Un business nou pentru audiofili

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 12 noiembrie 2016 0 afişări

Un business nou pentru audiofili

Unii nu se pot bucura la ei acasă de muzica preferată din diverse motive, ca vecinii neînţelegători ori lipsa unui sistem audio adecvat, iar alţii nu mai ştiu cum s-o asculte, obişnuiţi cu piesele în format MP3 care însă nu păstrează calitatea sonoră a originalului. Ambele categorii sunt curtate de întreprinzători, care organizează evenimente la care invită publicul să asculte muzică în condiţii sonore foarte bune ori chiar în centre de audiţie permanente, aşa cum sunt unele înfiinţate la Londra, scrie New York Times.

Aceste centre se mândresc cu sistemele de sunet instalate, care nu distorsionează muzica şi nu agresează urechile ascultătorilor, iar creşterea numărului de localuri destinate audiofililor vine într-un moment în care discurile de vinil sunt iar la mare căutare, după cum o demonstrează vânzările ajunse la maximul ultimilor 28 de ani.

Un astfel de local şi centru de audiţie este Spiritland, care-şi întâmpină clienţii cu două boxe mari elegante care flanchează un amplificator, sistemul de sunet fiind special proiectat de către compania britanică de produse pentru audiofili Living Voice. Un alt reprezentant al acestei tendinţe este Brilliant Corners, un restaurant muzical care organizează evenimente pentru audiofili în colaborare cu Gearbox Records, o casă de înregistrări muzicale care nu lucrează decât cu discuri de vinil.

Tot pentru cei care vor să asculte muzica bună cum se cuvine se organizează aşa-numitele Classic Album Sundays (duminicile albumelor clasice), o iniţiativă pornită de un DJ american, Colleen Murphy, găzduită de diverse localuri o dată pe lună; acolo, publicului i se propune un album important pe care să-l asculte redat pe aparatură de lux.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
muzica,
refuz,
organizare,
album,
evenimente,
public,
sistem