Gigantul care luptă cu RCS&RDS, Romtelecom şi UPC pe piaţa de internet

Autor: Razvan Muresan Postat la 04 septembrie 2013 19597 afişări

Pe o piaţă tot mai concurenţială,împărţită între RCS&RDS, Romtelecom şi UPC, şefii de la Türk Telekom au găsit în România propria nişă, prin care pot face bani fără să se calce prea tare pe picioare cu giganţii. Ce înseamnă ofensiva turcilor?

Gigantul care luptă cu RCS&RDS, Romtelecom şi UPC pe piaţa de internet

Irlandezul Stuart Evers a ajuns în România la începutul anului trecut, când a fost numit CEO al Euroweb, companie controlată de Türk Telekom, unica prezenţă din telecom a turcilor pe piaţa locală. Prima vizită a făcut-o însă în 2003, când a găsit ţara „mult diferită faţă de ceea ce este astăzi".

Diferenţa nu se referă doar la numărul de restaurante bune sau de locuri de petrecere a timpului liber, ci şi la piaţa telecom, unde, la acea vreme, toţi operatorii de telefonie mobilă creşteau, iar rezultatele erau bune pentru toate companiile din industrie, indiferent de mărimea lor.

Evers lucrează în telecom din 1996. A început în Dublin, la operatorul telecom deţinut la acea vreme de statul irlandez, a trecut şi prin Kazahstan, însă şi-a petrecut cea mai mare parte a carierei în Cehia, unde a fost atât consultant, cât şi manager. Legătura lui cu Türk Telekom s-a stabilit după ce turcii au cumpărat în 2011 operatorul Pantel International, companie cu 30.000 de reţele de fibră optică în 16 ţări, preponderent din Europa Centrală şi de Est, care deţinea şi afacerea Euroweb. „Pentru turci, parteneriatul comercial cu România este unul de importanţă strategică.

Turcia este al cincilea investitor de aici ca mărime„, spune managerul, care enumeră marile afaceri turceşti de pe piaţa locală, precum Garanti Bank, Credit Europe Bank, Kanal D sau Arctic. „Faptul că manageri străini sunt aduşi să conducă afaceri în pieţele estice se leagă mai ales de experienţa pe care au trăit-o deja activând în pieţele astăzi mature, dar aflate în trecut în curs de dezvoltare.„ Scenariul a fost acelaşi indiferent că vorbim de Irlanda, Polonia, Cehia, Slovacia sau Kazahstan, iar reacţiile în faţa competiţiei, pieţei, cerinţelor consumatorilor sau dezvoltării de produse se derulează după aceleaşi reguli.

Piaţa din România, „una dintre cele mai deschise din lume„, a ajuns astăzi la un nivel care permite şi accesul managerilor autohtoni, iar Evers observă că mulţi dintre competitorii săi sunt, de fapt, afaceri conduse chiar de români: „Toată echipa mea de aici este formată din localnici, eu sunt singurul străin„.

Vorbeşte despre slăbiciunile pe care le-a găsit la sosirea în ţară, la prima radiografie făcută Euroweb, cauzate de competiţia acerbă între rivalii din telecomunicaţii - „eroziunea preţurilor este uriaşă, iar toată piaţa foloseşte politica preţului celui mai mic; este foarte greu să îţi păstrezi clienţii, iar dacă reuşeşti, o faci pe bani mai puţini„. Un peisaj în care compania raporta pierderi, scăderi ale veniturilor (de la o cifră de afaceri de 12,8 mil. euro în 2008 la 8 mil. euro în 2011) şi creşteri de costuri de la an la an. Primul lucru pe care l-a schimbat a fost modul în care oamenii de vânzări abordau clienţii - „celor existenţi trebuia să le oferim mai mult servicii şi simultan trebuia să găsim unii noi„.

De aceea, echipa de vânzări a suferit modificări, în mare parte prin ofertarea unor angajaţi ai concurenţei, dat fiind că găsirea abilităţilor de acest fel în piaţa muncii se face „greoi„. Aproape 90 de angajaţi lucrează în prezent pentru Euroweb, în sediul central din Bucureşti, dar şi în punctele de lucru din Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/business-hi-tech/telecom/gigantul-care-lupta-cu-rcs-rds-romtelecom-si-upc-pe-piata-de-internet-11289294
11289294
comments powered by Disqus
ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului  nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate” Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate”
Marea Britanie a devenit prima ţară din lume care a aprobat vaccinul împotriva COVID-19 produs de Pfizer / BioNTech pentru utilizare pe scară largă
MonitorulApararii
Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România
Aliaţi şi inamici ai României, cei dintotdeauna şi cei de acum
MonitorulPartidelor
Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19 Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19
Clotilde Armand: O spun foarte ferm. Nu vom ceda în faţa nimănui
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan  Care-i treaba cu moţu’.. COMENTARIU Valeriu Şuhan Care-i treaba cu moţu’..
COMENTARIU Valeriu Şuhan Moartea ca reper

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.