Noua forţă din lumea afacerilor

Autor: Iuliana Roibu, Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 martie 2015 4772 afişări

Ascensiunea rapidă a doamnelor către vârful afacerilor îşi pune din ce în ce mai mult amprenta asupra businessului românesc. Sorana Baciu, Alina Bistreanu şi Daniela Budurea povestesc despre evoluţia lor recentă şi despre cum arată lumea managementului feminin.

Noua forţă din lumea afacerilor

2015 este al patrulea an când Business Magazin pregăteşte Catalogul celor mai puternice femei din businessul românesc (care va apărea pe piaţă în martie). În 2012, când am pus pe hârtie prima listă cu cele mai puternice doamne din businessul românesc, domina percepţia că din ce în ce mai multe industrii sunt conduse de femei af-late în primele linii de management.

Cele mai interesante industrii din acest punct de vedere au fost şi încă sunt, pe plan local, industria petrolului, a asigurărilor, retailul de fashion sau de cosmetice, avocatura sau distribuţia de produse IT. Ascensiunea doamnelor la vârful afacerilor din piaţa locală face parte dintr-un trend internaţional care aduce femeile în prim-plan şi care este motivat de rezultatele mai multor studii, care arată că femeile aduc în busi-ness „îmbunătăţirea performanţei financiare, stimularea creativităţii şi soluţionarea mai eficientă a problemelor, aprofundarea cunoaşterii pieţei, a clienţilor şi a furnizorilor, dar şi creşterea angajamentului de a dezvolta relaţia cu părţile interesate şi valoarea pe termen lung a companiei“.

Femeile care ajung la conducerea companiilor mai aduc însă şi stabilitate, echilibru, dar şi un nou stil de a vedea şi de a face lucrurile, iar una dintre caracteristicile despre care vorbesc femeile manager este tocmai această diferenţă de gândire care ar trebui să fie păstrată ca atare: „Diferenţele dintre sexe nu cred că s-au estompat şi nici nu cred că ar trebui să se estompeze. Beneficiile pe care diversitatea le aduce prin reducerea apariţiei «gândirii de grup» nu ar mai exista dacă diferenţele se estompează“, spune Sorana Baciu, una dintre doamnele nou intrate în ediţia a patra a Catalogului celor mai puternice femei din businessul românesc.

Sorana Baciu, CEO al Acgenio şi membru în CA al Romgaz, Daniela Budurea, country manager al Western Union România şi Bulgaria, şi Alina Bistreanu, CEO al retailerului de fashion LPP România, reprezintă trei dintre cele mai importante intrări în ediţia din acest an a catalogului, dar şi trei dintre reprezentantele businessului românesc care au avut un an 2014 plin, în care au fost promovate, şi-au schimbat radical cariera sau au pus la punct planuri im-portante pentru viitorul apropiat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fortare,
business,
afaceri,
femei,
management,
evolutie,
feminin
/cover-story/noua-forta-din-lumea-afacerilor-13914779
13914779
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Universitatea Babeş-Bolyai a cumpărat cu 40 mil. lei hotelul Opera Plaza din Cluj-Napoca. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.