Cum să ajungi milionar în euro când în magazin îţi intră doar zece clienţi pe zi

Autor: Ioana Matei Postat la 15 mai 2013 901 afişări

Marca Hugo Boss a „renăscut" la începutul lui 2009, printr-un act de curaj al unor tineri. Dacă până atunci clienţii brandului cumpărau haine fără să se limiteze la preţ, în timpul crizei ei au ajuns să cumpere produse de lux mai mult „de nevoie". Ce şanse are să crească un brand în ale cărui magazine intră, în medie, zece clienţi pe zi?

Cum să ajungi milionar în euro când în magazin îţi intră doar zece clienţi pe zi

"PREŢUL PE CARE ÎL ARE O ŢINUTĂ COMPLETĂ A UNEI PERSOANE ÎMBRĂCATE «BINE» ESTE CUPRINS ÎNTRE 4.000 ŞI 5.000 DE LEI", observă Andrei Alecu, unul dintre proprietarii Future Fashion International, companie proprietară a francizelor Hugo Boss de pe piaţa autohtonă. În experienţa de trei ani pe care o are în conducerea celor două magazine - din Constanţa şi de pe Calea Victoriei -  a observat că românii se află cu mult în urma mediei europene în ce priveşte cheltuielile pentru haine, mai ales în ce îi priveşte pe bărbaţi. Astfel, el apreciază că „domnii de la noi preferă îmbrăcămintea confortabilă, spre deosebire de doamne, dispuse să facă un efort financiar pentru a cumpăra ce le place„. La acest aspect se adaugă şi faptul că „lumea nici nu mai are bani ca acum patru-cinci ani de zile„. Aceste argumente ar putea justifica scăderea cu 10% a cifrei de afaceri a companiei, la 1,5 milioane de euro în 2012 faţă de 1,7 milioane de euro anul anterior.

Alecu spune că imaginea unui bărbat, mai ales a unuia care are tangenţe cu mediul de afaceri, este importantă în cele mai mici detalii. „Dacă eşti o persoană cu capul pe umeri, nu faci erori vestimentare„. Se consideră norocos pentru că a observat că 90% din oamenii din mediul de afaceri autohton ţin la felul cum sunt îmbrăcaţi şi urmăresc tendinţele internaţionale. „Mulţi au preluat din trucurile vestimentare de la Londra şi poartă cu un costum închis la culoare ciorapi coloraţi sau îşi fac hainele la comandă la indicaţiile unui consilier."

ANDREI ALECU CONDUCE AFACEREA HUGO BOSS ALĂTURI DE ASOCIATUL SĂU, Adrian Matei, din 2009. „Când am deschis primul magazin eram optimişti şi ne imaginam că această criză va dura un an-doi, dar se pare că s-a extins şi va rămâne aşa.„ Cei doi au prezentat planul de afaceri germanilor în contextul în care Hugo Boss exista deja pe principala arteră a luxului din Capitală, Calea Victoriei. Ambii au avut modelele părinţilor lor: Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus lanţul McDonald’s România, şi Ion Matei, proprietarul Lerida International, unul dintre primii cinci jucători de pe piaţa importului de băuturi alcoolice.

TINERII AU DESCHIS MAGAZINUL DIN PROVINCIE, IAR CONSTANŢA A FOST ORAŞUL ALES DATORITĂ POTENŢIALULUI TURISTIC ŞI APROPIERII DE GRANIŢA CU BULGARIA. După  expirarea contractului celorlalţi proprietari ai francizei, tinerii au amenajat, la sfârşitul aceluiaşi an, noul magazin de pe Calea Victoriei. Investiţia iniţială pentru cele două spaţii a fost de 1,2 milioane de euro. „Nimic nu a fost făcut după iniţiativa proprie, iar magazinele arată la fel ca la Londra sau la Milano„. Printre standardele impuse se numără amenajarea vitrinelor, a luminilor, aranjamentul cravatelor din magazin sau chiar şi alegerea muzicii, aceeaşi cu cea ascultată de clienţii Hugo Boss din Londra, Paris sau Miami. Cumpărători sunt „români occidentalizaţi„ cu vârste cuprinse între 35 şi 55 de ani, cu venituri peste medie, care „cunosc brandul, ştiu ce le place şi ce li se potriveşte„. Alecu vorbeşte despre un număr de 2.000 de clienţi constanţi pe an, majoritatea oameni de afaceri. Ei trec pragul magazinelor ce sunt

împărţite într-un mod atipic pentru piaţa autohtonă, dar specific numelui Hugo Boss: 60% dintre produse sunt destinate bărbaţilor, iar diferenţa femeilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
clienti,
brand,
lux,
criza,
tineri,
calea victoriei,
hugo boss

Citeşte pe comedymall.ro

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/arta-si-societate/lifestyle/cum-sa-ajungi-milionar-in-euro-cand-in-magazin-iti-intra-doar-zece-clienti-pe-zi-10878566
10878566
comments powered by Disqus
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele
Povestea inexplicabilă a unui poliţist din Suceava: 8 teste de COVID-19 şi tratat cu „Sfântul Paracetamol şi Cuvioasa Vitamina C”. De două luni nu scapă de virus
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Degetul erect COMENTARIU Valeriu Suhan Degetul erect
COMENTARIU Valeriu Şuhan: N-a scăpat nici doctorul Arafat...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.