PUBLI-INTERVIU. Reţeta creşterii Sandori Distribution: miza pe produse de calitate
După 25 de ani în corporaţii, Mihai Gerogescu a hotărât să facă pasul spre antreprenoriat, iar pe parcursul ultimului deceniu şi jumătate a dezvoltat Sandori Distribution, ca importator şi distribuitor specializat de branduri internaţionale premium, cu focus pe produse zaharoase, jeleuri, dropsuri, ciocolată, cereale şi articole proteice. Obiectivul: poziţionarea ca furnizor-cheie de produse moderne şi sănătoase, sprijinit de servicii logistice profesioniste şi orientare continuă către nevoile consumatorilor.
Compania mizează pe parteneriate durabile cu producători renumiţi precum Pez, Ricola, Fini, Fazer, Go On şi Kyknos, punând accent pe calitate înaintea volumelor. Într-o piaţă aflată în schimbare rapidă, Sandori participă activ la târguri şi monitorizează constant tendinţele, consolidându-şi prezenţa prin extinderea distribuţiei şi creşterea vizibilităţii la raft.
Care este povestea afacerii? Când şi cum a pornit, cum s-a dezvoltat?
Povestea firmei Sandori Distribution a început la jumătatea anilor 2010, când, după aproape 25 de ani de activitate în mediul corporatist, în segmentul FMCG, am considerat că a venit momentul să îmi testez abilităţile - dacă existau - şi experienţa - dacă era relevantă - pentru a demara şi a dezvolta o afacere pe cont propriu.
Am început cu două mărci cunoscute la nivel internaţional, dar care nu aveau o prezenţă reală pe piaţa din România, Pez şi Ricola, pe care le urmăream şi le admiram deja de mai mult timp. Ulterior, li s-au adăugat şi alte branduri, completând treptat portofoliul pe care îl gestionăm astăzi.
Ce vă diferenţiază pe piaţa distribuţiei şi cum reuşiţi să menţineţi un echilibru între calitate, preţ şi promptitudinea livrărilor?
Pe piaţa din România activează de ceva timp, sau mai de curând, mai multe companii care prestează servicii de distribuţie profesioniste.
În acest mediu, Sandori Distribution nu a ţintit maximizarea cifrei de afaceri, a profitului sau accelerarea creşterii. Firma noastră a căutat, şi continuă să caute, să fie recunoscută ca un partener al producătorilor unor branduri interesante la nivel internaţional, dar care nu au o prezenţă pe piaţa locală, doritor să le facă cunoscute şi să le dezvolte şi pe piaţa locală. Mizăm, aşadar, pe dezvoltarea pe termen lung a mărcilor din portofoliu, prioritizând acest obiectiv în detrimentul creşterii rapide a volumelor sau valorii vândute.
Ne dorim, desigur, să prestăm servicii de livrare şi suport care să fie apreciate de clienţii noştri. Din acest motiv, am considerat încă de la început că este mai eficient să apelăm, pentru activităţile de distribuţie, la profesionişti în domeniu; ca urmare, am externalizat toate serviciile logistice şi de distribuţie către companii specializate.
Marea majoritate a produselor vândute de Sandori Distribution nu se numără printre cele mai ieftine de pe piaţă. Acest aspect nu este rezultatul unei politici deliberate de preţ, ci al poziţionării mărcilor pe care le distribuim în segmentele în care activează, poziţionare bazată în special pe calitatea produselor, rezonanţa şi nivelul de recunoaştere al brandurilor respective.
Am considerat încă de la început - iar experienţa ultimilor ani a confirmat această ipoteză - că în România există o categorie importantă şi în creştere rapidă de consumatori care sunt dispuşi să prioritizeze calitatea produselor pe care le consumă în detrimentul orientării către cel mai scăzut preţ de la raft.
Care sunt categoriile cu cea mai mare cerere în prezent?
Sandori Distribution comercializează o gamă destul de largă de produse, dintre care produsele zaharoase au o pondere importantă. Pe lângă acestea, vindem cereale pentru micul dejun, creme tartinabile, produse proteice, precum şi alte alimente generale, cum ar fi preparatele din roşii.
În categoria produselor zaharoase suntem prezenţi cu o ofertă cuprinzătoare, care include o varietate largă de produse din ciocolată, biscuiţi, jeleuri şi dropsuri, multe dintre ele fiind însoţite de jucării şi surprize pentru copii, susţinute de licenţe ale unor personaje cunoscute. În ultimul timp, remarcăm o creştere semnificativă atât a acestor produse destinate în special copiilor, cât şi a segmentului de jeleuri.
Una dintre explicaţiile pentru această tendinţă este, cu siguranţă, perioada - să-i spunem mai turbulentă - prin care trece segmentul de ciocolată, afectat de creşterea foarte mare a preţului boabelor de cacao.
Într-o piaţă în continuă schimbare, cum reuşiţi să vă adaptaţi la noile tendinţe şi cerinţe ale clienţilor şi partenerilor?
Pentru a te putea dezvolta cu succes într-o piaţă aflată într-o continuă şi rapidă schimbare, precum şi pentru a răspunde cerinţelor din ce în ce mai exigente ale clienţilor şi partenerilor, este esenţial să fii permanent la curent cu tot ceea ce apare nou, atât la nivel de produs, cât şi la nivel de proces.
Pentru a fi cât mai bine informaţi cu privire la evoluţiile şi inovaţiile legate de produsele pe care le comercializăm sau din aceleaşi categorii, participăm la toate târgurile şi evenimentele relevante pentru industrie, discutăm în mod constant cu partenerii noştri actuali şi potenţiali, urmărim cu atenţie ceea ce se întâmplă în piaţă, cum evoluează oferta din reţeaua comercială şi, mai ales, încercăm să identificăm cât mai corect nevoile clienţilor noştri.
Care sunt cele mai reprezentative branduri sau produse din portofoliul Sandori Distribution şi cum selectaţi partenerii cu care colaboraţi?
Dintre mărcile pe care le considerăm a fi printre cele mai reprezentative în portofoliul Sandori Distribution, aş menţiona:
• Pez – probabil cel mai rezonant brand la nivel mondial în categoria dropsurilor însoţite de dispensere sub formă de jucării, susţinute de unele dintre cele mai faimoase licenţe.
• Ricola – o marcă foarte prestigioasă la nivel global, probabil numărul 1 în segmentul dropsurilor funcţionale pe bază de plante naturale.
• Fini – un brand recunoscut pe aproape toate continentele, cunoscut în special pentru jeleurile sale.
• Fazer – un producător cu un portofoliu ce include mărci de ciocolată recunoscute în întreaga lume, precum Geisha, Dumle sau Fazermint.
• Go On – o marcă de produse proteice variate, lider în segment pe piaţa europeană.
• Kyknos – o marcă prestigioasă de produse din roşii, lider absolut al pieţei de profil din Grecia.
Privind spre viitor, care sunt planurile de dezvoltare şi direcţiile strategice ale companiei pentru următorii ani?
Privind spre viitor, principala noastră preocupare este să consolidăm baza de business pe care am creat-o şi să dezvoltăm parteneriatele puternice pe care le avem deja, prin diversificarea gamelor de produse pe care furnizorii noştri le au disponibile, prin creşterea disponibilităţii pentru consumatori a produselor din portofoliu — respectiv prin extinderea distribuţiei — precum şi prin creşterea vizibilităţii la raft şi a gradului de recunoaştere a mărcilor şi produselor noastre în rândul consumatorilor români.
Ne dorim ca, într-un timp cât mai scurt, Sandori Distribution să fie recunoscută ca un furnizor-cheie de produse care contribuie la o alimentaţie sănătoasă, în concordanţă cu tendinţele clare ale consumatorilor români.
De asemenea, acordăm o importanţă deosebită dezvoltării prezenţei şi relevanţei ofertei noastre în segmentele de ciocolată, respectiv în cel al dropsurilor şi jeleurilor.
Nu în ultimul rând, analizăm cu atenţie modalităţile de îmbunătăţire permanentă a serviciilor pe care le oferim clienţilor şi partenerilor noştri, astfel încât să putem creşte în mod constant gradul de satisfacţie al acestora faţă de colaborarea cu Sandori Distribution.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













