Tigarile se scumpesc cu mai mult de 5%. De ce?

Postat la 30 iunie 2010 82 afişări

Desi un pachet de tigari cu un pret de 10 lei (10 lei Marlboro si 9,9 lei Kent) ar trebui sa se scumpeasca, la prima vedere, cu nu mai mult de 50 de bani, de la 1 iulie noile preturi afisate la raft vor fi mai mari cu un leu.

"In medie, 80% din pretul de raft al tigaretelor se incaseaza la bugetul de stat, sub forma de acciza si TVA. Orice crestere a acestor taxe atrage un efect considerabil asupra pretului final de desfacere", declara Andrei Vasilescu, director corporate affairs pentru Romania si Bulgaria al Philip Morris, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete de pe piata romaneasca.

"De altfel, in ultimul an si jumatate cresterea abrupta a accizei la tigari a atras dupa sine cresterea pretului la tigari cu peste 50%. Incepand cu 1 iulie, pretul produselor noastre va fi majorat in medie cu 1 RON pe pachet", a completat Vasilescu.

Motivul pentru care cresterea de pret in cazul tigarilor este aproape dubla fata de cele cinci procente in plus la TVA este faptul ca "in cazul tutunului, cresterea TVA are efect de multiplicare", explic= Gilda Lazar, director corporate affairs la Japan Tobacco International. Astfel, taxa pe valoarea adaugata intra in baza de calcul a accizei, care se calculeaza pe pretul maxim de vanzare cu amanuntul, care include si TVA. Prin urmare, creste fortat si acciza.

Piata de profil a ajuns anul trecut, conform estimarilor BUSINESS Magazin, la o valoare totala ce se apropie de 3,5 miliarde de euro, dupa ce se plasase in 2008 la 2,5 miliarde de euro, potrivit estimarilor BUSINESS Magazin. Piata tigarilor este nu numai cea mai mare din domeniul bunurilor de larg consum, ci si de peste trei ori mai mare decat cea a berii, ocupanta locului secund in topul cheltuielilor pentru cosul de cumparaturi, dupa cum arata studiul Shopper Trends realizat de compania de cercetare Nielsen.

Cele mai mari companii de profil din Romania sunt British American Tobacco Romania (BAT), urmata de Phillip Morris International Romania (PMI) si Japan Tobacco international (JTI), care detin, impreuna peste 98% din totalul vanzarilor legale de tigari, dupa ce producatorul local SNTR (actualul Galaxy Tobacco, care are in portofoliu marcile Snagov si Carpati) a pierdut masiv teren pe parcursul ultimilor zece ani.

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/tigarile-se-scumpesc-cu-mai-mult-de-5-de-ce-6466067
6466067
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.