Ballon Bleu a decolat

Postat la 05 noiembrie 2007 13 afişări

Rauvoitorii vor spune ca avea ceva de dovedit, ca sa-si mai intinereasca sau sa-si invioreze imaginea. Admiratorii sigur vor fi de parere ca e doar un puseu creativ extraordinar, care s-a concretizat intr-un design emblematic.

Probabil ca exista un strop de adevar in ambele teorii, dar, la urma urmei, nici nu mai conteaza. Pentru ca rezultatul pune in umbra ipotezele. Rezultatul este Ballon Bleu, lansarea "strategica" din acest an a "bijutierului-orologer" sau a "orologerului-bijutier" pe nume Cartier.

Ballon Bleu a fost aratat, in avanpremiera, la Geneva, in aprilie, dar a avut lansarea oficiala pe 17 septembrie, de cand se gaseste si in Romania (in magazinele Helvetansa).

Dupa cum sugereaza si numele, ceasul arata ca un balon - adica e bombat si pe o parte si pe cealalta, exact ca un balonas de sapun, sau ca o bomboana, sau ca o perla imensa, sau ca o bila de cristal... Si comparatiile ar putea continua pret de cateva mii de semne, pentru ca forma e, pe cat de neasteptata, pe atat de agreabila si placuta la privit... si purtat, desi nu pare initial.

Pe langa "impresia artistica" extrem de placuta, Cartier primeste nota maxima si pentru faptul ca a reusit sa imblanzeasca forma aparent dificil de purtat, risipind temerile celor care se gandeau ca "bombeul" capacului nu se va impaca foarte bine cu incheietura. Din fericire, ceasul vine ca turnat si pe incheieturile mai solide, dar si pe cele "numai piele si os".

Chiar daca forma a atras cele mai multe comentarii pana acum, si restul ceasului e la fel de bine inchegat, pentru ca, fiind noul port-stindard al Cartier, are nevoie de toate elementele care sa-l singularizeze ca o creatie emblematica a casei.

Prin urmare, chiar daca are, privit din anumite unghiuri, un profil modernist sau de-a dreptul futurist (imagine intarita si de campania de promovare selectata de Cartier - o carte cu benzi desenate create de sapte dintre cei mai in voga artisti ai momentului), Ballon Bleu, este, de la prima vedere, un clasic Cartier (desi de-abia lansat): cadranul cu toate elementele sale, cifrele romane (cu o particularitate originala - in locul cifrei III se afla fereastra de data, iar cifra IV este scrisa, foarte neasteptat, IIII, ceea ce poate da nastere la confuzii, dar este si interesant), cabochon-ul de safir albastru inconjurat de un alt "balon", mai mic, care il protejeaza, dar in acelasi timp, repeta motivul balonului si da numele ceasului. Toate aceste elemente conspira la crearea unui ceas care este in acelasi timp nou si clasic, un veritabil Cartier.

"Ceasul de 25 de metri", asa cum a fost numit Ballon Bleu de Bernard Fornas, presedinte si CEO al Cartier (adica un ceas care sa fie recunoscut de la 25 de metri), a fost lansat mai intai in varianta pretioasa (aur, aur-otel si aur cu diamante), iar modelele din otel vor veni anul viitor. Preturile incep de la 4.000 de euro (pentru otel) si ajung la circa 40.000 de euro pentru modelele mari, acoperite cu diamante. Cine doreste un Ballon Bleu din aur va plati intre 14.000 si 30.000 de euro, in functie de dimensiune.

Cu doua saptamani inainte de "decolarea" mondiala a Ballon Bleu, Cartier a avut o alta lansare importanta - inaugurarea boutique-ului din Praga, pe celebra strada Parizska, un fel de Calea Victoriei cu mult mai multe branduri de lux.

Iar dupa cum declara recent Tom Meggle, Managing Director al Cartier Switzerland & Northern Europe, brandul isi doreste un boutique si in Bucuresti, unde sa isi expuna creatiile din domeniul orologeriei si al bijuteriilor.

In ceea ce priveste bijuteriile, Cartier tocmai si-a lansat, la Londra, cea mai mare colectie haute-joaillerie, in valoare de 124 de milioane de lire sterline. Colectia include peste 500 de piese unicat, iar preturile pornesc de la 200.000 de euro si ajung pana la 20 de milioane de euro. "Am decis sa dovedim ca suntem regele bijutierilor si bijutierul regilor", a declarat Bernard Fornas, expunand colierul Tutti Frutti, un unicat in valoare de 1,6 milioane de euro, batut cu diamante, rubine si smaralde.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ballon,
Bleu,
a,
decolat
/arta-si-societate/lifestyle/ballon-bleu-a-decolat-4073979
4073979
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.