Mai multe pitchuri in 2005 - caci clientii nostri au devenit mai exigenti si isi incearca asteptarile in noi coabitari. Bugete mai mari - caci vor creste preturile la media, intr-un efort de (pre)aliniere la corelatia cost/efect a confratilor europeni. Aparitia (chiar) mai multor agentii - caci din ce in ce mai multi oameni incorsetati de sistem vor indrazni...

Urmeaza campanii mai creative - caci propria stacheta confirmata international ne obliga. Urmeaza clienti noi - caci companiile autohtone descopera miracolul comunicarii si binefacerile lui. Urmeaza sa ne aplecam mai mult asupra calitatii profesionale a celor nou intrati in industrie - caci volumul presant ne-a obligat la recrutari masive (cateodata hazardate). Urmeaza un an de crestere si mai spectaculoasa, caci nu cifrele absolute sunt importante, ci tendinta.

 

Mihaela Nicola este matematician, presedinte Ogilvy România si lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ce urmeaza?
/media-marketing/ce-urmeaza-978539
978539
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.