Dilemele lui 2011 - Cat se castiga din reclamele de pe net?

Autor: Ana Raduta Postat la 12 ianuarie 2011 60 afişări

Cea mai importanta intrebare este acum, la inceputul anului, daca economia romaneasca isi va relua cresterea. pe langa aceasta, va propunem o serie de teme de gandire legate de ce ne asteapta in anul cel nou, ca economie si ca societate.

MAI MULTE RECLAME PE INTERNET?

Pentru prima data, publicitatea online a depasit-o pe cea traditionala in 2010. Este vorba bineinteles despre piata americana, iar diferenta nu este mare - reclamele pe internet au generat o industrie de 25,8 miliarde de dolari, cu 100 de milioane peste celelalte forme de reclama in total, potrivit eMarketer - dar anul viitor va fi cu adevarat sesizabila, publicitatea online urmand sa aiba un avans de aproape 4 miliarde de dolari. Pentru Romania, scenariul este inca foarte indepartat, dar primele semne se vad deja. Premisele sunt date de ultimii doi ani, chiar daca investitiile in reclama s-au diminuat pe fondul crizei; in 2008, din intreaga piata de publicitate, reclamele pe internet au insemnat cam 3,7%, procent care anul trecut a urcat pana la 6,6%. "Primele estimari arata o piata in scadere (si) pentru 2011. Daca online-ul va creste, cel mai probabil se va ajunge anul viitor la cei 10% visati acum cinci-sase ani", scrie Orlando Nicoara, directorul executiv al Apropo Media, pe blogul personal, referitor la ponderea publicitatii pe internet in cea totala.


CARE VOR FI CEI MAI MARI INVESTITORI IN PUBLICITATE IN 2011?

Ierarhia investitorilor in publicitate nu s-a schimbat foarte mult in ultimii ani. Criza a facut insa ca anumiti jucatori, care pana in 2008 nici nu visau la o reclama televizata din cauza preturilor care crescusera odata cu piata, sa devina mai vizibili ca oricand. Totusi, publicitarii spun ca si anul acesta tot industria bunurilor de larg consum si operatorii de telefonie mobila vor aloca cei mai multi bani pentru promovare si vor avea campanii sustinute, pentru care vor aloca bugete de milioane de euro. Bancile, companiile auto sau gigantii din industria energetica reprezinta jucatori importanti din economie, dar care nu se vor remarca nici anul acesta prin investitiile in publicitate.


VA CRESTE NUMARUL DE RECLAME 3D?

Aparitia primei reclame 3D din Romania, pentru zaharul Margaritar, a reprezentat una dintre cele mai importante redute cucerite de publicitarii romani in ultimii 10 ani. A fost, insa, doar un experiment, ceea ce inseamna ca va mai dura un timp pana cand reclamele 3D o sa devina o aparitie obisnuita in pauzele publicitare. Pentru asta este nevoie, in primul rand, de cresterea vanzarilor de televizoare 3D, dar si de productii media in acest format. In orice caz, vorbim de un fenomen care nu se va generaliza mai devreme de cinci ani de acum incolo.


VOR FI TELEVIZIUNILE DEPASITE DE UN ALT MEDIU DE COMUNICARE IN INCASARILE DIN PUBLICITATE?

Sunt publicitari romani, precum Radu Florescu de la Saatchi & Saatchi sau Bogdan Enoiu de la McCann Erickson, care vorbesc inca din 2009 despre evolutia spectaculoasa pe care o prevad pentru publicitatea online. Totusi, daca incasarile din publicitate pe care le au televiziunile vor fi detronate vreodata de un alt mediu, este greu de crezut ca aceasta se va intampla prea curand. Odata pentru ca televiziunile continua sa ofere cea mai buna acoperire pentru pretul platit sI apoi pentru ca si clientii va trebui sa accepte investitiile masive si in alte medii decat televiziunea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
televiziune
/cover-story/dilemele-lui-2011-cat-se-castiga-din-reclamele-de-pe-net-7871788
7871788
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.