Povestea unei românce care, dupa ce a născut, a luat o decizie care avea sa îi schimbe viaţa. Ea şi-a deschis o afacere unde vinde lucruri de care ea a avut nevoie

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 18 iunie 2022 473 afişări

Fabiana Bogdan a absolvit Facultatea de Drept şi Facultatea de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene. A devenit mamă şi a înţeles că cele zece ore pe zi petrecute la birou, între dosare, vor suferi o transformare, pentru că priorităţile s-au schimbat, iar odată cu acestea a apărut şi nevoia materialelor comode şi naturale. Acela a fost declicul care a stat la baza a ceea ce este astăzi FB Bucharest, brandul de cămăşi din bumbac natural căruia i-a „împrumutat” propriile iniţiale.

Îmi doresc să îmbrac femei pentru care contează calitatea materialului, simplitatea modelelor şi nota personală pe care fiecare dintre noi dorim s-o exteriorizăm. Prima colecţie poartă numele celui de-al doilea copil al meu şi va rămâne colecţia permanentă”, spune Fabiana Bogdan. A pornit de la o constatare, aceea că oferta de cămăşi pentru femei, spre deosebire de cea pentru bărbaţi, nu vine decât foarte rar şi cu elementul de personalizare prin monogramă.

Pe lângă această facilitate, Fabiana a avut în minte şi o cămaşă care să fie comodă, care se poate purta chiar şi 12 ore pe zi fără disconfort, care să fie versatilă şi cu care purtătoarea să poată ieşi la cină sau în parc după ce pleacă de la birou. „Credem în conceptul de slow fashion, acesta fiind unul dintre principiile businessului. O cămaşă din bumbac organic nu are deloc o viaţă scurtă, poate fi asortată în nenumărate ţinute. Am ales această zonă deoarece, din punctul meu de vedere, cămaşa reprezintă un element de nelipsit din garderobă, un element pe care îl poţi privi ca pe o investiţie, având în vedere că poate fi purtat şi pentru mulţi ani.”

Producţia cămăşilor FB Bucharest are loc în mai multe fabrici din România, o parte fiind externalizată, iar o altă parte – realizată intern. Materialele însă sunt importate din Italia. Fabiana Bogdan a lucrat la tipare timp de un an şi două luni şi a modificat prototipul de cinci ori până când a ajuns la ceea ce şi-a dorit, punându-se în postura clientei de fiecare dată. „Am pariat pe cămăşi pentru că merg bine cu orice. Fie că este combinată cu de jeans sau pantalon, cu o fustă sau chiar pe sub rochie, cămaşa e obiectul vestimentar care nu ar trebui să lipsească din garderoba unei femei.”

În medie, preţul unei cămăşi FB Bucharest este de 300 de lei, iar businessul a generat anul trecut o cifră de afaceri de 14.700 de lei, după numai două luni şi jumătate de funcţionare. Investiţiile făcute de Fabiana Bogdan s-au ridicat la aproape 30.000 de lei până când afacerea şi-a făcut loc pe piaţa locală a modei. „Am pariat în pandemie de trei ori. Prima dată, când am decis să deschidem oficial acest business în anul 2021, un an deloc previzibil sau stabil. A doua oară, când am ales să facem doar un obiect vestimentar, şi nu de toate, cum fac aproape toţi sellerii mari.

A treia oară, când am oferit oamenilor ţinute pe care mulţi le cred pliabile doar pe zona de office, în vreme ce lumea era în sistemul de work from home.” Chiar şi cu atâtea riscuri asumate încă de la început, Fabiana are planuri mari de extindere şi se gândeşte la îmbogăţirea gamei de produse.  „Anul 2022 a început pentru noi cu multe oportunităţi şi colaborări. Ne bucurăm că am reuşit să păşim din mediul online în mediul offline şi am fost prezenţi în diverse proiecte desfăşurate în cele mai mari centre comerciale din Bucureşti. În continuare, produsele noastre se regăsesc online, dar şi în magazine multibrand care promovează designerii autohtoni”, spune Fabiana Bogdan.

În medie, preţul unei cămăşi FB Bucharest este de 300 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Gustarea Regelui – brand de salam (Timişoara)

Fondator: Alin Macsim

Investiţie iniţială: 22.000 de euro

Prezenţă: naţională


Twinkle – brand de lumânări parfumate (Bucureşti)

Fondatoare: Oana Iagăru

Investiţie iniţială: 15.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 20.000 de euro

Prezenţă: online şi în spa-uri


Nevinovat – joc de societate (Bucureşti)

Fondatori: Alexandru Mihai, Călin Demeter şi Robert Constantin

Investiţie iniţială: 4.000 de lei (800 de euro)

Prezenţă: online


Twinkle Star – centru lingvistic

Fondatoare: Ruxandra Raţă Bucevschi

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 1,4 mil. euro

Prezenţă: Iaşi şi Botoşani


Coffee Dive – cafenele (Bucureşti)

Fondatori: Maria şi Mihai Pajereanu

Investiţii: 70.000 de euro

Cifră de afaceri: 60.000 de euro

Prezenţă: Crevedia



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.