Povestea afacerii româneşti care a început ca o terapie pentru bolnavi unde toţi angajaţii sunt persoane cu dizabilităţi

Postat la 23 august 2021 587 afişări

Povestea Ophori începe de la un ONG din Braşov, care oferă servicii de terapie pentru tineri, adulţi şi copii cu probleme mintale. Trei voluntari şi un terapeut care au activat într-un astfel de mediu au organizat un atelier de produse cosmetice lucrate manual de către persoane cu dizabilităţi mintale. După doi ani de funcţionare şi în urma unui proiect de finanţare europeană, cu sprijinul unei fundaţii din Iaşi şi a proiectului Acceleratorul de Întreprinderi Sociale, micul atelier s-a transformat într-o afacere de sine stătătoare, ce angajează persoane din grupuri vulnerabile.

Au pornit de la ideea că ocuparea persoanelor cu handicap în mediul profesional are şanse de reuşită foarte mici, aşa că persoanele cu dizabilităţi care desfăşurau activităţi de terapie ocupaţională în cadrul atelierului, dobândind abilităţi practice folosibile în diverse industrii, au fost încurajate să devină independente. „Ophori Cosmetics SRL este singura întreprindere socială de inserţie din judeţul Braşov, adică firmă cu impact social ce are o componentă de inserţie profesională a persoanelor greu ocupabile.

De asemenea, Ophori Cosmetics este Unitate Protejată Autorizată, având în vedere faptul că toate persoanele din producţia de cosmetice sunt cu dizabilităţi. Rolul nostru este de a crea locuri de muncă pentru persoanele cu dizabilităţi prin realizarea de produse cosmetice de înaltă calitate, ambalate sustenabil”, povesteşte Bogdan Dimciu, administrator la Ophori Handmade Cosmetics.

Constitutiv, firma este deţinută de trei ingineri în IT şi un terapeut. Practic, întreprinderea socială de inserţie Ophori Cosmetics este deţinută de către Asociaţia INSERT, o organizaţie care se ocupă cu inserţia profesională a persoanelor vulnerabile, prin crearea de întreprinderi sociale de inserţie. „De-a lungul timpului, inclusiv în perioada în care era un atelier mic de terapie ocupaţională, Ophori Cosmetics a obţinut finanţări publice şi private de peste 80.000 euro, fără a include contribuţiile voluntarilor şi ale membrilor.”

Acum, planul fondatorilor Ophori este să crească gradul de conştientizare a populaţiei asupra acestui tip de afacere, mai ales că, în România, conceptul de economie socială este unul nou. De asemenea, ei se axează pe diversificarea gamei de produse, un proces îndelungat având în vedere testele necesare produselor cosmetice înainte de a fi puse pe piaţă. Laboratorul Ophori Cosmetics se află în Braşov, iar cosmeticele care se produc acolo sunt disponibile la vânzare pe site-ul propriu al afacerii.

CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Afaceri de la zero,
business,
atelier,
cosmetice

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.