Cum a reuşit un blogger să vândă 100 de automobile Mini în doar 5 minute
Producătorii de automobile se întrec în metode creative în încercarea de a prinde o parte cât mai însemnată din piaţa de vânzări online de maşini, în valoare de 15 miliarde de dolari numai în China. Producătorii de automobile experimentează cu diferite concepte precum vânzările fulger sau sponsorizări din partea vedetelor pentru a-şi spori vânzările într-o piaţă aflată în creştere, potrivit Financial Times.
În China s-au vândut online 1 milion de automobile în 2016, în valoare de 15 miliarde de dolari, potrivit firmei de consultanţă Frost & Sullivan. Ca să punem lucrurile în perspectivă: s-au vândut mai multe maşini online în China anul trecut decât s-au vândut în total în Spania.
Potrivit aceleiaşi firme de consultanţă, valoarea tranzacţiilor online cu automobile a avut o rată anuală de creştere de 65,5% în perioada 2012-2016, comparativ cu o rată de creştere de 13,7% în piaţa totală. Clienţii fie au plătit online, fie au primit finanţare prin intermediul site-ului respectiv.
Compania de consultanţă McKinsey a declarat că tranzacţiile online au însumat 5% din vânzările de automobile din China în 2016, în creştere de la 1% cât era în 2014.
Achiziţiile online sunt atractive pentru tineri: aproape un sfert dintre cei care au cumpărat automobile online au sub 24 de ani, potrivit McKinsey.
Clienţii tipici vor să vadă şi să conducă maşina înainte de a o cumpăra, dar se pare că în China tinerii ştiu deja ce vor şi aleg să cumpere online.
Mini, automobilul de lux britanic deţinut de BMW, a vândut online 1.600 de automobile în China în doi ani şi niciuna în SUA sau Marea Britanie. În iulie 2017, compania a plătit bloggerul de fashion Becky Li pentru a promova Mini urmăritorilor ei, iar asta a rezultat în vânzarea a 100 de Mini de culoare turcoaz în mai puţin de 5 minute.
Producătorii auto se uită la platforma Alibaba numită Tmall, un site de e-commerce, pentru a-şi vinde automobilele. Aici s-au vândut 100.000 de automobile în doar 24 de ore în cadrul evenimentului Singles Day. Indiferent că este vorba de producători de lux sau nu, cu toţii oferă discounturi pentru acest eveniment de shopping.
Alibaba a anunţat că în viitor clienţii se vor putea uita după maşini pe smartphone, iar după ce vor apăsa butonul de cumpărare maşina va fi livrată.
„Achiziţia unei maşini se va face la fel de uşor precum cumpărarea unei cutii de Coca-Cola. Epoca achiziţionării online de automobile este deja aici”, au declarat reprezentanţii Alibaba.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro