Expat în România. „În lumea profesională, conexiunile devin din ce în ce mai importante într-un context global”

Autor: Andra Stroe Postat la 05 februarie 2024 52 afişări

…crede Shaohua Yang, General Manager, OPPO România. Deşi vine dintr-o cultură total diferită, iar viaţa de expat a adus cu sine provocări notabile, de la adaptarea la un mediu de afaceri diferit la depăşirea barierei lingvistice, el se declară fascinat de România şi spune că a sesizat îmbnătăţiri majore în anii petrecuţi aici. Care e puntea de legătură pe care executivul a găsit-o între ţara natală şi piaţa locală?

Prima mea vizită în România a avut loc în 2019. Când am ajuns aici, am fost fascinat de bogăţia istorică a ţării, frumuseţea peisajelor şi, mai presus de toate, de primirea călduroasă a românilor. Analizând evoluţia din ultimii ani, constat că au loc numeroase îmbunătăţiri. Cu toate acestea, cred că este esenţial să avem răbdare în ceea ce priveşte modernizarea şi, mai mult decât atât, să fim parte integrantă a procesului de dezvoltare. Monitorizez zilnic ştirile şi observ că se fac investiţii active în infrastructură, ceea ce mă bucură. Sper că aceste schimbări vor influenţa pozitiv mediul de afaceri românesc şi că vom putea beneficia cu toţii de impactul lor benefic”, povesteşte Shaohua Yang, general manager, OPPO România. El se simte foarte recunoscător pentru oportunitatea de a fi expat, deoarece are şansa de a descoperi o cultură cu totul nouă, extrem de fascinantă, şi de a interacţiona cu profesionişti incredibil de bine pregătiţi şi inspiraţionali. „Cu toate că această experienţă este preponderent una pozitivă, recunosc că vine şi cu provocări, iar cele mai notabile pentru mine au fost adaptarea la un mediu de afaceri diferit şi depăşirea barierei lingvistice.”

Yang ne-a împărtăşit şi faptul că gestionarea zilnică unei agende aglomerate este un task în sine, motiv pentru care organizarea eficientă este o priori­tate în ceea ce-l priveşte. „De obicei, dimineaţa începe cu o discuţie cu echipa sediului central pentru a stabili activităţile şi obiectivele prioritare. La prânz, interacţionez cu şefii departamentelor locale pentru a analiza progresul şi rezultatele campaniilor din România. După încheierea programului de lucru, îmi dedic timpul cititului cărţilor, îmi cultiv pasiunile prin diverse hobby-uri, şi îmi petrec timpul cu prietenii. Aceste activităţi contribuie la menţinerea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală.”

Cu toate că, la o primă vedere, s-ar putea spune că cele două culturi – din România şi din China – sunt fundamental diferite, totuşi Yang spune că a fost plăcut surprins să observe faptul că ambele ţări împărtăşesc o etică a muncii. „De asemenea, am remarcat că zona de business din România a cunoscut o evoluţie rapidă, evidenţiind ambiţie şi inovaţie, chiar în faţa multiplelor schimbări legislative.” Când vine vorba de preparatul românesc favorit, executivul spune că, „sincer să fiu, nu pot să spun că am un preparat preferat, deoarece există o diferenţă remarcabilă între bucătăria tradiţională din România şi cea specifică regiunii mele. Cu toate acestea, de când m-am stabilit aici, încerc în mod regulat diverse specialităţi româneşti pentru a descoperi noi arome şi gusturi tradiţionale. Este o experienţă culinară captivantă, iar fiecare preparat îmi oferă o înţelegere mai profundă a bogăţiei gastronomiei locale”. De acasă îi lipsesc întâlnirile cu prietenii şi familia, deoarece aceştia reprezintă un element central al vieţii sale, şi găseşte în legătura cu ei motivaţia şi energia de care are nevoie pentru a aborda cu încredere noile provocări. „Tocmai din acest motiv, încerc să particip la toate evenimentele importante, precum Anul Nou Chinezesc, pentru a sărbători împreună tradiţiile şi pentru a întări legăturile familiale.” Din perspectiva sa, el descrie românii ca fiind rezistenţi, creativi şi prie­tenoşi. „În ciuda controverselor, admir personali­tăţile notabile din sport, cum ar fi Ilie Dumitrescu, cu un palmares remarcabil în lumea fotbalului, şi Horia Tecău, căruia îi acord întreaga mea apreciere pentru dedicarea sa exemplară în cariera de jucător profesionist de tenis. Aceste personalităţi sunt doar câteva exemple ale talentului şi angajamentului deosebit al românilor în domeniul sportiv.”

Despre ce ar schimba pe plan local, executivul spune că e dificil să identifici un aspect sau domeniu care, odată îmbunătăţit, să mulţumească pe toată lumea. „Birocraţia, infrastructura, sistemul de sănătate şi cel educaţional par a fi domenii critice, având un impact semnificativ asupra mediului de afaceri din România. Cu toate acestea, remarc că ţara devine din ce în ce mai dinamică şi reuşeşte să ţină pasul cu ritmul altor ţări din regiune. Chiar dacă există provocări, progresele vizibile indică o determinare de a aborda aceste aspecte şi de a aduce îmbunătăţiri constante pentru binele comunităţii şi al afacerilor.”


Carte de vizită:

Shaohua Yang, general manager, OPPO Romania

1. Shaohua Yang este absolvent al Universităţii Guangxi;

2. El s-a alăturat echipei globale OPPO în 2013;

3. Din 2019, lucrează pentru brandul OPPO în România, având responsabilitatea de a dezvolta strategii locale şi afaceri pentru România, Moldova şi Bulgaria;

4. E pasionat de lectură şi merge acasă la sărbătorile importante, cum e Anul Nou Chinezesc.


Fiecare greşeală, o oportunitate de învăţare. Lucrând în industria smartphone-urilor – o industrie extrem de dinamică şi competitivă – Yang spune că a întâmpinat numeroase provocări, fiecare aducând cu sine lecţii diferite. „Chiar şi după atâţia ani, încă mă consider un tânăr profesionist care este în plin proces de învăţare şi dezvoltare ală­turi de colegii mei. Printre cele mai importante lecţii, am descoperit că este esenţial să privim fiecare greşeală ca pe o oportunitate de învăţare, să fim deschişi la schimbare şi să cultivăm abilităţile interpersonale.” Executivul consideră că fiecare lider posedă un set distinct de calităţi care definesc stilul său de leadership. „În cazul meu, pun un accent deosebit pe colaborare şi încrederea acordată fiecărui membru al echipei. În opinia mea, calităţile esenţiale ale unui lider includ integritatea, empatia şi adaptabilitatea. Aceste caracteristici sunt fundamentale pentru a construi relaţii solide în echipă, pentru a înţelege nevoile şi perspectivele membrilor şi pentru a naviga cu succes prin schimbările şi provocările mediului de afaceri în continuă evoluţie.” Pentru tinerii profesionişti, crede că este imperativ să-şi păstreze curiozitatea, să nu presupună niciodată că au atins vârful cunoştinţelor, deoarece adaptabilitatea continuă este cheia relevanţei într-o lume în permanentă schimbare. „De asemenea, pun mare preţ pe dezvoltarea relaţiilor solide cu profesionişti din diverse domenii, întrucât în lumea profesională, conexiunile devin din ce în ce mai importante într-un context global.”

 

An încheiat în forţă. La nivel de business, executivul spune că, în prezent, analizează modalităţile prin care inteligenţa artificială poate îmbunătăţi aspecte ale vieţii profesionale de zi cu zi a echipei, precum şi impactul acesteia asupra dezvoltării produse­lor companiei, care acordă o atenţie deosebită cercetării şi dezvoltării (R&D). „Transformările digitale şi sustenabilitatea se numără, de asemenea, printre principalele tendinţe care vor influenţa semnificativ evoluţia businessului nostru.” În cursul anului 2023, compania s-a concentrate, pe plan local, pe consolidarea vizibilităţii şi apropierea de clienţii din România. „În acest sens, am lansat cu succes şase produse noi şi am derulat campanii orientate către pasiunile specifice ale românilor. O colaborare deosebit de semnificativă a fost cea cu Federaţia Română de Fotbal, care ne oferă oportunitatea de a fi alături de români la competiţiile Euro 2024 şi de a capta emoţiile jucătorilor şi ale susţinătorilor. Angajamentul nostru faţă de piaţa locală a fost răsplătit cu o notorietate de peste 70% în primele şase luni ale anului, ceea ce înseamnă că aproximativ 2 din 3 consumatori din România au auzit despre brand şi sunt familiari­zaţi cu colaborările noastre globale.” Acest succes spune că i-a motivat să facă un pas semnificativ înainte de finalul anului, prin deschiderea propriului canal de vânzări online, www.oppostore.ro, lansare care reprezintă o etapă esenţială în strategia de extindere locală. „La o lună de la inaugurare, OPPO Store România a înregistrat performanţe notabile: peste 1.000 de abonaţi la newsletter, peste 400 de comenzi plasate şi peste 20.000 de vizitatori. Toate aceste reali­zări reprezintă standarde pe care ne-am propus să le depăşim în 2024, consolidându-ne poziţia ca un brand cunoscut, apreciat şi preferat pe piaţa din România.” OPPO Store reprezintă cea mai recentă investiţie a brandului în România, cu peste 400 de comenzi plasate în doar o lună. „În 2024, ne propunem să facem mai multe investiţii pentru consolida­rea afacerii la nivel local, România fiind una dintre cele mai importante pieţe pentru OPPO în Europa. În acelaşi timp, pentru acest an, ne propunem să ne extindem prezenţa în diferite puncte de vânzare, asi­gurându-ne că vom continua să oferim românilor produsele şi serviciile de care au nevoie.”

În continuare, strategia brandului se concentrează pe lansarea pe piaţă a dispozitivelor de ultimă generaţie, „reflectând nu doar angajamentul nostru faţă de poziţia de lider în inovaţie, ci şi capacitatea noastră de a anticipa şi de a răspunde nevoilor consumatorilor într-o lume în continuă schimbare”. În ceea ce priveşte tehnologia, reprezentanţii businessului consideră că telefoanele pliabile se vor transforma în dispozitive mainstream în următorii  ani. „Această tranziţie va fi susţinută de o continuă optimizare tehnologică, determinând şi o accesibilitate sporită a acestor produse, ceea ce le va situa în topul prefe­rinţelor consumatorilor. OPPO îşi asumă un rol semnificativ în această evoluţie, dezvoltând opţiuni noi şi inovatoare pentru toţi utilizatorii interesaţi de viitorul smartphone-urilor pliabile. Suntem determinaţi să oferim experienţe tehnologice de vârf şi să aducem pe piaţă soluţii care să redefinească standardele industriei.”    

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.