Acasă la Porsche şi Volkswagen: uzina care va ajunge la o producţie record de 200.000 de unităţi anual

Autor: Bogdan Alecu Postat la 02 aprilie 2014 1230 afişări

La 17 km de centrul oraşului Leipzig, în fosta Germanie de Est, se află cel mai important pariu făcut de Porsche şi Volkswagen AG: uzina ce va duce unul dintre cele mai profitabile branduri auto din lume la o producţie record de peste 200.000 de unităţi anual.

Povestea uzinei Porsche din Leipzig a început în prima parte a anilor 2000, odată cu lansarea SUV-ului Cayenne şi cu nevoia de capacitate suplimentară de producţie. Tot la Leipzig a fost produs şi celebrul Porsche GT, una dintre cele mai performante maşini lansate vreodată de constructor. Investiţia iniţială a fost de 260 milioane de euro, iar în ultimul an nemţii au mai investit alţi 500 milioane de euro pentru a permite intrarea în producţie a lui Macan, cel mai nou model al său. Cele 500 de milioane de euro au acoperit construcţia unei noi secţii pentru caroserii şi o nouă vopsitorie, alături de extinderea liniei de asamblare. Investiţiile erau necesare deoarece la Leipzig atât Panamera, cât şi Cayenne vin deja parţial asamblate, iar caroseriile acestora sunt deja asamblate şi vopsite.

Uzina Porsche din Leipzig este locul unde constructorul german produce maşinile din „generaţia de volum„, precum Cayenne, Panamera şi, mai nou, Macan - modele care au susţinut atât profitul, cât şi producţia mărcii.

Cifrele din primele nouă luni ale anului trecut evidenţiază importanţa Porsche pentru grupul Volkswagen - în acest interval, brandul de lux a vândut 115.000 de maşini şi a adus venituri de 1,9 miliarde de euro grupului VW. Spre comparaţie, potrivit Deutsche Welle, marca Volkswagen a contribuit cu venituri de 2,1 miliarde de euro, dar prin vânzări de 3,5 milioane de unităţi în acelaşi interval de timp.

Porsche se poate lăuda în acest moment cu un profit raportat la numărul de maşini produse de aproape 16.500 de euro sau undeva la 18%, una dintre cele mai mari sau poate chiar cea mai ridicată marjă de profit din industria auto. Probabil şi din acest motiv, inginerii de la Porsche nu au o problemă în a spune că o treime din piesele de pe noul Macan sunt de pe Audi Q5 - deoarece imaginea Porsche şi modul de „optimizare„ nu intră în conflict cu faptul că se pot prelua piese de la un alt brand. Până la urmă, sunt cazuri în care un model Skoda este echipat cu un motor Audi şi nu influenţează în vreun fel percepţia niciunuia dintre cele două branduri.

Cu toate că modelul Cayenne este perceput ca unul german, produs într-o uzină germană, „preasamblarea„ sa este realizată în uzina Volkswagen din Slovacia, unde mai sunt produse modelele Audi Q7 şi Volkswagen Touareg. Nu pune nimeni la îndoială standardele de calitate din Slovacia sau calificarea muncitorilor de acolo, Porsche este un Porsche tocmai pentru că este produs în Germania, iar eticheta „Made in Germany„ face parte din cultul mărcii - motiv pentru care maşina trebuie finalizată şi testată în Germania înainte de a fi livrată clientului. Din acest motiv, cele mai multe dintre cele 11.000 - 17.000 de componente dintr-un Macan sunt produse local. Spre exemplu, planşa de bord este realizată la Draexlmeier, tot în Germania. Desigur, constructorul german tocmai a luat decizia de a asambla complet următoarea generaţie a Cayenne în Slovacia, dar până atunci mai sunt cel puţin cinci ani.

Odată cu demararea producţiei noului Macan, Porsche deja se pregăteşte să producă 80.000 de unităţi anual din SUV-ul compact. Astfel, Porsche va atinge pragul de 200.000 de unităţi asamblate anual cu trei ani mai repede decât estima iniţial. Spre comparaţie, în 2010 compania producea abia 95.500 de maşini, în timp ce în 2011 această valoare creştea la peste 127.000. La Leipzig se produceau peste 100.000 de maşini şi înainte de Macan, doar din modelele Cayenne şi Panamera.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/acasa-la-porsche-si-volkswagen-uzina-care-va-ajunge-la-o-productie-record-de-200-000-de-unitati-anual-12375855
12375855
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.