Câţi bani fac Blue Air şi Wizz Air din comisionul plătit la biletele de avion cumpărate online

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 iunie 2013 4659 afişări

Companiile de transport aerian low-cost Wizz Air şi Blue Air încasează de la fiecare client câte 30 de lei şi, respectiv, 46 de lei, pentru fiecare bilet achiziţionat online de pe siteurile wizzair.com şi blueairweb.com.

Câţi bani fac Blue Air şi Wizz Air din comisionul plătit la biletele de avion cumpărate online

Cele două companii aeriene au transportat pe piaţa locală în 2012 peste patru milioane de pasageri: Wizz Air a raportat 2,8 milioane de pasageri, iar Blue Air circa 1,5 milioane. Calculele Business Magazin arată că Wizz Air, compania deţinută de un fond de investiţii american înregistrată în Ungaria, a încasat circa 20 de milioane de euro din taxa denumită comision de administrare. Compania românească Blue Air a obţinut peste 15 milioane de euro de la pasageri din plata online a biletelor. Însumată, valoarea comisioanelor se apropie de 40 de milioane de euro pe an. 

Oficialii Blue Air au explicat că sumele încasate din comisionul de 46 de lei se împart între banca emitentă a cardului, compania aeriană şi procesatorul de plăţi. "Proporţiile sunt supuse unor clauze contractuale confidenţiale, de aceea raportul nu poate fi difuzat publicului larg", au precizat oficialii Blue Air.

Liniile aeriene low-cost cele mai performante la colectarea de taxe auxiliare reuşesc să genereze şi 20-30% din venituri din astfel de servicii în timp ce în cazul liniilor aeriene tradiţionale, care au un model de afacere diferit, această cifră este în jur de 3% în medie. Anul trecut, Wizz Air, cel mai mare operator aerian din România, după volumul de pasageri transportaţi, a ales să taxeze bagajul tradiţional de mână, altădată gratuit, cu cel puţin zece euro. Dimensiunile permise pentru bagaj au scăzut, astfel că trollerul de mici dimensiuni trebuie înlocuit cu un mini-rucsac sau cu o geantă de laptop, care încă pot fi transportate gratuit. De cealaltă parte, Blue Air a mărit limita de greutate a bagajului de mână gratuit de la şapte la zece kilograme.

Cei mai mari trei jucători de pe piaţa locală de transport aerian, Wizz Air, Tarom şi Blue Air, deţin aproape două treimi din traficul aerian din România, estimat la zece milioane de pasageri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
blue air,
wizz air,
comision,
online,
avion,
incasari,
pasageri,
cost

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/cati-bani-fac-blue-air-si-wizz-air-din-comisionul-platit-la-biletele-de-avion-cumparate-online-11027337
11027337
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.