Universul în care Crăciunul nu se termină niciodată: povestea unui brand care spune poveşti cu flori, panglici şi detalii delicate
Ada a transformat un gest simplu, făcut în plină pandemie, într-un brand care spune poveşti cu flori, panglici şi detalii delicate. Bloom Craft Deco by Ada nu este doar un atelier de decoraţiuni – este o formă de terapie creativă, de emoţie transmisă prin texturi şi atmosferă. Un brand crescut cu răbdare, grijă şi un strop de magie.
Un univers al florilor care vorbesc, al culorilor care simt. Un echilibru între forţă şi fragilitate, între feminitate asumată şi emoţie vizuală.” Aşa îşi descrie Ada, fondatoarea Bloom Craft Deco by Ada, lumea creată din flori, texturi şi poveste. Pentru ea, acest atelier nu e doar un business, ci o extensie a sufletului. Povestea a început în pandemie, într-un timp în care „griul părea dominant”. Era în preajma Crăciunului şi, simţind nevoia de lumină şi căldură, Ada a început să creeze decoraţiuni pentru cei dragi. A ales materiale naturale – conuri, iută, bumbac, panglici fine – şi le-a transformat în obiecte care emanau tandreţe şi rafinament. „A fost un gest simplu, dar profund – o formă de alinare şi de reconectare cu ceea ce iubesc cel mai mult: frumuseţea lucrurilor făcute cu suflet.
” Din acel moment, hobby-ul s-a transformat treptat într-un vis conturat tot mai clar: acela de a construi un brand care să transmită emoţie prin fiecare aranjament, prin fiecare detaliu atent gândit. Numele brandului nu este ales întâmplător. „Ada” are o semnificaţie personală: „În copilărie, fratele meu nu putea rosti prenumele meu întreg şi m-a numit aşa. Am păstrat acest nume ca parte din identitatea brandului.” Pe reţelele de socializare, numele apare sub forma BloomCraftDeco, mai compact şi armonios vizual. Dar în esenţă, rămâne Bloom Craft Deco by Ada – o semnătură care poartă cu ea o poveste. Astăzi, fiecare creaţie din atelierul Adei îmbină emoţia Crăciunului cu eleganţa atemporală a lucrurilor făcute cu grijă. E un brand care trăieşte la graniţa dintre estetic şi afectiv, între artizanat şi ritual. Pentru că, aşa cum spune chiar Ada, „în acest univers, Crăciunul nu se sfârşeşte niciodată, iar detaliile au parfum de poveste.”

Primul obiect creat sub semnătura Bloom Craft Deco by Ada a fost, de altfel, o coroniţă de Crăciun, realizată din materiale naturale. Însă primul gest cu adevărat revelator a fost un buchet de flori supradimensionate – nouă maci roşii, făcuţi cu drag pentru aniversarea mamei sale. „Am vrut să-i ofer ceva simbolic şi viu – o declaraţie vizuală de iubire”, povesteşte Ada. Fără să ştie atunci, acel buchet aniversar avea să traseze direcţia artistică a întregului brand. Macii, cu delicateţea lor vibrantă, au devenit un simbol-recunoaştere al Bloom Craft Deco by Ada, regăsindu-se azi în decoruri de eveniment, spaţii culturale, recepţii diplomatice şi gale de business. „De la acel prim buchet cu nouă maci, florile s-au multiplicat şi şi-au găsit locul în decoruri tot mai vizibile.” A fost o evoluţie firească, în care emoţia personală a crescut odată cu încrederea primită din partea celor care i-au descoperit creaţiile. Unul dintre momentele definitorii a fost expunerea lucrărilor sale în cadrul Galei tineri manageri de top, organizată de BUSINESS Magazin. „Mă inspiră emoţia oamenilor”, spune simplu Ada, atunci când e întrebată de unde îşi extrage energia creativă. Florile reale sunt o sursă importantă de inspiraţie, dar nu singura. „Uneori, o culoare sau un detaliu simplu poate declanşa o întreagă scenografie florală. Alteori, un vis nespus, o amintire, o poveste de familie.” Universul ei nu e doar estetic, ci şi profund emoţional. Fiecare floare creată manual spune o poveste. Iar această poveste prinde viaţă pas cu pas, printr-un proces minuţios şi plin de sens. „Fiecare decor începe cu o emoţie şi cu atmosfera pe care îmi doresc să o transmit”, explică Ada. Alegerea materialelor nu este niciodată întâmplătoare: hârtie floristică premium, organza, mătase, panglici, perle. Fiecare cu un rol bine definit, într-o compoziţie care îmbină eleganţa cu expresivitatea. Etapele tehnice – decuparea, crearea petalelor, asamblarea, finisajele – sunt realizate cu precizie şi răbdare. Totul este 100% handmade, iar timpul de lucru reflectă acest angajament faţă de calitate: „Un decor complet poate necesita între 10 şi 20 de zile sau chiar mai mult, în funcţie de spaţiu, tematică şi numărul elementelor implicate”.

Am făcut sacrificii reale: siguranţă financiară, stabilitate, predictibilitate. În schimb, am primit libertatea de a simţi, de a crea, de a mă exprima cu autenticitate. Mai mult decât o afacere de suflet, Bloom Craft Deco by Ada este şi o afacere de familie.
Ada, fondatoare, Bloom Craft Deco BY ADA
Când vine vorba despre comenzile primite, Ada observă cum să creezi „la comandă” nu înseamnă doar să execuţi o cerinţă, ci să deschizi un spaţiu de dialog între lumi – cea artistică şi cea emoţională. Ada numeşte acest proces „o întâlnire între două viziuni”: „Îmi place să ascult, să înţeleg, să transform idei vagi în emoţii vizuale clare”. Fiecare colaborare începe cu o discuţie sinceră, în care sunt analizate stilul, culorile, spaţiul şi – mai presus de toate – atmosfera care trebuie transmisă. Pentru fiecare proiect personalizat, lucrează cu schiţe, mostre de materiale, fotografii de inspiraţie şi... multă răbdare. „Cele mai frumoase creaţii se nasc atunci când celălalt se simte înţeles şi implicat în povestea care prinde formă.” În spatele acestei delicateţi vizuale se află o autodisciplină impresionantă. Ada este autodidactă, nu a urmat cursuri formale, ci a învăţat din ore lungi de muncă, experiment, greşeli şi reconfigurări. „Fiecare material are «vocea» lui: hârtia cere precizie, organza – delicateţe, mătasea – respect. Am învăţat să simt ritmul fiecărui material şi să lucrez doar cu cele de cea mai bună calitate. Asta este regula mea de aur.” De altfel, întreaga lume Bloom Craft Deco by Ada se naşte din acest respect pentru detaliu. Iar dacă ar exista o sărbătoare care să concentreze toate aceste valori, aceea ar fi Crăciunul. „Crăciunul este inima creaţiei mele. E momentul în care am început totul şi este, de departe, sărbătoarea mea preferată. Pentru mine, Crăciunul nu durează doar câteva zile – e o stare care se prelungeşte până în primăvară.”
Lucrul la o colecţie sezonieră e comparabil cu montarea unei scenografii: totul trebuie să urmeze o linie vizuală coerentă, în care piesele se susţin reciproc. În schimb, comenzile personalizate vin cu provocări unice şi libertate creativă: „Colecţiile îmi permit să-mi exprim viziunea artistică, iar comenzile mă apropie de oameni şi poveştile lor”. În timp, universul Adei a fost remarcat în contexte tot mai diverse – de la cafenele şi saloane de lux, până la evenimente corporate sau spaţii expoziţionale. „Am avut bucuria să creez pentru şcoli, grădiniţe, cafenele, cofetării, evenimente private, recepţii oficiale, spaţii expoziţionale şi saloane beauty luxury din România şi din afara ţării. Una dintre colaborările de suflet este cu The Grand Avenue – JW Marriott Bucharest Grand Hotel, unde decorurile mele sunt expuse constant.” Stilul său rămâne recognoscibil, însă fiecare decor e adaptat locului în care ajunge – compoziţia, cromatica şi textura sunt gândite în funcţie de mesajul spaţiului. „Dincolo de flori şi design, cele mai frumoase experienţe s-au născut din întâlniri autentice şi încredere reciprocă.” Cât despre viitor, Ada nu face planuri grăbite. Însă visul există: „Visez să ajung cu acest brand acolo unde mă cheamă inima – într-un loc drag mie, dincolo de graniţele României, unde florile, lumina şi liniştea au un alt ritm”. A primit deja semnale de încurajare din partea unor oameni care i-au spus, simplu şi sincer, că ceea ce creează „merită să fie cunoscut mai departe”. Lucrează deja la noi colecţii – în linişte, fără presiune. „Fiecare piesă creată păstrează o parte din visul acesta – un vis care se construieşte cu răbdare, fidelitate faţă de sine şi dorinţa de a dărui emoţie vizuală celor care o primesc.”

Cinci întrebări şi răspunsuri din interviul cu Ligia Adriana Duţan (ADA), fondatoarea Bloom Craft Deco by ADA
1. Ce ţi-ai dori ca oamenii să simtă când văd pentru prima dată o floare sau un decor creat de tine?
Să simtă că se opreşte timpul. Să respire frumosul. Să zâmbească fără să ştie de ce. Să simtă că acea floare a fost creată pentru ei.
2. Care a fost comanda care a adus cele mai multe provocări? Dar cea mai emoţionantă?
Cea mai emoţionantă a fost, cu siguranţă, buchetul de maci creat pentru mama mea – nu doar pentru că era prima creaţie florală de acest gen, ci pentru că a fost dăruită cu toată iubirea mea. Cea mai provocatoare a fost, fără îndoială, decorul cu flori din organza realizat pentru un salon beauty din afara ţării. A presupus multă migală şi precizie – organza se lucrează cu grijă extremă, cu un adeziv special şi detalii minuscule care trebuie finisate perfect. Am folosit perle şi texturi glam, în nuanţe elegante, iar fiecare petală a fost creată ca o piesă de bijuterie. Faptul că acel proiect a depăşit graniţele României mi-a adus o bucurie aparte.
3. Cum gestionezi partea de business – promovare, vânzări, organizare – alături de munca artistică?
Cu disciplină şi pasiune. Îmi creez singură conţinutul vizual, îmi scriu textele, administrez site-ul, răspund la mesaje. Nu am investit încă în publicitate, pentru că toate resursele le direcţionez către materiale de calitate. Am ales să construiesc încet, dar temeinic.
4. Ce sfat i-ai da cuiva care vrea să transforme o pasiune într-o afacere, dar se teme să facă pasul?
Să se întrebe sincer: „Ce mi-ar părea rău să nu fi încercat niciodată?” Şi apoi să înceapă. Fiecare pas, chiar mic, aduce claritate şi curaj. Iar lucrurile făcute cu suflet se aşază exact cum trebuie.
5. Ce înseamnă pentru tine să ai o afacere „de suflet”? Ce sacrificii a implicat şi ce ţi-a oferit în schimb?
Pentru mine, această afacere nu este doar un proiect profesional, ci o extensie firească a sufletului meu. Este o formă de a dărui emoţie, tăcere frumoasă şi echilibru vizual — prin flori, forme şi poveste. Am lăsat în urmă o profesie care m-a definit mulţi ani — profesia de avocat — şi un parcurs profesional într-un sistem militar, pentru a urma acest drum imprevizibil, dar profund personal. Am făcut sacrificii reale: siguranţă financiară, stabilitate, predictibilitate. În schimb, am primit libertatea de a simţi, de a crea, de a mă exprima cu autenticitate. Mai mult decât o afacere de suflet, este şi o afacere de familie. Brandul sub care creez a crescut cu sprijinul discret al părinţilor mei, care mi-au fost alături cu toată încrederea. Tot ce construiesc astăzi poartă valorile acestei susţineri — liniştea, răbdarea, credinţa în lucrurile făcute cu sens.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













