Cronică de film: London Has Fallen

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 23 aprilie 2016 380 afişări

London Has Fallen este continuarea filmului Olympus Has Fallen, din 2013, care a primit reacţii mixte din partea publicului şi a criticilor. Reacţia cea mai importantă însă, cea de la box office, a fost una suficient de bună încât să determine realizarea unui sequel: încasări de 161 de milioane de dolari la un buget de 70 de milioane.

Cronică de film: London Has Fallen

"Olympus Has Fallen“ a fost lansat cu 6 luni înainte de un alt film despre răpirea preşedintelui Statelor Unite, White HouseDown. Coincidenţă sau nu, ambele au generat venituri similare din vânzările de bilete; diferenţa a fost bugetul dublu al celui mai recent, acesta fiind probabil şi motivul pentru care doar unul dintre ele a primit o continuare.

Faptul că două filme cu un subiect aproape identic au apărut la doar câteva luni distanţă reflectă apetitul publicului pentru acest gen de one man show: John Wick este un alt exemplu. Pe acest tipar extrem de popular la Hollywood este construit şi London HasFallen; este vorba de tiparul Rambo, un personaj care doboară de unul singur o armată întreagă de inamici sau răuvoitori. Lui Gerard Butler i potriveşte perfect acest gen de roluri (altele nici nu prea mai primeşte), iar reţeta e completată de efectele speciale. Este inutil să vorbesc mai mult despre performanţele actorilor, pentru că nu este genul de film care să candideze la astfel de categorii.

Producătorii au schimbat Casa Albă cu Londra şiteroriştii nord-coreeni cu traficanţii de arme din Pakistan, dar povestea seamănă destul de mult cu cea din 2013. E vorba în continuare de o răpire, de toţi liderii lumii adunaţi la un loc şi de un şef al teroriştilor care vrea să răzbune pe cineva sau ceva. Nu vă aşteptaţitotuşi la efecte speciale precum cele din Inception sau Interstellar: calculatorul a fost folosit mai mult pentru a reda atmosfera unei catastrofe de proporţii epice, în timpul căreia cele mai cunoscute clădiri-simbol ale Londrei se prăbuşesc ca piesele unui domino.

Filmul este regizat de iranianul BabakNajafiKaramişi îi are în distribuţie pe Gerard Butler (300, Olympus Has Fallen, Rock’n’Rolla), Aaron Eckhart (The Dark Knight, Battle Los Angeles, Thank You for Smoking), Morgan Freeman (Shawshank Redemption, Se7en, Driving Miss Daisy) şi Angela Bassett (Malcolm X, Strange Days, Meet the Robinsons).

Scenariul este semnat de CreightonRothenbergerşiKatrinBenedikt, cunoscuţi pentru prima parte a seriei şi pentru Expendables 3.

Cei care au urmărit OlympusHasFallen vor urmări, cel mai probabil, şi acest nou episod; este un film de acţiune care nu cere prea multă atenţieşi care oferă multe momente explozive. Astfel de filme aduc mulţi bani, dar nu doboară recorduri de box-office; şi exact din acest motiv sunt necesare, pentru că nu poţi să te bazezi tot timpul pe încasări de un miliard de dolari.

/arta-si-societate/film/cronica-de-film-london-has-fallen-15269503
15269503