Cum businessurile se folosesc de nostalgie pentru a vinde mai mult

Autor: Florin Casota Postat la 29 noiembrie 2017 165 afişări

Un studiu publicat în Journal of Consumer Research arată că atunci când oamenii sunt copleşiţi de sentimente de nostalgie comportamentul lor se schimbă, scrie BBC.

Cum businessurile se folosesc de nostalgie pentru a vinde mai mult

Cercetătorii au găsit că atunci când oamenii se gândesc cu drag la trecutul lor, relaţiile şi legăturile sociale devin mai importante decât banii. Rezultatul este faptul că persoana respectivă îşi face mai puţine griji în legătură cu banii şi mai dispusă să îi cheltuiască. De aceea, mai multe magazine şi diferite business-uri folosesc tehnici diferite pentru a induce nostalgie rezultând în vânzări mai mari.

Mersul într-un restaurant sau cafenea care evocă o perioadă trecută ne poate transporta într-un mediu mai cald, mai confortabil, drept urmare să ne simţim mai bine să cheltuim mai mult.

Arhitectul Tyeth Gundry explică faptul că designul unui loc trebuie să facă o referinţă la trecut. "Utilizând o serie de referinţe, care prin definiţie sunt nostalgice, atunci tu creezi o serie de elemente declanşatoare şi mementouri".

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.