Clasa business sic

Postat la 05 noiembrie 2007 137 afişări

S-au dus vremurile in care tinuta business insemna un costum anost, de culoare inchisa, purtat peste o camasa alba. Moda de afaceri a evoluat odata cu tendintele, iar un costum business accesorizat sic a devenit o prezenta constanta pe podiumurile de prezentare.

Nina Bratfalean, numita recent director de marketing al BMW Group Romania, povesteste in revista Target despre cum si-a dezvoltat stilul business-sic de-a lungul carierei intr-o lume dominata de masini, accesoriile preferate ale barbatilor. Aplicand de fiecare data principiul "dragoste la prima vedere" atunci cand vine vorba despre alegerea hainelor, Bratfalean spune ca stilul personal a evoluat odata cu propria cariera. "Cariera mi-a definit stilul de la inceput. Jobul mi-a stabilit setarile mintii si preferintele, ca un program dintr-un computer. Nu cred ca as putea sa spun cu certitudine ca daca as fi avut alta meserie, as fi ales alt stil vestimentar. A trecut deja prea mult timp (8 ani)."

A mers pe aceeasi linie sic care o scoate din monotonie si in prima zi de lucru in calitate de director de marketing la BMW Group Romania. "Am purtat o rochie neagra cu buzunare marca Massimo Dutti, cu guler amplu si forma gogosar in partea de jos. O rochie business, insa exact in stilul meu: nu business clasic, ci business? care iese in evidenta si face un statement despre personalitatea mea."

Bratfalean spune ca si in ceea ce priveste stilul personal, totul a decurs la fel de lin ca si cariera. "Nu a existat niciun moment de cumpana, toate etapele au fost legate. Am avut un model la un moment dat, pe Dr. Susanne Wegerhoff, vicepresedinte de comunicare la Ford of Europe (care in prezent lucreaza la Deutsche Bahn). Ea m-a invatat cum sa presar detalii in costumul de business si m-a incurajat sa ma arat in vestimentatie mult mai feminina decat mi-as fi permis la acel moment."

Tinuta preferata este un costum albastru cu dungi albe, pantalon drept cu talie joasa si sacoul sau cambrat, scurt, cu camasa alba cu butoni si pantofii albi de lac, fara toc, cu sireturi, gen British.

Directorul de marketing de la BMW spune ca adora rochiile scurte de business, "atat de scurte cat ti le poti permite intr-un mediu de acest fel. Imi plac si camasile cu mansete cu butoni si curelele. Din garderoba mea, ma dau in vant dupa o camasa in carouri si dupa o rochie retro, galbena."

Punctele forte ale garderobei sunt alese in functie de criterii clare. "Numesc 'piese de rezistenta' hainele si accesoriile de care ma despart cu greu si care ma salveaza in orice situatie: little black dress, sandale negre cu bretele subtiri, o curea de lac, un trench argintiu..."

Bratfalean spune ca pentru intalnirile de afaceri de zi cu zi prefera tinutele Armani, Boss, Max Mara, camasile Burberry si pantofii Fratelli Rosetti, iar pentru seara Gucci sau Dior. "O pereche de incaltari pe care o port in activitatea de birou ori de cate ori am ocazia sunt sandalele Prada, extrem de comode si foarte business-sic."

Cele mai extravagante piese din garderoba sunt un costum de catifea cu pantalonii de calarie si rochia de mireasa, creatie Elena Perseil, in stil Cleopatra, cu broderie manuala in talie, realizata in India, in culorile lila, maron si auriu, alba in rest, lunga pana in pamant, ampla din caderea materialului, fara trena.

Garderoba proprie se innoieste in general din strainatate. "Din pacate, rareori am timp sa merg la cumparaturi in Bucuresti. Nici nu stiu ce magazine noi s-au deschis in ultima vreme, decat din auzite sau din reviste... Sunt o shopper-ita din aeroporturi, in viteza si cam de doua ori pe an merg in afara special sa imi cumpar haine."

Cat despre terapia prin shopping, directorul de marketing de la BMW Group Romania spune ca priveste cumparaturile mai degraba ca pe o strategie de "inveselire, schimbare de stare sau redirectionare de atentie catre ceva mai constructiv - o rochie noua de exemplu".

Cand vine vorba despre obiectele vestimentare dragi, tonul devine nostalgic: "un sweater, o pereche de jeansi, primii mei pantofi de sport scumpi, o pereche de ciorapi de lana crosetati de bunica mea... Inca pastrez fusta pe care o purtam cand am primit cel mai frumos compliment din viata mea".

Pe langa tendintele dictate de marile podiumuri de prezentare, stilul managerului este influentat puternic si de copilarie.

"Am ramas marcata de iile care se purtau la Bistrita in copilaria mea, cu umeri goi si material opac, brodat de mana. Cred ca mai caut in magazine stilul acesta sau, fara sa imi dau seama, aleg pentru vara cat mai multe tinute care sa imi lase umerii liberi."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Clasa,
business,
sic
/arta-si-societate/lifestyle/clasa-business-sic-4073978
4073978
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.