Poveşti în miniatură

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 02 aprilie 2022 164 afişări

Peaches&Papers a pornit mai degrabă ca un loc de joacă decât ca o afacere. Bianca Rad era creativă, avea multe idei, voia să facă lucruri handmade şi a ales, într-un final, să le împărtăşească şi cu ceilalţi. Apoi, la un moment dat, a avut curaj să le expună ca produse spre vânzare şi aşa a devenit totul un business care bucură privirile.

Afacerea e un «one-man business» condus de mine, Bianca Rad, un web developer din Arad, în vârstă de 27 de ani. Am urmat un liceu, facultate şi master de informatică, iar de şase ani lucrez în domeniul IT. Simţind constant o nevoie de mai multă creativitate şi culoare în viaţa mea, am decis acum un an să mă ocup în paralel şi de o mică afacere cu lucruri handmade. Nu am urmat cursuri sau o şcoală de artă, dar am avut de mică înclinaţii artistice şi, ocazional, găseam câte ceva handmade de meşterit”, povesteşte Bianca Rad.

A venit la un moment dat pandemia, care ne-a împins pe mulţi dintre noi să ne găsim echilibrul în diferite hobby-uri de valorificat acasă şi aşa a testat Bianca pentru prima dată lutul cu uscare la aer şi a ajuns să transforme pasiunea sezonieră în afacerea Peaches&Papers. „Am început cu un pachet de lut, câteva culori acrilice şi nişte cuttere. Am investit câteva sute de lei la început în ceea ce ţine de materiale şi ambalaje, iar de atunci reinvestesc constant o mare parte din ceea ce produc pentru a creşte afacerea.”

Bianca face, în cea mai mare parte, broşe. Ocazional însă, mai creează şi colecţii de vaze în miniatură, suporturi de pensule sau ornamente pentru brad, toate din lut, cu uscare la aer. Anul acesta şi-a propus o extindere cu mai multe colecţii de broşe, dar şi cu produse de papetărie, punând astfel mai mult accentul pe jumătatea „Papers” din brand.

„De la început am fost doar eu (în business – n. red.), dar recunosc că nu e uşor deloc să te ocupi de toate aspectele care necesită susţinerea unui business, chiar şi atât de mic. Începutul a fost unul destul de timid, mai mult din lipsă de timp. Recent, am înlocuit jobul de la 9 la 17 cu colaborări şi proiecte pe web cu un program mai flexibil, pentru a dedica mai mult timp afacerii mele”, spune Bianca Rad. Odată cu produsele de Crăciun şi cu mărţişoarele făcute în acest an, a început să înflorească şi mai mult afacerea şi să meargă din ce în ce mai bine şi pe plan financiar, aşa că viitorul sună bine pentru Bianca.

„Peaches&Papers e spaţiul meu creativ, unde în continuare îmi doresc să fac în primul rândce-mi aduce mie bucurie. Dacă eşti autentic şi creezi obiecte cu drag, oamenii te simt şi vin spre tine. Vreau să evoluez, să-mi păstrez entuziasmul faţă de tot ceea ce fac şi mă reprezintă, să învăţ constant tehnici noi de lucru, să fiu creativă şi originală şi să dedic mai mult timp pentru ceea ce înseamnă marketing şi business.”

Cine sunt oamenii care simt vibraţia pozitivă din procesul de creaţie al Biancăi? În general, doamne şi domnişoare care caută lucruri handmade, cu un mesaj şi o poveste. Ele plătesc pentru o broşă sau un alt accesoriu marca Peaches&Papers în jur de 30-50 de lei, în funcţie de model şi de dimensiuni.

Totul se produce acasă la Bianca, iar avantajul este că, fiind produse de mici dimensiuni, nu e nevoie de mult spaţiu pentru a fi fabricate sau depozitate. Obiectele ajung apoi în toată ţara, prin intermediul magazinului online pe care Bianca Rad l-a lansat în toamna anului 2021.

„Cred că pandemia m-a ajutat mult în promovarea afacerii în social media. Oamenii au petrecut mai mult timp online în ultimii doi ani, iar businessul meu depinde mult de Instagram, unde postez toate noutăţile, când vor fi shop update-uri şi alte informaţii esenţiale, plus interacţiunea cu clienţii.” Bianca este de părere că pandemia a format comunităţi mai active în jurul micilor afaceri creative, iar evoluţia platformelor de socializare din ultimul timp şi a uneltelor de marketing a ajutat-o mult să-şi crească afacerea.

Clientele Peaches&Papers plătesc pentru o broşă sau un alt accesoriu marca Peaches&Papers în jur de 30-50 de lei, în funcţie de model şi de dimensiuni.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Little Chalet Măgura – unitate de cazare (Măgura)

Fondator: Dindar Bactali

Investiţii: 150.000 de euro

Prezenţă: Măgura, judeţul Braşov


Fitness Education School– centru de educaţie în sport (Bucureşti)

Fondator: Iulian Dinu

Prezenţă: naţională


DallesGo – platformă de cursuri (Bucureşti)

Fondator: Cristian Bănică

Cifră de afaceri în 2021: 2,5 mil. euro

Prezenţă: naţională


Easy Bitez – platformă cu ingrediente pentru gătit acasă (Bucureşti)

Fondatori: Luca Oriţă şi Vlad Cămărăşoiu

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru primii trei ani de activitate: 3 mil. euro

Prezenţă: Bucureşti şi Ilfov


RoApart – apartamente închiriate în regim hotelier (Mamaia)

Fondatoare: Eugenia Cherecheş

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Prezenţă: Mamaia



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.