Cele mai rapide masini din lume
Daca pe lista dvs. de cumparaturi de Craciun se afla o masina extrem de rapida, atunci ar trebui sa stiti exact ce sa-i cereti. Viteza de top de 400 km/ora trebuie sa fie in dotarile standard, iar sprintul de la 0 la 100 km/ora sa opreasca secundarul la 2,8 sec. Nu uitati de confort sau lux, pentru ca, la urma urmei, nu sunteti pilot de curse, ci doar un om deosebit de norocos.
Ford GT Si Porsche Carrera GT (egalitate)
Cele mai "lente" super-masini din top sunt doi clasici veritabili. Atat Ford GT, cat si Porsche Carrera GT sunt doi dintre cei mai cunoscuti jucatori de pe acest segment, ei reprezentand perfect lupta dintre SUA si Europa.
Printre cele mai atractive masini ale tuturor timpurilor, cei doi bolizi sunt in primul rand masini de strada, cu care poti intra fara probleme pe orice circuit, si nu "evadati" ai curselor. Totusi, ambele masini ating exact 329 km/ora, insa asemanarile se opresc aici. Aproape 300.000 de dolari este diferenta de pret dintre cele doua, 141.000 de dolari pentru modelul american si 440.000 de dolari (300.000 de euro) pentru modelul german, iar V8-ul de 5 litri al Fordului produce 550 de cai putere, cu 55 mai putini decat propulsorul V10 german de 5.7 litri.
Evans 387 Si 487 (egalitate)
Americanii de la Evans construiesc supercar-uri din 1986, iar modelele 387 si 487 sunt purtatoarele drapelului pentru mica fabrica de peste ocean.
Ambele versiuni din top folosesc motorizari de 7 litri ce dezvolta 550 de cai putere, suficienti doar pentru locul noua in clasament, cu un top speed de 331 de km/ora.
Spre deosebire de Porsche sau Ford, sasiul americanilor se adapteaza mult mai natural circuitelor decat traficului, iar modelele Evans sunt foarte diferite de ceea ce inseamna o masina de strada. Totusi, 46 de state americane si-au dat deja acordul pentru ca Evans 387 (175.000 de dolari) si 487 (170.000 de dolari) sa "zboare" pe drumurile lor.
Mercedes-Benz SLR McLaren
SLR McLaren este una dintre cele mai "civilizate" super-masini din lume, fiind produsul experimentatelor echipe de ingineri de la Mercedes si McLaren; SLR reprezinta poate cel mai bun compromis intre o limuzina si un supercar, iar masina nu face rabat de la confort si lux de dragul performantei pure. Bolidul poate fi condus cu usurinta chiar de piloti fara experienta, spre deosebire de cele mai multe prezente din top, dar este si cea mai rapida masina cu transmisie automata din lume: V8-ul de 617 cai putere se traduce intr-o viteza maxima de peste 333 km/ora.
Pentru cei 309.000 de euro (450 de mii de dolari), pret de pornire, puteti cumpara una dintre cele mai sigure prezente din top, nemtii si britanicii mizand tocmai pe aceste caracteristici in lupta cu forta bruta a celorlalte contracandidate.
Spyker C8 Double 12 S
Olandezii de la Spyker sunt recunoscuti printre jucatorii importanti din segmentul de supercar, iar clasa C8 este unul dintre motivele recunoasterii de care se bucura. Modelul C8 Double 12 S reprezinta cea mai performanta varianta de strada a constructorului, dar si unul dintre cele mai reusite proiecte de design pentru acesti monstrii tehnologici. Un propulsor Audi V8 de 400 de cai putere ii aduce un top speed de 345 km/ora, la un pret de 225.000 de euro (325.000 de dolari), aproape 1.000 de dolari pentru fiecare cp. Spyker este inca in discutie pentru certificatul ce-i va permite sa vanda masina peste ocean, autoritatile americane miscandu-se ceva mai incet decat masina olandeza.
Ultima Can-Am 640 Si GTR 640 (egalitate)
Gentlemanii britanicii, recunoscuti pentru pasiunea lor pentru viteza si cu o traditie de invidiat in cursele de masini, nu puteau rata topul. Desi Can-Am se vinde doar in Regat, cele doua versiuni, GTR sau Ultima (varianta cabriolet), anunta performante impresionante pentru un pret comparabil cu cel al unui "banal" SUV de lux: doar 60.000 de lire sterline (86 de mii de euro). Britanicii folosesc motoare Chevrolet V8 pentru a dezvolta 640 de cp, putere ce propulseaza masinile la 371 km/ora.
Koenigsegg CCR
Suedezii de la Koenigsegg au inlocuit vechiul model, CC8S, si au facut-o cu succes. Au construit o masina atat de rapida incat doar unele state au acceptat-o ca autoturism pe strazile lor, cele mai multe continuand sa o considere o masina exclusiv pentru circuite. SUA si-au dat acordul pentru comercializarea Koenigsegg-ului CCR incepand din 2006, iar nordicii, care si-au pretuit viteza maxima de 392 km/ora la 385.000 de euro (560.000 de dolari), au vandut deja 14 monstri de 806 cai putere.
Koenigsegg CC8S
Nordicii au uimit o lume intreaga in 2002, odata cu lansarea "celei mai rapide masini din lume", asa cum au anuntat ei modelul CC8S. Desi bolidul a fost scos din linia de productie pentru a lasa locul noilor modele ale suedezilor, CC8S detine si azi una dintre cele mai apreciate directii si senzatii de manevrabilitate din acest segment. Cei 655 de cai putere duc masina pana la aproape 390 km/ora, suficienti azi numai pentru locul cinci. Pretul de pornire este estimat la 360.000 de euro (525 de mii de dolari), dar e greu de crezut ca unul dintre cei 20 de cumparatori se vor gandi vreodata sa vanda asemenea bijuterie.
Saleen S7 Twin Turbo
Americanii de la Saleen au lansat varianta actuala, TT, in 2005, aducand un plus de 250 de cai putere (750 cp) fata de evolutia precedenta a modelului. Viteza maxima inregistrata de Saleen S7 este de 402 km/ora, cu doar 5 km/ora sub recordul mondial de viteza stradala.
Americanii au convocat o echipa impresionanta de specialisti din toata lumea, compensand deficitul de putere prin aerodinamica. Saleen S7 TT este cel mai lung si cel mai jos supercar din top, motiv pentru care este considerata mai mult o masina de circuit decat una stradala, avand chiar un frate geaman ce concureaza de ani buni in campionatul de anduranta la curse celebre ca 24 Hours of Le Mans.
Saleen a fost in urma cu doi-trei ani cea mai rapida si cea mai scumpa masina de serie din lume, cu un pret de pornire de peste 385.000 de euro (560.000 de dolari), dar timpul a ajuns-o (incredibil) din urma.
Bugatti Veyron
Bugatti, brand detinut de nemtii de la VW, este considerat de multi drept "masina suprema" a zilelor noastre, fiind si primul supercar ce a depasit puterea de 1.000 de cai putere (1.001). Bolidul a fost testat de toate publicatiile si emisiunile auto cu pretentii (si curaj), iar top speed-ul inregistrat de cei mai multi dintre ei a aratat 407 km/ora, un record absolut pana de curand.
Insa recordurile sunt stabilite pentru a fi doborate, iar performantele Bugatti-ului au fost si ele intrecute. O lupta pe care Veyron-ul nu a pierdut-o inca este cea a pretului, unde, cu aproape un milion de euro, ramane cea mai scumpa masina din lume.
In plus, Bugatti anunta lansarea unui versiuni "sport" a Veyron-ului, cu un plus de peste 100 de cai putere si cu scopul declarat de a-si recapata cea mai ravnita pozitie din industria auto.
SSC Ultimate Aero TT
Chiar daca multi nu au auzit inca de ea, locul intai in topul celei mai rapide masini este o garantie ca acest lucru se va schimba. Masina americanilor de la Shelby Super Cars a doborat toate recordurile corectate premergator de Bugatti Veyron, o masina de care, la vremea aceea, nimeni nu auzise.
Lui Jerod Shelby, fondatorul companiei, i-au trebuit sapte ani sa construiasca bolidul, dar tot efortul sau a meritat. Masina, ce cantareste 1.179 kg, "zboara" cu o viteza de top de 412,2 km/ora, inregistrata si de Cartea Recordurilor (cu aproape 4 km/ora mai mult decat Bugatti Veyron) si sprinteaza pana la 100 de km/ora in numai 2,78 secunde. Propulsorul V8 dezvolta 1.182 de cai putere, cu aproape 181 mai mult decat al rivalilor nemti. Pe strazile lumii vor circula doar 25 de SSC Ultimate Aero TT, cu preturi de pornire de peste 650 de mii de dolari (446.000 de euro), supercar-ul american pierzand totusi lupta fabricarii intr-o serie mai mare a modelului. Exista totusi si o versiune "mai cuminte", denumita simplu "Aero", fara motoarele Twin Turbo si cu o lista de asteptare ceva mai mica.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













