Multiplul lui 1. Planurile lui Zoltan Szigeti pentru 2011

Autor: Ana Raduta Postat la 27 aprilie 2011 185 afişări

Zoltan Szigeti conduce cel mai mare grup independent de comunicare din Romania. In general, “independent” este un eufemism pentru “aproape anonim”, insa afacerile lui Szigeti sunt departe de o astfel de caracterizare. Se bate de pe pozitii egale cu marile grupuri internationale, iar anul trecut a reusit sa creasca pe o piata in scadere.

In ultimii doi ani conceptul de "publicitar fericit" a reprezentat o contradictie in termeni. Piata a scazut, la fel si bugetele clientilor, desi pretentiile lor au crescut si, in general, lucrurile au mers destul de prost. Cu alte cuvinte, grupurile de comunicare au fost nevoite sa-si adune toate fortele si sa scoata bani din piatra seaca astfel incat sa minimizeze pe cat posibil pierderile. "Cand am simtit primele semne ale crizei, ne-am gandit ca este momentul sa adaugam clienti noi. A durat cam sase luni de zile pana sa aducem nume noi in portofoliu si ceva mai mult pana sa se vada rezultatele. De aceea, abia in 2010 am reinceput sa crestem", spune Zoltan Szigeti, presedintele The Group.

Cresterea este semnificativa daca o raportam la tot ce s-a intamplat in industria comunicarii in ultimii doi ani. Cifra de afaceri inregistrata anul trecut de The Group este cea mai mare din istoria companiei, cu peste 600.000 de euro peste rezultatele din 2008, un an istoric pentru publicitari, si cu circa 24 de milioane de euro mai mult decat in 2009, primul an plin de criza pentru companiile din Romania. Cu 200 de angajati si 17 agentii, The Group a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 108 milioane de euro.

Din aceasta pozitie, pare ca Szigeti priveste afacerea pe care a construit-o in urma cu aproape sapte ani cu o oarecare relaxare. La o discutie mai amanuntita lucrurile stau chiar invers. "Acum, mai mult decat oricand, nu este suficient doar sa obtii un client nou, ci trebuie sa fii foarte atent sa fie si un client solvabil, pentru ca ne permitem sa ne asumam destul de putine riscuri. Din momentul in care am observat prima dificultate de plata, am devenit foarte stricti", precizeaza Szigeti. Asa ca, in demersul sau de a consolida segmentul de new business, compania a tintit jucatorii de top de pe fiecare piata, iar pe lista clientilor "de criza" au intrat nume precum Ikea, Henkel sau Cosmote, acesta din urma fiind, de altfel, si cel mai agresiv investitor in comunicare din ultimii doi ani.

Dincolo de clientii noi, Szigeti a vrut sa acopere cat mai multe nise ale industriei. Pe langa activitatile "macro", precum creatie, media buying sau relatii publice, The Group a profitat si de oportunitatile oferite de palierele mai putin dezvoltate ale pietei. Un astfel de exemplu este activitatea de import de produse promotionale din China, de care se ocupa o agentie separata a grupului. In total, afacerea condusa de Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola este prezenta pe 14 nise ale industriei prin 17 agentii. "De fiecare activitate se ocupa o agentie separata, autonoma, in care ma implic doar la nivel strategic si atunci cand mi se cere ajutorul", spune Szigeti. Exceptie face agentia de media buying, unde omul de afaceri inca mai are o implicare directa - chiar daca nu mai lucreaza la media plan-uri, participa la pitch-uri mai mereu pentru ca asta "inseamna mult in ochii clientilor", dar si pentru ca experienta ultimilor aproape 20 de ani face ca prezenta lui la aceste intalniri de afaceri sa fie un real avantaj competitiv.

Cum se intampla in cazul unui antreprenor de succes, cu o experienta considerabila si in lumea companiilor multinationale, orice discutie ajunge invariabil in punctul in care se pune pro-blema vanzarii. Este insa o posibilitate pe care Szigeti nu o ia in seama. "Afacerea a crescut atat de mult incat suntem intr-un punct in care nu se mai poate face un <fair deal>. In plus, toate grupurile mari de comunicare sunt deja pe piata si am doar 44 de ani. Ce-as face dupa ce as vinde?", intreaba presedintele The Group. Este mai interesat, in schimb, de ideea de a cumpara agentii mai mici pe care sa le integreze in companie. De cand a lansat The Group, acum aproape sapte ani, a facut doua astfel de achizitii - una de online advertising si una de trade marketing, pe care a cumparat-o acum doi ani. Idei de a intra pe noi nise sunt multe, insa Szigeti a tinut intotdeauna la un principiu de business care pana acum s-a dovedit inspirat - "nu am deschis niciodata o agentie pana nu am avut omul care sa se ocupe de ea. Cautam fie cel mai bun om in domeniul respectiv, fie pe cineva care a mai condus o afacere similara", spune Szigeti. In ceea ce priveste viitorul pietei de publicitate, omul de afaceri mentine tonul relativ sumbru al ultimilor doi ani - revenirea pietei la nivelul din 2008 este extrem de improbabila, iar internetul reprezinta singurul refugiu al furnizorilor de media in acest moment sau, asa cum crede Szigeti, "o obligatie, nu o optiune". Cresterea consumului este principalul indicator la care se uita publicitarii pentru ca stiu ca, abia atunci cand companiile vor vinde mai mult, vor avea curaj sa reia investitiile masive in comunicare.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/resurse-umane/multiplul-lui-1-planurile-lui-zoltan-szigeti-pentru-2011-8179964
8179964
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.