Reportaj: Indianapolis, o legendă americană - GALERIE FOTO

Autor: Tudor Bratu Postat la 08 iunie 2012 153 afişări

La invitaţia lui Chevrolet am fost martorii “celui mai mare spectacol auto de pe Pământ”. Aşa numesc americanii cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Şi nu ne mint când o fac.

Odată pe an, întreaga America încremeneşte cu ochii în televizor, iar 400.000 de norocoşi au şansa de a face insolaţie în cel mai frumos loc de pe Pământ pentru un pasionat de maşini. Indianapolis Motor Speedway devine, cel puţin pentru un weekend, capitala mondială a sportului cu motor. Chiar dacă anul acesta Indy 500 s-a desfăşurat în weekend-ul 25-27 mai, odată cu celebra cursă de F1 de la Monaco şi cu cea mai lungă cursă din circuitul Nascar, Coca-Cola 600 de la Charlotte, simplul fapt că la Indianapolis au asistat 220.000 de spectatori a făcut din această întrecere cel mai mare eveniment de motorsport din lume din 2012. Iar acest lucru se întâmplă anual. Şi nimic nu poate egala această performanţă incredibilă, posibilă doar la circuitul IMS.

Cu toate acestea, 220.000 nu este cel mai bun număr din istorie, deoarece anul acesta oamenii s-au speriat de cea mai călduroasă zi de mai din 1960 până în prezent. Dacă circuitul ar fi fost invadat la capacitate maximă, ar fi intrat aici mai bine de 400.000 de oameni, capacitatea maximă de locuri pe scaun disponibilă momentan. Practic acesta este şi recordul absolut al numărului de spectatori care au asistat vreodată la o cursă de Formula 1, la prima cursă United States Grand Prix, atunci când Bernie a adus Marele Circ la Indianapolis în 2000.

Lucrurile se desfăşoară un pic diferit la Indy faţă de o cursă de Formula 1. Calificările au loc cu o saptămână înainte de startul cursei şi până la acest moment piloţii mai folosesc circuitul doar pentru antrenamente. În rest, totul este spectacol. 300.000 de oameni asistă în sâmbăta dinaintea cursei la o paradă prin centrul oraşului Indianapolis, iar cei care merg la circuit asistă fie la concerte grandioase, fie la cursa maşinilor de curse retrase din activitate, dar restaurate impecabil. În dimineaţa cursei, oraşul este invadat de poliţie, iar circulaţia pe străzile ce duc la circuit se schimbă. Adică nimic nu mai pleacă dinspre circuit începând cu ora 05.00 şi se merge spre el pe câte şase benzi.

Accesul în circuit se face ordonat, într-o organizare perfectă, începând cu ora 5.30. În cazul în care credeţi că aţi văzut blocaje de trafic şi cozi, nu aţi văzut nimic. Patru benzi blocate de zeci de mii de maşini care se mişcă cu viteza melcului; nimeni nu claxonează, iar motocicliştii şi posesorii de maşini supersport nu se aventurează în depăşiri. Atmosfera este una de petrecere. Desigur, afaceriştii de ocazie nu au fost inventaţi în România, nici parcangii. Oamenii cu mici afaceri sau locuinţe, aşezaţi de fel lângă circuit, îţi oferă pentru sume cuprinse între 10 şi 20 de dolari locuri de parcare şi, ca bonus, pungi cu gheaţă. Pentru spectatorii din acest an cele 35 de grade Celsius de afară au fost un calvar, însă, ca de fiecare dată, calvarul căldurii de la Indy se risipeşte mereu în petrecerile ce amintesc de filmele cu adolescenţi americani.

Poate că nu chiar toţi din cei 220.000 de spectatori de anul acesta sunt fascinaţi de cele 33 de maşini care se învârt într-un oval, 200 de tururi a câte 4,2 kilometri fiecare. Dar toţi au vrut să ia parte la spectacolul care este cursa de la Indy 500. Aici fie că vrei să fii văzut, fie că eşti fan, fie că nu ai ratat nicio cursă în niciun an, fie că vrei să ai motiv de petrecere sau că pur şi simplu vrei să spui că ai fost acolo, oricum ar fi, trebuie să mergi la Indy.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
reprotaj,
auto,
indianapolis,
curse,
spectacol
/analize/transporturi/reportaj-indianapolis-o-legenda-americana-galerie-foto-9696393
9696393
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.