Povestea unui simplu tâmplar care a reuşit să construiască un imperiu de sute de milioane de dolari. Are peste 8.000 de angajaţi, iar produsele lui se vând în toată lumea
BRANDUL FABER-CASTELL are o istorie bogată, de peste două secole şi jumătate. Fondată de un simplu tâmplar, Kaspar Faber, numele companiei a ajuns să se lege de cel al nobilimii germane, rămânând, de-a lungul anilor, un business de familie, cunoscut în toată lumea.
Gaspar Faber s-a născut pe 31 martie 1730 în Langenzenn, Germania. După finalizarea studiilor a lucrat o vreme ca tâmplar. În 1758 s-a mutat în Stein, în apropiere de Nürnberg, unde, după scurt timp, s-a născut fiul său, Anton Wilhelm. La trei ani distanţă, în 1761, antreprenorul a deschis un mic atelier în care producea creioane, o activitate tipică pentru meseria sa în acele vremuri.
Deoarece creioanele din grafit pur se sfărâmau şi se rupeau cu uşurinţă, în 1771 Faber a decis să producă un nou model de creion, pentru care a folosit un amestec de grafit măcinat, sulf, antimoniu (aliaj folosit în poligrafie) şi răşină. Pe timpul vieţii, businessul său a avut rezultate moderate. Faber a reuşit, totuşi, să pună bazele unei fabrici de creioane pe care strănepotul său, Johann Lothar Freiherr von Faber, a transformat-o, la mijlocul secolului XIX, într-o companie cunoscută în toată lumea, extinzând gama de produse cu o serie de instrumente de scris, desenat şi colorat.
Antreprenorul a murit în 1784, în oraşul bavarez Stein. O stradă din cartierul Oberneuland al oraşului Bremen a fost redenumită, în 2000, Kaspar Faber, în onoarea sa. Numele Faber-Castell s-a născut când nepoata baronului Johann Lothar Freiherr von Faber, Ottilie von Faber, s-a căsătorit, în 1898, cu contele Alexander von Castell-Rüdenhausen.
În prezent, compania este deţinută în continuare de descendenţi ai fondatorului, aflându-se la a noua generaţie, reprezentată de Contele Charles şi contesele Katharina, Sarah şi Victoria von Faber-Castell. Businessul este prezent în 22 de ţări, având agenţi de vânzări în 120 de pieţe. Are, totodată, în jur de 14 unităţi de producţie în zece ţări şi o echipă de circa 8.000 de angajaţi, dintre care peste 1.000 doar în Germania. În anul financiar 2018-2019, compania a înregistrat la nivel de grup venituri de 587,5 milioane de euro, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul oficial. Faber-Castell este şi cel mai mare producător de creioane din lume, fabricând, anual, peste 2.000 de milioane de creioane din lemn. În 1990 a fost fondată şi fundaţia Faber-Castell Akademie, dedicată instruirii profesioniştilor din domenii creative – artă, literatură, comunicare şi design.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro