Previziuni de la liderul pieţei: firmele mici continuă să dispară, clienţii mari sunt tot mai prudenţi

Autor: Razvan Muresan Postat la 13 septembrie 2013 3341 afişări

Din poziţia de director al diviziei de vehicule comerciale uşoare a Mercedes-Benz, Ioana Lemnaru, una dintre cele mai puternice femei din piaţa auto locală, observă că mediul de afaceri românesc se schimbă de la un an la altul.



Ioana Lemnaru este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, si ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).



 "Firmele mici continuă să dispară, clienţii mari sunt tot mai prudenţi, iar prognozele precise legate de vânzări pot trece cu greu de trei luni. Nu cred că cineva din branşa mea poate să spună astăzi cum vor sta lucrurile la sfârşitul anului. E prea devreme.„, spune Ioana Lemnaru. Dincolo de creşterea economică precară, divizia pe care o conduce este influenţată şi de licitaţiile de trasee pentru transportul de persoane care ar putea avea loc în toamnă şi iarnă, la fel cum s-a întâmplat şi în anul precedent, când sute de unităţi noi au luat drumul transportatorilor din judeţele ţării.

Actualele licenţe pentru traseele judeţene au valabilitate până la sfârşitul acestui an, iar criteriul vechimii pe traseu, decisiv pentru atribuirea contractelor, ar putea fi eliminat, potrivit informaţiilor din piaţă. Preţul face în continuare diferenţa în momentul achiziţiei, însă în funcţie de tipologia clienţilor. Dacă la transportatori, unde lupta se dispută în doi între Mercedes-Benz şi Volkswagen, preţul şi brandul contează mai mult, în sectorul de distribuţie, dincolo de eventualele discounturi, clienţii sunt atenţi şi la serviciile suplimentare pe care le pot oferi dealerii, precum garanţie extinsă, pachet de service sau produse financiare.

Diferenţa se explică, spune Lemnaru, prin faptul că pentru firmele de transport de persoane managementul costurilor nu a devenit atât de important ca în cazul celor de distribuţie, unde cele mai multe companii sunt firme româneşti care activează la nivel naţional sau multinaţionale care fac în momentul achiziţiei calcule legate nu doar de preţul maşinii, ci şi de cheltuielile care apar în timpul folosirii acesteia.

Pe de cealaltă parte, firmele de maxi-taxi care activează, de regulă, la nivel judeţean sau regional „s-au mai schimbat, unii au murit, alţii au crescut, poate în top trei sau top cinci nu mai sunt cei care erau în 2008„. Cele circa 1.650 de unităţi vândute în 2012 s-au împărţit în mod egal între cele două segmente de clienţi, potrivit datelor furnizate de Mercedes-Benz România. Compania a raportat pentru anul trecut o cotă de piaţă de 26%, ceea ce o clasează pe primul loc în segmentele sub 3,5 tone şi 3,5 - 7,5 tone.

Pe piaţa auto din România, la fiecare maşină nou-vândută se comercializează în acest segment alte şapte la mâna a doua. Potrivit managerului, argumentele pentru care un client care transportă marfă ar trebui să aleagă o maşină nouă şi nu una second-hand, care are avantajul clar al preţului mai mic, sunt valoarea de revânzare mare, garanţia extinsă de trei ani, fără limită de kilometri, menită să scadă din costurile de întreţinere, consumul mai mic de combustibil: „Pot să găsesc o sută de motive pentru care e mai avantajos să cumperi o flotă nouă„.

În portofoliul companiei au intrat în ultimele luni două noi modele. Pariul întârziat al grupului Daimler, modelul Mercedes-Benz Citan, autoutilitara de dimensiuni mici fabricată în parteneriat cu francezii de la Renault, menită să acopere şi plaja micilor clienţi de tip IMM, a ajuns şi în România. Pe o piaţă în care regulile sunt făcute de Dacia Logan, Renault Kangoo, Peugeot Partner, Fiat Doblo şi Volkswagen Caddy, vânzările lui Citan nu vor depăşi o sută de unităţi în 2013.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/previziuni-de-la-liderul-pietei-firmele-mici-continua-sa-dispara-clientii-mari-sunt-tot-mai-prudenti-11322088
11322088
comments powered by Disqus
Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare? Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare?

Dacă în trecut anunţurile de investiţii în tehnologie erau rara avis, acum s-a ajuns la o piaţă care a evoluat dincolo de investiţiile în start-up-uri de tip „pre-seed” sau „seed”, de câteva sute de mii de euro, până la cele de tip „follow-up”, în care sumele totale alocate pot creşte până la câteva milioane de euro. Valoarea finanţărilor din ecosistemul start-up-urilor tech se îndreaptă astfel spre pragul de 100 de milioane de euro.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin
O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului.
Mediafax
Bogaţii cu averi în umbră. Cine sunt cei care nu apar în topul Forbes Bogaţii cu averi în umbră. Cine sunt cei care nu apar în topul Forbes
Simptomele COVID-19 pot persista luni întregi după ce pacientul s-a vindecat. Tusea şi oboseala, printre cele mai comune probleme în România
MonitorulApararii
Ministrul Apărării despre lupta contra pandemiei: s-au efectuat peste 100.000 de misiuni, s-au cheltuit peste 53 milioane de euro Ministrul Apărării despre lupta contra pandemiei: s-au efectuat peste 100.000 de misiuni, s-au cheltuit peste 53 milioane de euro
Trump anunţă un acord istoric între Israel şi Sudan
MonitorulPartidelor
Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa
Clotilde Armand, validată în funcţia de primar al Sectorului 1. Armand: Touche
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA... COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA...
De ce trebuie să se ţină la termen alegerile parlamentare? Analiza lui Ion Cristoiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.