Povestea tinerei din România care aduce pe piaţă haine atemporale, cusute – la propriu – în jurul ideii de „frumuseţe curată” şi al unui stil de viaţă durabil
E suficient un dulap când ai descoperit că poţi avea o cameră întreagă de haine? Se mai poate trăi cu o garderobă capsulă? Lavinia Andrei crede că da. Ea a creat brandul Malluce, care pune pe piaţă haine atemporale, cusute, la propriu, în jurul ideii de „frumuseţe curată” şi a unui stil de viaţă care durează, deşi moda încă se schimbă la fiecare sezon.
Brandurile mici de modă, care pun preţ pe design, materiale naturale şi producţie responsabilă nu mai luptă doar cu gusturile consumatorului, ci cu uriaşa maşinărie de marketing a fast-fashionului şi ultra-fast-fashionului global. Însă, recent, au primit un semnal că nu sunt singure. Franţa a propus ca, din 2026, să introducă taxe vamale pentru pachetele venite prin platforme precum Shein şi Temu.
O mişcare care poate schimba jocul şi le dă speranţă antreprenorilor la început de drum că pot câştiga în faţa celor care se impun cu forţa preţului mic. Unul dintre aceşti antreprenori este Lavinia Andrei, fondatoarea Malluce, un brand care pariază pe câştigul în timp, cu haine atemporale. „Povestea Malluce a luat naştere dintr-o combinaţie între pasiunea pentru frumos, dorinţa de a avea un proiect propriu şi oportunitatea oferită de proiectul de finanţare Start-Up Nation în 2017.
Am simţit nevoia de a crea ceva care să mă reprezinte, un brand care să reflecte feminitatea, eleganţa şi rafinamentul. Malluce a crescut odată cu mine, pas cu pas, transformând un vis într-o idee şi ideea într-o realitate vie”, a povestit Lavinia Andrei, fondatoarea Malluce, pentru Business Magazin.
Ea şi-a cultivat pasiunea pentru modă încă din adolescenţă, perioadă în care a avut ocazia să călătorească şi să descopere diferite culturi şi stiluri vestimentare, de la portul simplu, la creaţii ce poartă semnătura marilor designeri. Dar a început efectiv să creeze la finalul lui 2017, începând cu o rochie, pe care o consideră o piesă centrală, feminină şi atemporală. „Numele Malluce denotă eleganţă atemporală, iar fonetic sună sofisticat, cu rezonanţe fine, exact ca şi articolele pe care le creăm pentru doamnele şi domnişoarele din comunitatea Malluce. Ţinta noastră este formată din femei care apreciază liniile clasice îmbinate cu influenţe moderne, o combinaţie de delicateţe şi naturaleţe.
Nefiind un cuvânt comun, Malluce permite fiecărei purtătoare să-i atribuie sensul, valorile şi povestea prin stil, calitate, identitate, cu invitaţia de a străluci şi de a scrie moda contemporană”, subliniază Lavinia Andrei. „Frumuseţea curată”, crede antreprenoarea, ar trebui să fie mai mult decât o tendinţă în modă. În loc să urmeze culori, modele sau trenduri de sezon, femeile ar trebui să opteze pentru haine care arată bine, le fac să se simtă bine şi au un impact redus asupra mediului. „În conceptul Malluce, frumuseţea curată se transpune într-o estetică ce pune accent pe linii curate, materiale naturale, design atemporal şi paletă cromatică ce permite purtătoarei să împrumute din energia culorilor.
Malluce crede în frumuseţea curată, acea eleganţă discretă care se naşte din simplitate, rafinament şi alegeri conştiente”, a subliniat ea. Aceasta susţine şi slow fashionul şi îşi doreşte minimizarea risipei şi a supraproducţiei. Colecţiile Malluce sunt concepute în format capsulă şi realizate în serie limitată, adaptate în funcţie de sezon, şi produse unicat, creaţii personalizate după cerinţele clientelor. Clientele Malluce sunt femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 45 de ani, pasionate de modă, cu un aer romantic-boem, care apreciază designul autentic, produs în România.
Lavinia Andrei, fondatoare, Malluce: Dacă în trecut accentul era pus în special pe fast-fashion, astăzi, publicul descoperă şi o abordare mult mai conştientă, personalizată şi orientată spre sustenabilitate. Această evoluţie a pieţei de fashion rezonează cu viziunea brandului Malluce, care propune un tip de feminitate curată, asumată şi autentică.
Printre produsele-vedetă ale brandului se numără rochia roz pudrat din satin de mătase cu pliseuri şi ciucuri lucraţi manual, o celebrare a feminităţii, care după cum spune creatoarea sa, care poate fi purtată la evenimente de zi, petreceri de vară în grădină sau vacanţe în locuri pitoreşti. Un alt produs foarte cerut este sarafanul Poppy Red cu funde statement, un design minimalist şi linii curate. „Roşul–mac, simbol al forţei şi senzualităţii, este echilibrat de nuanţa navy, un contrast cromatic modern şi nonconformist”, a întărit ea. O altă piesă bine vândută este rochia albastru azul cu volane şi spate în V cu nasturi îmbrăcaţi, o reinterpretare a rochiei-cocon, care îmbină latura ludică cu cea elegantă în zilele senine, cu stări de bine. „Piaţa de design vestimentar pentru femei din România este într-o transformare vizibilă. Femeile îşi doresc din ce în ce mai mult haine care spun o poveste, care exprimă personalitate, valori şi stare de spirit şi nu numai tendinţe. Se caută autenticitatea, calitatea şi confortul, iar brandurile locale capătă tot mai multă vizibilitate”, a explicat Lavinia.
Ea observă o maturizare a gusturilor şi anume femeile caută tot mai mult piese care rezistă în timp, bine croite, uşor de integrat în garderobă. Şi se face diferenţa între un produs doar frumos şi unul valoros, deoarece clientele sunt mai informate, vor să ştie ce materiale poartă şi unde au fost produse hainele. Femeile care aleg Malluce apreciază în mod special croiul atent realizat, cusăturile curate şi calitatea materialelor. De asemenea, designul, care a fost gândit să pună în valoare feminitatea într-o manieră discretă, dar rafinată, care e un factor diferenţiator. „Piaţa de fashion din România se îndreaptă către o transformare pozitivă, atât în ceea ce priveşte oferta, cât şi comportamentul consumatorului. Dacă în trecut accentul era pus în special pe fast-fashion, astăzi, publicul descoperă şi o abordare mult mai conştientă, personalizată şi orientată spre sustenabilitate. Această evoluţie a pieţei de fashion rezonează cu viziunea brandului Malluce, care propune un tip de feminitate curată, asumată şi autentică”, a spus Lavinia Andrei.
De la zero la opt ani
Ca orice proiect construit de la zero, Malluce a trecut prin etape de învăţare, adaptare şi perseverenţă, spune fondatoarea brandului. Una dintre cele mai mari provocări a fost menţinerea unui echilibru între viziunea creativă şi realităţile pieţei, pentru că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Sau nu întotdeauna ceea ce creezi e ceea ce-şi doreşte consumatorul. O a doua provocare în dezvoltarea Malluce a fost lucrul într-o echipă mică, unde fiecare detaliu, de la materiale şi producţie, la comunicare şi coeziune internă, trebuie gestionat eficient. Apoi, o altă provocare a fost menţinerea unui standard înalt de calitate într-un context economic instabil, marcat de costuri fluctuante şi lipsa forţei de muncă specializate.
La fel de dificilă a fost educarea pieţei, mai spune fondatoarea. A fost greu să convingă publicul obişnuit cu fast-fashion că o piesă realizată local, în serii mici, cu materiale naturale are un preţ diferit, dar şi o valoare reală. „Malluce este rezultatul unei construcţii atente, cu răbdare, disciplină şi decizii asumate, chiar şi atunci când au fost dificile. Cred că asta înseamnă, de fapt, antreprenoriatul real: viziune clară, capacitatea de a te adapta şi forţa de a merge mai departe chiar şi când este greu”, a subliniat Lavinia Andrei. Într-o lume grăbită, ea crede în puterea paşilor mici, făcuţi temeinic, şi în valoarea consecvenţei. Pentru ea, antreprenoriatul în moda românească înseamnă un echilibru între creativitate, rezistenţă, decizii şi respect pentru femeia care alege să-i poarte creaţiile, dându-i încredere.
Investiţia iniţială în business din propriile economii a fost de 4.000 euro, completată de o finanţare de 40.000 euro prin Start-Up Nation, iar astăzi, opt ani mai târziu, Malluce este un brand născut din fonduri guvernamentale, care creşte şi se uită la viitor. „Malluce este un brand în continuă evoluţie, iar direcţia principală esteextinderea coerentă fără a compromite ADN-ul estetic şi calitativ al colecţiilor. Ne dorim să extindem gama de produse, să includem mai multe categorii vestimentare cum ar fi costumele de in sau kimonourile, care pot fi purtate atât în casă, cât şi în vacanţe”, a spus Lavinia Andrei. Un alt proiect în pregătire este lansarea Malluce Baby, o linie dedicată copiilor. Pe termen mediu şi lung, Malluce îşi propune să consolideze prezenţa online, să dezvolte parteneriate cu branduri româneşti şi să participe la târguri internaţionale, pentru a duce mai departe ideea de design autentic, dincolo de graniţe. Malluce participă frecvent şi la târguri locale, precum Half is Free sau Dichisar. Atelierul se află pe strada Mătăsari 29 din Bucureşti, un spaţiu deschis clientelor care îşi doresc o experienţă directă. „Malluce este o declaraţie de feminitate conştientă, un brand născut din pasiune pentru frumos, care îmbracă sufletul femeii înainte de a-i îmbrăca silueta.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













