Limuzine si coliere

Postat la 27 noiembrie 2007 1 afişăre

Indiferent de numele pe care il poarta, targuri ale milionarilor, case ale luxului sau spectacole de lux, targurile cu produse de lux atrag pe an ce trece tot mai multi amatori de exclusivism. Romania s-a inscris de anul trecut pe harta show-urilor in care personajele principale sunt produse de zeci de milioane de euro.

Studiul „World Wealth Report“ realizat de banca de investitii Merrill Lynch si compania de consultanta Capgemini arata ca in 2006 existau 9,5 milioane de milionari in dolari in lume, cu 8,3% mai mult decat in anul precedent. Averea acestora este de 372 de miliarde de dolari si, tinand cont de faptul ca se apropie perioada primelor de pe Wall Street si in City-ul londonez si ca in fiecare zi apar noi milionari din America Latina, Europa de Est si Asia, specialistii spun ca numarul acestora este in crestere. O piata cu milioane de potentiali consumatori pentru companiile care vand lux. Iar cel mai uzual loc in care companiile isi fac cunoscuta oferta de exclusivism sunt targurile de lux, care atrag de la an la an un public tot mai numeros.

Targurile sunt organizate in special in luna decembrie, adica in momentul in care incep cumparaturile de Craciun. De exemplu, la Targul Milionarilor de la Moscova de anul trecut s-au vandut intr-un singur weekend produse de lux in valoare de 600 mil. dolari. Numarul milionarilor din Rusia depaseste 88.000, din care 33 sunt miliardari.

Rusia este doar una dintre tarile in care se organizeaza un Targ al Milionarilor (Millionaire Fair) - concept care din 2002, anul lansarii la Amsterdam, s-a transformat intr-un fel de expozitie itineranta care a facut escala la Cannes, Shanghai si Kortrijk (Belgia).

Incepand de anul trecut, si Romania are propriul targ de lux, care, desi nu face parte din reteaua Millionaire Fair, se lauda cu perspective de crestere. Luxury Show, organizat la Romexpo iarna trecuta, a insemnat 14.000 de metri patrati de produse de lux, in valoare de peste 25 mil. euro, 100 de expozanti si 200 de branduri exclusiviste. „In urma cu trei-patru ani, firmele care comercializeaza produse de lux au ales sa nu mai participe la targuri alaturi de firmele care vand produse de larg consum si ne-au tot sugerat ideea organizarii unui eveniment exclusiv cu produse de lux“, spune Camelia Buda, director EUROexpo, firma de organizare de targuri, expozitii si evenimente a Romexpo. Directorul de la EUROexpo spune ca, in urma unui studiu de piata din care a reiesit ca pe piata cererea de produse de lux este mai mare decat oferta si ca romanii prefera sa mearga pentru cumparaturi de lux in strainatate, s-a luat decizia organizarii targului. In 2006, Luxury Show a presupus investitii de 300.000 de euro, din care 100.000 de euro au fost investiti in amenajari si 200.000 de euro in evenimentele speciale, iar anul acesta valoarea investitiei urmeaza sa depaseasca 500.000 de euro. Conform organizatorilor, pretul mediu al unui metru patrat de stand este de 150 de euro, in conditiile in care la Construct Expo, cel mai mare targ organizat la Romexpo, s-au platit 130 de euro pe metrul patrat. „Anul trecut am avut 7.000 de vizitatori, din care 4.000 au fost platitori de bilete, iar anul acesta speram sa depasim 10.000 de vizitatori“, spune Camelia Buda, precizand ca biletul pentru editia din 2007, care va avea loc in perioada 6-9 decembrie, va costa 50 de lei.

Daca anul trecut printre produsele expuse s-au aflat masini Rolls-Royce, Lexus, Infiniti, Morgan, Jaguar si Hummer, ambarcatiuni de lux cu preturi de peste 1,5 mil. euro, elicoptere de un milion de euro, o casa de cinci stele complet echipata si decorata cu mobilier marca Morozzo, rochii cu cristale si diamante de la prezentarile Victoria's Secret, organizatorii spun ca anul acesta, se va pune foarte mult accentul pe bijuterii. „Am conceput la parterul pavilionului central o galerie de bijuterii unde vor fi expuse creatii cu pietre pretioase in valoare de 7 mil. euro. Nu vor lipsi nici autoturismele, pentru ca exista cerere, si in Romania cele mai cautate produse de lux sunt masinile. Sectiunea auto-show s-a conturat foarte bine si anul acesta, iar la targ urmeaza sa fie expuse, in afara de automobile, trei iahturi mari, precum si motociclete sau ATV-uri“, spune coorganizatorul targului.

Tot in cadrul Luxury Show vor fi prezentate un colier creat de Oana Mizil pentru familia regala din Qatar, un diamant de cinci carate, stilouri Visconti cu diamante care valoreaza 130.000 de euro, colectiile Minuzzo Mobili D'Arte (o biblioteca din lemn masiv de nuc, de aproximativ 50.000 de euro, cu masa sculptata cu foita de aur de 20.000 de euro) sau Versace, organizatorii anuntand ca vor fi prezentate in premiera covoare cu cristale Swarovski.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lux,
spectacole,
targuri,
show,
produse
/arta-si-societate/lifestyle/limuzine-si-coliere-1064093
1064093
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.