Photo sharing la varsta a treia

Postat la 05 decembrie 2006 1 afişăre

Un start-up din Silicon Valley a lansat cu discretie un nou serviciu destinat persoanelor care nu au acces la Internet sau cunostinte PC, dar vor sa comunice online.

Un start-up din Silicon Valley a lansat cu discretie un nou serviciu destinat persoanelor care nu au acces la Internet sau cunostinte PC, dar vor sa comunice online.

 

Presto, cum a fost botezat serviciul, este potrivit in special persoanelor de varsta a treia care vor sa primeasca fotografii sau scrisori electronice de la cei dragi fara a avea nevoie de calculator conectat la www.

 

Este vorba de un serviciu web care trimite date catre un model special de imprimanta produs de Hewlett-Packard (HP), folosind un simplu cablu telefonic. Si daca nu este suficient de evident care e publicul tinta, pe site-ul Presto apar figuri de bunici fericiti care primesc poze de la cei dragi, mai tineri si mai priceputi in ale calculatoarelor.

 

De altfel, simplitatea este atuul principal al serviciului si e greu de crezut, pana la urma, ca alte categorii de public ar putea fi atrase de o imprimanta conectata prin dial-up. Preturile pentru piata americana, singura zona unde este momentan disponibil serviciul, sunt de in jur de 150 de dolari pentru imprimanta si de 10 dolari pentru abonamentul lunar.

 

Odata scoasa din cutie, imprimanta este gata pentru a fi utilizata, tot ce are nevoie sunt o priza si un cablu telefonic. In timpul instalarii se face alocarea automata a unei adrese de e-mail de tipul nume@presto.com. Pe aceasta adresa vor sosi ulterior toate fotografiile si e-mail-urile primite, iar imprimanta le va tipari automat, la fel ca un fax.

 

Daca afacerea va fi rentabila, vor avea de castigat atat creatorul serviciului, Presto, detinut de fondul de investitii Clearstone Venture Partners, cat si HP, producatorul imprimantelor. Tocmai datorita simplitatii, cu printarea automata a e-mail-urilor, cei ce fac promovare prin spam ar putea face liste de distributie cu utilizatorii. Asa ar fi siguri ca mail-urile sunt citite cel putin inainte ca destinatarul sa realizeze ca nu-l intereseaza sa inchirieze casete video sau sa-si procure produse medicale neindicate la varsta senectutii. In acest scenariu, HP, cel ce pune la dispozitie imprimanta, va castiga mai mult din umplerea cartuselor cu cerneala.

 

Totusi, realizatorii serviciului spun ca e-mail-urile si fotografiile primite trebuie sa aiba drept expeditor o adresa de e-mail agreata, introdusa de la bun inceput intr-o lista speciala - ceea ce stirbeste de fapt mitul simplitatii, pentru ca orice adresa din aceasta lista poate fi adaugata doar folosind un calculator.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Photo sharing la varsta a treia
/business-hi-tech/photo-sharing-la-varsta-a-treia-1007686
1007686
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.