100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Monica Iavorschi, Arctic

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 06 iunie 2012 167 afişări

Monica Iavorschi a preluat funcţia de director general al Arctic în 2008, chiar când criza începuse să-şi facă simţite efectele. Spune acum că ar fi putut să numească acel moment nepotrivit, dar acum crede că a fost mai degrabă vorba de noroc, pentru că în ciuda evoluţiei economice nefaste compania pe care o conduce a evoluat bine.

"Cred că sunt puţini manageri care au şansa să experimenteze atât de direct schimbarea", spune Monica Iavorschi, a cărei experienţă în cadrul Arctic depăşeşte zece ani. La începutul carierei a acumulat experienţă în domeniile de relaţii cu clienţii şi analiză financiară în cadrul Avon timp de patru ani, iar din 2001 s-a angajat la Arctic, unde iniţial a deţinut funcţia de marketing manager. În 2002 a fost numită director de marketing şi vânzări.

În ultimii trei ani producătorul de electrocasnice a fost una dintre puţinele companii din România care a continuat să facă angajări, a investit, a crescut producţia şi exportul. Între proiectele sale de suflet cel mai drag îi este extensia de brand Arctic, care a coincis cu un moment important în istoria companiei: trecerea de la marca de aparate frigorifice la marca de electrocasnice, ce cuprinde şi maşini de spălat rufe, aragazuri, hote şi aspiratoare.

Monica Iavorschi vede drept cea mai mare reuşită din cariera sa faptul că afacerea pe care o conduce s-a dezvoltat constant, iar în 2010 a preluat poziţia de lider pe toate segmentele de electrocasnice mari. N-a fost uşor însă: "Criza ne-a impus schimbare şi ne-a impus viteza în schimbare".

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în afaceri? E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Monica Iavorschi, Arctic: Din punctul meu de vedere, o femeie îşi construieşte o carieră în acelaşi fel ca şi un bărbat, pentru că aşteptările de la un manager sunt aceleaşi. Sunt momente când poate mi-aş dori să fiu bărbat, mai ales când vine vorba de lucruri foarte tehnice. Dar sunt şi multe clipe când mă bucur că sunt femeie - spre exemplu, când vine vorba de relaţionare şi comunicare. Una peste alta, datoria oricărui manager este să îşi folosească punctele forte şi să îşi dezvolte capitolele la care mai are de învăţat. Lecţia mea în viaţa de manager este că aproape orice se învaţă şi orice abilitate ţi-o poţi câştiga dacă vrei şi dacă munceşti pentru asta.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?

Monica Iavorschi, Arctic: Cred că stilul de conducere participativ defineşte cel mai bine modul în care lucrez cu oamenii la Arctic. Încrederea în oameni este o caracteristică esenţială pentru un manager, îi responsabilizează, îi determină să fie mai implicaţi, mai curajoşi, şi să vină cu propuneri. Automat, sunt mai motivaţi, mai ales atunci când soluţiile date de ei sunt acceptate şi implementate.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Monica Iavorschi, Arctic: Este adevărat că femeile dispun de câteva atribute specifice care pot constitui un avantaj (e vorba de empatie, de dispoziţia noastră naturală de a analiza lucrurile din mai multe unghiuri), dar trebuie să înţelegi acest lucru şi să le exploatezi la maximum ca să devină atuuri în carieră. Cred că în cazul meu m-a ajutat acel al şaselea simţ al femeilor, care înţeleg unele lucruri fără ca ele să fie spuse. Mă ajută enorm în relaţionarea cu echipa şi pot să spun că, fiind prima femeie care conduce Arctic, am reuşit să aduc o schimbare în zona de comunicare internă şi deschidere. Un exemplu mic, dar care mă bucură: şedinţele de azi din Arctic arată foarte diferit de modelele anterioare. Luăm decizii serioase, dar cu zâmbetul pe buze.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-monica-iavorschi-arctic-9709509
9709509
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: De ce în Bucureşti nu se pot organiza mai multe concerte sau evenimente sportive, politice, sociale şi chiar economice. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.