A început afacerea într-o garsonieră cu doi programatori, iar acum conduce cel mai mare studio de gaming independent din România. În trei ani a ajuns la afaceri de 4 mil. de euro

Autor: Florin Casota Postat la 28 octombrie 2016 654 afişări

A început afacerea într-o garsonieră cu doi programatori, iar acum conduce cel mai mare studio de gaming independent din România. În trei ani a ajuns la afaceri de 4 mil. de euro

Dragoş Hâncu conduce azi cel mai mare studio de gaming independent din România, iar în trei ani a dus afacerea de la zero la o cifră de afaceri de  4 milioane de euro. Hâncu a făcut Facultatea de Automatică (electronică şi ştiinţe aplicate) şi pe cea de ştiinţe politice. Dar, în timpul facultăţii, mai mult s-a jucat, „eram toată ziua în internet cafe-uri“.

„Ceea ce s-a transformat în cariera mea putea la fel de bine să mă doboare“, povesteşte Dragoş Hâncu despre primele sale contacte cu industria jocurilor.

În 2005, Hâncu s-a angajat la Gameloft (ca producător), apoi la Jamdat, care a devenit din 2006 Electronic Arts, în cadrul căreia a ocupat mai multe poziţii şi de unde a plecat în ianuarie 2013.  La sfârşitul lui 2012 „nu îmi mai găseam locul“, aşa că în prima zi de lucru din 2013 şi-a dat demisia. „Nu ştiam exact ce o să fac; am primit şi oferte foarte bune, bine plătite şi călduţe, dar mi-am dat seama că dacă nu mă apuc atunci de ceva al meu, nu o să mă mai fac acest pas niciodată“, spune Dragoş Hâncu.

Cu bonusul de exit de la Electronic Arts a deschis Amber Studio într-o garsonieră cu doi programatori, punând la punct un serviciu de deployment („Modelul nostru de la început urma câţiva paşi simpli: Disney, clientul nostru principal de la început, ne dădea un joc, de obicei dezvoltat pe iOS, iar noi trebuia să îl portăm pe alte platforme, de la smart TV la telefoane şi PC“), dar având în plan să facă dezvoltare. 

Ceea ce a urmat în 2013, dar mai ales în 2014 şi în 2015, a întrecut însă aşteptările cu care pornise la drum. De la aproape 1 milion de dolari atins în primul an de funcţionare, 2013, compania a încheiat 2014 cu venituri de peste 2 milioane, iar în 2015 a ajuns la o cifră de afaceri de 4 milioane de euro. Printre cele mai mari proiecte la care studioul a lucrat în 2015 se află jocurile Cinderella Free Fall, Little Leader, Star Wars Rebels şi The Martian.

În plus, Hâncu a contribuit la construirea primului incubator românesc dedicat jocurilor video, Carbon, prin care se doreşte sprijinirea dezvoltării de jocuri video din ţară.

 

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.