Tratament premium pentru clasicul pick-up

Autor: Florin Casota Postat la 09 noiembrie 2016 466 afişări

La mai bine de un secol de la înfiinţare, producătorul de autovehicule Mercedes-Benz anunţă intrarea pe un nou segment de automobile. Clasicul pick-up primeşte un tratament premium.

Compania germană a dezvăluit conceptul de pick-up numit X-Class, undeva la câţiva kilometri de capitala Suediei, Stockholm, într-un spaţiu dedicat expunerilor operelor de artă. În afara clădirii, peisajul părea extras din filmele lui Ingmar Bergman: vreme mohorâtă, copaci înalţi şi încă verzi, deşi e sfârşit de octombrie, stânci negre lucioase. Locul nu a fost ales la întâmplare, germanii spunând că Stockholm are elemente urbanistice, dar şi de offroad, asemănătoare cu Mercedes-Benz X-Class, în opinia lor. De fapt, Mercedes X-Class va veni în două modele: „powerful adventurer“ (varianta cu adevărat offroad) şi „stylish explorer“ (pentru cei care‑şi petrec mai mult timp în mediul urban).

Reprezentanţii companiei au insistat asupra faptului că sunt prima companie producătoare de autovehicule premium care lansează un pick-up ce va combina puterea unei maşini offroad cu confortul şi siguranţa unei maşini de lux; speră ca efectul să reediteze experienţa pe care a avut-o introducerea SUV-ului luxos M-Class în anii ’90 şi care a echivalat cu o veritabilă pistă de lansare pentru acest tip de autovehicul.

Numărul de maşini noi înregistrate în Europa a crescut cu 9,3% în 2015, unul dintre principalele motive fiind vânzarea unui număr record de maşini de teren. Astfel, pentru prima dată, numărul de SUV-uri vândute l-a depăşit pe cel al segmentelor tradiţionale - subcompact şi compact. Segmentul de piaţă ocupat de SUV-uri a crescut de la 19,8% în 2014 la 22,5% în 2015, în vreme ce subcompactele au ocupat doar 22% din cota de piaţă, iar compactele 20,6%.

Succesul s-a datorat, în mare măsură, rezultatelor excepţionale obţinute de SUV-urile mici – acestea au înregistrat o creştere de 38% a vânzărilor, trecând pentru prima oară de un milion de unităţi comercializate. SUV-urile compacte au rămas în topul preferinţelor, reprezentând 40% din totalul segmentului (1,28 milioane unităţi); 470.000 de clienţi au preferat SUV-urile de talie medie, iar 243.000 SUV-urile mari. Numărul SUV-urilor înregistrate a crescut în toată Europa, Marea Britanie fiind lider în acest clasament (de la 500.000 de maşini înregistrate în 2014 la 630.000 în 2015). Portugalia, Spania, Danemarca, Croaţia şi Grecia au avut, de asemenea, creşteri de peste 40%.

Acelaşi traseu îl vede Mercedes şi pentru segmentul de pick-upuri, mai ales pentru cele medii (o tonă), pentru care firma de cercetare Global Insight estimează o creştere globală de 39% până în 2025. Pieţele principale vizate de germani sunt America Latină, Europa şi Oceania, unde numărul total de pick-upuri medii vândute anul trecut a ajuns la aproape 600.000 de unităţi, însă rămâne de văzut dacă apetitul consumatorilor este la fel de ridicat şi pentru un pick-up de lux.

Maşina este programată să fie lansată la sfârşitul lui 2017, dar germanii nu au precizat şi un preţ de vânzare. Aceasta va fi produsă în parteneriat cu Renault-Nissan. Pentru piaţa europeană, australiană şi sud-africană, automobilul va fi prods la fabrica Renault-Nissan din Barcelona în 2017, iar pentru America Latină, producţia va începe în 2018 la Cordoba, în Argentina; astfel cele două companii îşi prelungesc parteneriatul început acum şase ani. Valoarea investiţiei în dezvoltarea noilor modele pe piaţă se va ridica la o sumă de „sute de milioane de euro până la vremea lansării“.

„Cu Mercedes-Benz pick-up ne vom acoperi una dintre găurile din portofoliu. Vrem să le oferim clienţilor noştri automobile care să le satisfacă nevoile specifice. X-Class va stabili un nou standard pentru un segment aflat în creştere“, a declarat Dieter Zetsche, CEO-ul Mercedes-Benz.

Printre pieţele cheie identificate de Mercedes se numără Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Australia şi ţările europene. În Australia, pick‑upurile medii au o cotă de piaţă de 14,1% din totalul vehiculelor, în Argentina 11,6%, 0,5% în Germania şi 1,3% în Marea Britanie, potrivit informaţiilor dezvăluite de Mercedes. De menţionat este faptul că X-Class nu va fi disponibil, cel puţin la lansare, pe piaţa tradiţională a pick-up-urilor, Statele Unite, unde segmentul de pick-up mediu creşte cu 20% anual, însă acolo piaţa este dominată de cei mai trei producători consacraţi în acest segment: Ford, General Motors şi Chrysler.

Compania a identificat mai multe categorii de clienţi pentru X-Class: familii cu un stil de viaţă activ, aventurieri pasionaţi de mai multe sporturi outdoor, antreprenorii care şi‑ar putea folosi maşina în scop personal, dar şi pentru afaceri.

Noile modele vor concura direct cu automobilele Volkswagen Amarok sau Toyota Hilux. Însă Mercedes-Benz vrea să ridice ştacheta în ceea ce priveşte confortul pasagerilor şi luxul din interior, care este finisat la standarde pe care nu le-am văzut până acum la un pick-up: cu piele pe bord, cusături fine şi cu un sistem multimedia.

La evenimentul de debut au dominat adjectivele folosite în prezentări, iar cifrele şi datele tehnice concrete au fost menţionate sporadic. Ce ştim este că viitorul model de serie va fi disponibil în versiuni cu tracţiune integrală nepermanentă, permanentă sau doar cu transmisie spate. Din punctul de vedere al motorizărilor, Mercedes-Benz X-Class va dispune de propulsoare diesel şi benzină cu patru cilindri, dar şi de un V6 diesel. În ceea ce priveşte transmisiile, Mercedes promite atât cutii de viteze manuale, cât şi cutii de viteze automate. Sarcina utilă va ajunge până la valoarea de 1,2 tone, iar cea remorcabilă la 3,5 tone.

Poate părea surprinzător, dar aceasta nu este prima încercare a germanilor de a produce un pick-up. În anii ’70, reprezentanţa Mercedes din Argentina a experimentat cu un pick‑up cu două şi patru uşi numit destul de neinspirat „La Pick-up“, despre care şeful Mercedes a spus pe scenă că „nu a fost cel mai bun pick-up din punct de vedere tehnologic, şi nici din punct de vedere economic, dar a câştigat un număr de fani“. Poate această nouă iteraţie a pick-upului îşi va găsi atât fanii, cât şi un loc în portofoliul germanilor.

Urmărește Business Magazin

Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
Mediafax
VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat
1 IULIE. Măsurile de relaxare au fost amânate. Care sunt noile prevederi şi în ce condiţii pot fi închise terasele
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan
Candidatul USR PLUS la Primăria Sectorului 5 îl acuză pe Daniel Florea de abuz în serviciu
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.