Destinaţia: Europa de Est. Ce aduce nou Disney+ industriei de streaming

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 14 iunie 2022 170 afişări

Disney+, serviciul de streaming din cadrul gigantului american cu acelaşi nume, va debuta oficial în România pe 14 iunie, continuându-şi astfel procesul de extindere către pieţele din estul continentului. Ce aduce nou platforma?

Platforma Disney+ a avut una dintre cele mai impresionante creşteri ale numărului de abonaţi din scurta istorie a industriei de streaming, modelul de business al companiei omonime concentrându-se puternic în jurul serviciului. Luna trecută, Disney+ a anunţat că a ajuns la 137,7 milioane de abonaţi în doar doi ani şi jumătate de la lansare, atingând 95 de milioane de abonaţi într-o perioadă de 15 luni.

Prin comparaţie, Netflix – actualul lider al pieţei, cu 221 de milioane de abonaţi în T1/2022, conform Statista.com – a atins un prag similar în T1/2017, la zece ani după lansarea serviciului de video streaming. Potrivit unei declaraţii lansate de Disney+ la începutul anului trecut, platforma de streaming crede că poate înregistra 230-260 de milioane de abonaţi într-un interval de trei ani.

„Ne bucurăm să aducem această propunere iubitorilor de conţinut din România şi Europa Centrală şi de Est. Atât echipele locale cât şi colegii noştride la nivel global au lucrat din greu pentru a se asigura că pe 14 iunie vom aduce în faţă publicului un serviciu de streaming premium, complet localizat (atât în ceea ce priveşte interfaţa de utilizator, cât şi conţinutul) cu toate filmele, serialele şi documentarele lansate vreodată”, spune Kakhaber Abashidze, prim-vicepreşedinte, general manager media şi country manager, The Walt Disney Company Central & Eastern Europe.

Lansat în noiembrie 2019, serviciul de streaming este casa exclusivă a filmelor şi serialelor Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic şi Star, încercând – prin contrast cu alte platforme – să pună mai mult accent pe experienţele de vizionare din cadrul familiei. Lista producţiilor conţine unele dintre cele mai recent apărute animaţii în cinematografe, precum „Encanto” (Disney) şi „Turning Red” (Pixar), la care se adaugă filmele şi serialele din universul Star Wars, inclusiv recenta serie „Obi-Wan Kenobi”, cu Ewan McGregor în rol principal.

O altă caracteristică importantă constă într-un număr nelimitat de descărcări pe maximum 10 dispozitive, calitatea de redare 4K Ultra şi un abonament lunar de 29,99 lei, aproape de media pieţei, de vreme ce preţurile minime ale HBO Max, Netflix şi Amazon Prime sunt cuprinse între 14 şi 40 de lei pentru noii abonaţi.

„Disney are o reputaţie puternică în storytelling, iar producţiile realizate în SUA şi premiate de nenumărate ori în ultimii 100 de ani sunt cel mai bun exemplu în acest sens. În plus, în Europa am realizat seriale şi emisiuni din diferite genuri: factuale, pentru copii, de divertisment şi sport”, adaugă reprezentantul Disney.

El argumentează că principala modalitate de dezvoltare a platformelor de streaming din întreaga lume este marcată de generarea unui conţinut de calitate, compania concentrându-se inclusiv asupra creării de producţii locale şi regionale.

De altfel, în contextul în care piaţa de streaming din SUA devine suprasaturată, conţinutul global joacă un rol tot mai important în ceea ce priveşte viitorul industriei. În prezent, Disney vrea să creeze 60 de producţii locale în Europa, Africa şi Orientul Mijlocul până în 2024, compania punând între timp bazele unei echipe de producţie în Europa Centrală şi de Est care va lucra la dezvoltarea de conţinut în regiune. Aşadar, ce rol mai joacă televiziunea şi cinematografele în era giganţilor streamingului?

„Din perspectiva Disney, fiecare punct de contact cu telespectatorii, abonaţii şi fanii este cu adevărat important, fie că este vorba de canale TV, cinema sau serviciul de streaming.Canalele TV au în continuare o evoluţie foarte bună în România, dar şi în multe alte ţări din Europa Centrală.”

Conform unei analize realizate de compania de consultanţă şi audit PwC, piaţa serviciilor de streaming din România va creşte cu circa 22% la 43 de milioane de euro până la final de an. De asemenea, piaţa locală de streaming a înregistrat cea mai mare creştere din segmentul media şi divertisment în 2020 (+27% până la 29 de milioane de euro). La nivel global, marile platforme plănuiesc investiţii cumulate de 230 de miliarde de dolari în 2022, după creşteri cuprinse între 12,4% şi 34,5% în ultimii cinci ani.

„Este greu de preconizat ce se va întâmpla în următorii ani, dar îmi pot imagina că serviciile de streaming vor avea o răspândire vastă şi vor deveni un loc unde vom putea găsi în mod firesc o mulţime de tipuri de conţinut, inclusiv programe sportive. Va fi interesant de văzut unde va fi metaversul şi cum se va întrepătrunde”, conchide Kakhaber Abashidze.

Kakhaber Abashidze, prim-vicepreşedinte, general manager media şi country manager, The Walt Disney Company Central & Eastern Europe: „Este greu de preconizat ce se va întâmpla în următorii ani, dar îmi pot imagina că serviciile de streaming vor avea o răspândire vastă şi vor deveni un loc unde vom putea găsi în mod firesc o mulţime de tipuri de conţinut, inclusiv programe sportive. Va fi interesant de văzut unde va fi metaversul şi cum se va întrepătrunde.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Obi-Wan Kenobi,
disney,
filme,
streaming

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.