Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014

Postat la 23 ianuarie 2014 789 afişări

Cele mai mari companii de leasing operaţional şi-au consolidat poziţia în 2013, iar unele dintre ele chiar au reuşit să-şi extindă flota prin câştigarea de noi contracte.

Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o creştere de până la 20% în 2014
Cei mai mari jucători care închiriază flote de maşini aşteaptă o...

ANUL 2013 A FOST PRIMUL DIN ULTIMII ŞASE CARE NU S-A MAI ÎNCHEIAT CU O CREŞTERE PUTERNICĂ A PIEŢEI DE LEASING OPERAŢIONAL, în condiţiile în care codul fiscal, dar şi timbrul de mediu au îngreunat businessul pe acest domeniu.

„Piaţa serviciilor de management de flotă şi leasing operaţional a înregistrat o stagnare în cursul anului 2013 din cauza unui cumul de factori ce au contribuit la frânarea creşterii din ultimii cinci ani", a spus Daniel Ivan, directorul general al Fleet Management Services (FMS), cea de-a şasea companie de leasing operaţional de pe piaţa locală ca mărime, care mai deţine şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei de Leasing Operaţional (ASLO).

El a subliniat că „pentru anul 2014 ne aşteptăm ca piaţa de leasing operaţional să crească uşor în inter-valul de 5-10%. În ceea ce priveşte evoluţia FMS, suntem încă optimişti şi ne-am bugetat o creştere de cel puţin 20%, bazându-ne pe portofoliul de clienţi actuali, precum şi pe semnalele pe care le avem de la alţi clienţi potenţiali„.

COMPANIILE DE LEASING OPERAŢIONAL ÎNCHIRIAZĂ FLOTE CĂTRE PERSOANE JURIDICE, DE LA ZECI PÂNĂ LA SUTE SAU MII DE AUTOMOBILE. Acestea pot oferi servicii de administrare flote, în condiţiile în care maşinile sunt în proprietatea firmei respective. Principala problemă a companiilor de leasing operaţional de anul trecut a fost determinată de modificarea taxei de poluare, aplicabilă şi pentru maşini pentru care nu s-a achitat anterior, cu toate că autoturismele în cauză fuseseră scutite.

„Practic, flotele companiilor având o vechime de trei-cinci ani, deşi relativ noi, au ajuns să fie puternic penalizate la revânzare comparativ cu importurile de maşini second-hand având vechimi de 8-10 ani şi care plătesc taxe de mediu mai mici. Astfel, multe companii au decis să prelungească utilizarea vehiculelor proprii în aşteptarea unei modificări previzibile a mecanismului de aplicare a taxei de mediu„, a spus Daniel Ivan.

DE ASEMENEA, ANUL 2013 A FOST CARACTERIZAT DE O VOLATILITATE RIDICATĂ LA NIVELUL UNOR COMPANII MARI, afectate de proceduri de insolvenţă, restructurări sau reduceri de costuri. Companii din sectorul energetic, în special energie verde, construcţii de infrastructură, unele segmente ale comerţului cu amănuntul sau distribuţiei de bunuri de larg consum, companii care au fost un important motor al pieţei de leasing operaţional în anii precedenţi, fie au redus puternic nivelul de investiţii, fie l-au stopat în totalitate.

„În ciuda acestor condiţii dificile, FMS a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 13% în 2013 comparativ cu anul anterior. Veniturile din leasing operaţional au crescut cu 22%, în timp ce veniturile generate de externalizarea managementului de flote şi monitorizare a GPS a crescut cu 6%„, a subliniat Ivan. Potrivit oficialului companiei, creşterea volumului de afaceri în 2013 este rezultatul câştigării de noi contracte, cu clienţi din domenii diverse, de la producţia de componente auto, distribuţie, servicii de curierat la industrie siderurgică şi construcţii navale, civile şi de infrastructură, retail sau servicii financiar-bancare.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

/analize/transporturi/cei-mai-mari-jucatori-care-inchiriaza-flote-de-masini-asteapta-o-crestere-de-pana-la-20-in-2014-11951150
11951150
comments powered by Disqus
Povestea românului care „a primit like“ de la Facebook şi Google Povestea românului care „a primit like“  de la Facebook şi Google

În cinci ani, antreprenorul local Rareş Bănescu a reuşit să scaleze start-up-ul Retargeting.biz în alte patru ţări vecine din zonă - Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Grecia, iar acum urmează să îşi extindă businessul în toată regiunea Europei de Sud-Est.

vezi continuarea
ZF.ro
Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor
BREAKING! Schimbări MAJORE la ANAF: Ce decizii a luat Mihaela Triculescu în fruntea Fiscului
ProMotor.ro
Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o” Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o”
TOTUL despre noul BMW Seria 7. Vârful de gamă este motorul 585 CP - VIDEO-GALERIE FOTO
CELE MAI BUNE SUV-uri SECOND-HAND din piaţă! Raportul TUV dezvăluie ce maşini au cele mai puţine defecţiuni
Descopera.ro
Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific
ATENŢIE, ce trebuie să mânânci ca să fii cât mai VIRIL. Greşeala PENIBILĂ pe care o fac mulţi bărbaţi
Evreii, ruşii sau austriecii? Cine l-a OMORÂT pe Eminescu, geniul INCOMOD care a ''înnebunit'' din senin! Adevărul din spatele unei poveşti scandaloase
Go4it.ro
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor” NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Cel mai PUTERNIC telefon din lume se lansează la jumătate de preţ faţă de SAMSUNG şi HUAWEI
Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede
Csid.ro
Gătitul acasă - câţi bani economiseşti Gătitul acasă - câţi bani economiseşti
Slăbeşte 7 kilograme cu citrice! Iată meniul!
Uleiul de ricin: beneficii pentru ten şi piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.