Cine este Andreea Pleşea, cea care conduce operaţiunile DRUID AI zi de zi
Andreea Pleşea, cofondator şi director de operaţiuni (COO), DRUID AI: Ideea cu care pornise DRUID la drum mi s-a părut foarte actuală şi de impact, inteligenţa artificială începea să prindă teren din ce în ce mai puternic, iar perspectiva de a lucra alături de Liviu şi de ceilalţi fondatori şi colegi a fost decisivă, cu atât mai mult cu cât şi tema lucrării mele de doctorat se alinia perfect cu inovaţia care susţinea dezvoltarea platformei DRUID. A crescut profesional alături de unul dintre cei mai respectaţi antreprenori români în IT, Liviu Drăgan, iar astăzi conduce, din poziţia de cofondator şi COO, operaţiunile unuia dintre cele mai valoroase start-up-uri tech din România – DRUID AI. Cu un doctorat în inteligenţă artificială şi o pasiune autentică pentru ştiinţă şi inovaţie, Andreea Pleşea este dovada că viziunea şi mentoratul pot construi lideri care schimbă industrii.
O fire competitivă, cu un doctorat în inteligenţă artificială şi o fascinaţie pentru ştiinţele exacte, Andreea Pleşea este unul dintre numele cheie din spatele succesului DRUID AI – unul dintre cele mai valoroase start-up-uri tech din România care până acum a obţinut investiţii totale de peste 80 de milioane de dolari de la mai multe fonduri străine. Povestea ei profesională este legată de cea a mentorului său, antreprenorul Liviu Drăgan - cunoscut pentru compania de software TotalSoft, iar apoi pentru start-up-ul DRUID, pe care l-a admirat încă din facultate şi alături de care a ales să lucreze la TotalSoft. TotalSoft a fost primul business înfiinţat de Liviu Drăgan din care a făcut exit complet după 22 ani, când firma a fost cumpărată integral de Logo Software Investment, cel mai mare furnizor independent de software din Turcia, într-o tranzacţie de peste 30 milioane euro.
În cadrul TotalSoft, sub îndrumarea lui, Andreea Pleşea a avut o ascensiune remarcabilă, devenind la doar 26 de ani cel mai tânăr director de departament din companie. Liviu Drăgan a învăţat-o să aibă încredere în forţele proprii şi i-a modelat caracterul de lider. Când acesta a pornit la drum cu DRUID AI, Andreea i s-a alăturat fără ezitare, iar astăzi, în calitate de cofondator şi director de operaţiuni (COO), duce mai departe visul mentorului său, combinând viziunea de business cu pasiunea pentru tehnologie care i-a definit întreaga carieră.
BUSINESS Magazin a discutat cu Andreea Pleşea despre principale momente ale carierei sale şi vă prezintă povestea liderului care conduce zi de zi operaţiunile unuia dintre cele puternice start-up-uri AI pornite în România.
Ce studii ai, ce specializări şi ce te-a atras la zona de tehnologie?
M-au atras dintotdeauna ştiinţele exacte, pentru că sunt o combinaţie fascinantă de adevăruri fără echivoc şi creativitate. Este unul dintre motivele cele mai puternice pentru care am urmat cursurile Facultăţii de Cibernetică din cadrul Academiei de Ştiinţe Economice, acolo unde am obţinut şi titlul de doctor în ştiinţe cu o cercetare despre inteligenţa artificială. Anii de studenţie au însemnat pentru mine o perioadă intensă de competiţii internaţionale şi locale de programare – sunt o fire competitivă şi ambiţioasă, cred că limitele sunt date să fie depăşite.
Cum ţi-ai început cariera? Care a fost primul job?
În facultate am primit un proiect în care trebuia să descriem un antreprenor român. Am studiat profilul lui Liviu Drăgan şi m-a fascinat, de la dragostea lui pentru artă şi frumos la ambiţia de a crea o companie care să creeze propriul software în România, într-o vreme în care majoritatea antreprenorilor alegeau să ofere servicii de externalizare. Când am decis să îmi încep activitatea profesională, am avut mai multe oferte, dar, datorită lui Liviu, am ales TotalSoft. În acelaşi timp, eram studentă la doctorat, precum şi asistent universitar la catedra de Informatică Economică. La câteva luni după angajare, am început un proiect în Belgia pentru un client, timp de şase luni. Apoi, având o bursă doctorală, am realizat o parte din studiul doctoral la Universitatea Tor Vergata din Roma, catedra de Inteligenţă artificială. La întoarcerea în ţară, am mai primit o ofertă de colaborare din partea fostului CIO al companiei din Belgia, care a înfiinţat un start-up în România. L-am sprijinit la înfiinţarea start-up-ului, am creat echipa şi am colaborat la dezvoltarea produsului. Toate acestea s-au petrecut în 2010. Pe măsură ce start-up-ul a evoluat, a trebuit să decid între a continua acolo sau la TotalSoft. Am ales TotalSoft şi nu regret nicio secundă.
Cum ai ajuns să lucrezi la TotalSoft şi ce anume te-a determinat să rămâi în companie timp de aproape 10 ani?
Compania mi-a oferit un mediu în care am învăţat enorm, nu numai de la managerii direcţi, ci şi de la colegii mei, chiar şi de la cei din departamentele nontehnice. Dar cel mai important lucru pentru mine a fost că, lucrând îndeaproape cu el, am ajuns să îl cunosc bine pe Liviu, care a fost mai mult decât un lider: mi-a devenit un mentor şi un prieten apropiat. Datorită lui am câştigat încredere în mine, mi-am depăşit emoţiile şi mi-am canalizat ambiţia într-un mod constructiv. A fost ca un al doilea tată pentru mine şi-i voi rămâne mereu recunoscătoare pentru această etapă esenţială de formare a mea ca profesionist.
Ai lucrat îndeaproape cu Liviu Drăgan? Ce ai învăţat de la el?
Da, cine sunt astăzi reprezintă în mare măsură modelul pe care l-am văzut la Liviu şi este rezultatul a ceea ce am învăţat de la el: să fiu empatică, să ascult oamenii şi să îi înţeleg, să fiu ambiţioasă, dar să ţin cont şi de părerile celor din jur, să negociez, să apreciez frumosul, să mă bucur de prezent. Fiecare minut petrecut alături de Liviu a fost o ocazie de a învăţa, avea acest dar de a-şi pune amprenta pe oamenii din jurul lui. Plecarea lui timpurie a lăsat un gol în inima mea, dar şi o ambiţie puternică de a-i duce visul mai departe şi de a scrie noi capitole în cartea DRUID-ului, cum îi plăcea lui să spună.
Privind în urmă la perioada în care ai lucrat în cadrul TotalSoft, care au fost cele mai importante lecţii profesionale şi cunoştinţe pe care le-ai acumulat? Ce roluri diferite ai avut în cadrul companiei?
Mi-am dezvoltat atât abilităţile tehnice, cât şi cele manageriale şi de lucru cu oamenii. Am primit destul de repede independenţa de a conduce un departament şi astfel am avut ocazia să experimentez, să îmi depăşesc propriile temeri şi emoţii. Am evoluat destul de rapid de la prorgamator în departamentul de custom software la team leader, development leader şi apoi coordonator al departamentului de „Modern Applications“ – un departament care avea scopul de a adăuga un „layer“ inovator deasupra software-ului principal pentru mediul enterprise pe care îl dezvolta compania. Am devenit atunci, la 26 de ani, cel mai tânăr director de departament din companie.
Ce anume te-a convins să te alături unui start-up precum DRUID AI şi echipei conduse de Liviu Drăgan?
Ideea cu care pornise DRUID la drum mi s-a părut foarte actuală şi de impact, inteligenţa artificială începea să prindă teren din ce în ce mai puternic, iar perspectiva de a lucra alături de Liviu şi de ceilalţi fondatori şi colegi a fost decisivă, cu atât mai mult cu cât şi tema lucrării mele de doctorat se alinia perfect cu inovaţia care susţinea dezvoltarea platformei DRUID.
Prin ce roluri ai trecut de când te-ai alăturat echipei DRUID AI şi care sunt actualele responsabilităţi pe care le ai în cadrul companiei?
În DRUID AI, cum se întâmplă într-un start-up unui membru al echipei fondatoare, am trecut prin aproape toate rolurile, cu excepţia celui de CFO (Chief Financial Officer -n. red.). În primul an, am lucrat la dezvoltarea produsului, am scris cod şi am coordonat echipa de dezvoltare.
Ulterior, am format echipa de implementare, am acoperit rolul de CRO (Chief Revenue Officer – n.red.) şi am început activităţile de vânzări, mai ales cele către clienţi internaţionali, atât direct, cât şi prin colaborarea cu UiPath – un moment foarte important în trecerea companiei din faza de start-up în cea de s
cale-up. În momentul în care DRUID AI a crescut, am preluat rolul de COO (Chief Operating Officer – n.red.), am construit împreună cu Liviu relaţia cu investitorii şi am susţinut procesele de ridicare de finanţări. Apoi, am format echipele de Customer Success şi Innovation Center-ul, două departamente cheie responsabile pentru crearea soluţiilor AI pentru mediul Enterprise. În momentul în care Liviu ne-a părăsit, am preluat temporar rolul de CEO (Chief Executive Officer – n. red.). În prezent, rolul meu este acela de COO şi coordonez echipele de implementare, Customer Success, Innovation Center, precum şi partea de procese administrative interne.
Cum arată o zi de lucru din viaţa ta? Cum îţi împarţi timpul între activităţile din România şi interacţiunile cu clienţii mari, posibil din alte ţări precum Statele Unite?
Încerc să echilibrez ceea ce fac în aşa fel încât să dedic cât mai mult timp interacţiunii cu clienţii locali şi internaţionali. Comunicarea cu clienţii este esenţială pentru a înţelege nevoile companiilor, iar feedbackul lor este vital pentru crearea unor soluţii de business relevante şi eficiente, precum şi în dezvoltarea de noi funcţionalităţi pentru platforma DRUID. totuşi, încerc să mai rezerv un pic de timp pentru partea tehnică - este ceea ce îmi aduce satisfacţie şi mă face să mă simt din nou ca la începutul carierei mele.
Care sunt cele mai mari dificultăţi şi provocări pe care le întâmpini în rolul actual de a conduce operaţiunile unei companii de tehnologie în plină expansiune?
Tehnologia evoluează cu o viteză extrem de mare, la fel şi aşteptările clienţilor, în condiţiile în care inteligenţa artificială este încă la început de drum din perspectiva implementării în procesele de business ale companiilor şi nivelul de cunoştinţe este încă în evoluţie. În acest context, cea mai mare provocare este să setezi clienţilor aşteptările corecte raportat la propriile procese de business, la datele şi sistemele pe care le au în conformitate cu politicile implementate.
Conform unui studiu al Gartner, aproximativ 40% din proiectele AI eşuează deoarece nu sunt ancorate într-un context corect, de aceea o bună parte din relaţia cu clienţii noştri este construită mai întâi pe înţelegerea businessului acestora şi a consultanţei cu privire la cel mai potrivit mod în care soluţiile DRUID îi pot ajuta să obţină rezultate de business mai bune.
O carieră sub semnul inovaţiei
Educaţie
2008-2011:
Obţine titlul de doctor în cibernetică şi statistică economică, cu specializare în inteligenţă artificială, la Academia de Studii Economice din Bucureşti.
2010:
Urmează o bursă doctorală de 3 luni la Università di Roma Tor Vergata, în cadrul grupului de cercetare în inteligenţă artificială.
2004-2008: Finalizează studiile de licenţă la Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul ASE.
Experienţă profesională
DRUID AI
(2018 - prezent)
• septembrie 2025 - prezent: Chief Operating Officer (COO).
• mai 2022 - prezent: Co-founder & Chief Customer Success Officer.
• martie 2020 - mai 2022: Chief Revenue Officer (CRO) & Co-founder.
• iunie 2019 - martie 2020: Chief Operating Officer.
TotalSoft
(2008 - 2018)
• ianuarie 2015 - martie 2018: Director, Charisma Business Applications, devenind la 26 de ani cel mai tânăr director de departament din companie.
• ianuarie 2014 - decembrie 2014: Software Development Manager.
• octombrie 2011 - decembrie 2013: Software Development Manager & Team Leader.
• august 2008 - octombrie 2011: .NET Programmer, marcând începutul carierei sale profesionale.
Activitate academică şi voluntariat
• 2008-2010: Asistent universitar la Catedra de Informatică Economică (ASE), unde a predat seminarii de programare şi multimedia.
• 2006-2008: preşedinte al Sindicatului Studenţilor din Cibernetică (SiSC), unde a condus o echipă de 40 de voluntari şi a coordonat proiecte precum ITFest.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












