Povestea unui simplu tâmplar care a reuşit să construiască un imperiu de sute de milioane de dolari. Are peste 8.000 de angajaţi, iar produsele lui se vând în toată lumea

Autor: Andra Stroe Postat la 19 iunie 2021 14588 afişări

BRANDUL FABER-CASTELL are o istorie bogată, de peste două secole şi jumătate. Fondată de un simplu tâmplar, Kaspar Faber, numele companiei a ajuns să se lege de cel al nobilimii germane, rămânând, de-a lungul anilor, un business de familie, cunoscut în toată lumea.

Gaspar Faber s-a născut pe 31 martie 1730 în Langenzenn, Germania. După finalizarea studiilor a lucrat o vreme ca tâmplar. În 1758 s-a mutat în Stein, în apropiere de Nürnberg, unde, după scurt timp, s-a născut fiul său, Anton Wilhelm. La trei ani distanţă, în 1761, antreprenorul a deschis un mic atelier în care producea creioane, o activitate tipică pentru meseria sa în acele vremuri.

Deoarece creioanele din grafit pur se sfărâmau şi se rupeau cu uşurinţă, în 1771 Faber a decis să producă un nou model de creion, pentru care a folosit un amestec de grafit măcinat, sulf, antimoniu (aliaj folosit în poligrafie) şi răşină. Pe timpul vieţii, businessul său a avut rezultate moderate. Faber a reuşit, totuşi, să pună bazele unei fabrici de creioane pe care strănepotul său, Johann Lothar Freiherr von Faber, a transformat-o, la mijlocul secolului XIX, într-o companie cunoscută în toată lumea, extinzând gama de produse cu o serie de instrumente de scris, desenat şi colorat.

Antreprenorul a murit în 1784, în oraşul bavarez Stein. O stradă din cartierul Oberneuland al oraşului Bremen a fost redenumită, în 2000, Kaspar Faber, în onoarea sa. Numele Faber-Castell s-a născut când nepoata baronului Johann Lothar Freiherr von Faber, Ottilie von Faber, s-a căsătorit, în 1898, cu contele Alexander von Castell-Rüdenhausen.

În prezent, compania este deţinută în continuare de descendenţi ai fondatorului, aflându-se la a noua generaţie, reprezentată de Contele Charles şi contesele Katharina, Sarah şi Victoria von Faber-Castell. Businessul este prezent în 22 de ţări, având agenţi de vânzări în 120 de pieţe. Are, totodată, în jur de 14 unităţi de producţie în zece ţări şi o echipă de circa 8.000 de angajaţi, dintre care peste 1.000 doar în Germania. În anul financiar 2018-2019, compania a înregistrat la nivel de grup venituri de 587,5 milioane de euro, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul oficial. Faber-Castell este şi cel mai mare producător de creioane din lume, fabricând, anual, peste 2.000 de milioane de creioane din lemn. În 1990 a fost fondată şi fundaţia Faber-Castell Akademie, dedicată instruirii profesioniştilor din domenii creative – artă, literatură, comunicare şi design.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Pentru ce se îndatorează România. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.