Plăcerea copilăriei, transformată în afacere de un tată împreună cu fiica lui. Ce jucărie au readus ei la viaţă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 21 aprilie 2022 145 afişări

Obiceiuri vestimentare, muzică, filme – sunt multe domeniile care aduc în ritmul contemporan trenduri ale trecutului, renăscând tendinţe din urmă cu zeci de ani. O astfel de mişcare face şi Remus, un artizan al lemnului care vrea să readucă la viaţă un mod de distracţie preferat de copiii altor vremuri – trasul cu praştia.

Povestea Catapult începe undeva în copilăria tatălui meu, care acum, spre anii pensiei, a decis să realizeze din lemn cioplit praştiile copilăriei pentru cei care doresc să retrăiască această nostalgie. Datorită pasiunii pentru acest joc al copilăriei, tatăl meu are ca hobby cioplitul praştiilor, o activitate care îi aduce multă linişte şi relaxare”, povesteşte Simona Isip, fiica lui Remus. În atelierul găzduit de propria casă din Bistriţa, el meştereşte praştii pe care Simona le vinde mai departe în Cluj-Napoca pasionaţilor de asemenea obiecte – unicat în zilele noastre.

Ea este cea care a deschis aşadar o pagină de Facebook şi una de Instagram, unde oricine îşi doreşte o praştie autentică o poate comanda. De împachetat, administrare, logo şi strategie de marketing se ocupă tot ea, tatăl ei fiind responsabil exclusiv cu realizarea praştiilor. „Investiţia pentru o astfel de afacere e destul de restrânsă, este nevoie doar de lemn de calitate, câteva unelte de cioplit şi şlefuit, multă răbdare şi dedicare. Mai mare este investiţia în timp, deoarece, pentru a fi realizată, o praştie necesită două până la patru zile. Satisfacţia este însă pe măsură, atunci când vezi că faci pe cineva fericit şi că-i aduci o fărâmă din jocul copilăriei în prezent.”

Prin Catapult, Simona Isip şi Remus vor să păstreze autenticitatea obiceiului de a trage cu praştia şi au în plan să creeze şi noi modele. Clienţii sunt, în general, persoane smart, care cumpără praştiile pentru propriile colecţii, dar îndeosebi pentru a le oferi cadou celor la fel de pasionaţi ca ei. „Toate praştiile realizate de noi sunt din lemn de salcie bine ales, de calitate. Tata alege lemnul pentru producerea acestora, îl caută special în locuri ştiute de el, eu mă îngrijesc în general să fie păstrat cât mai autentic, în forma sa cât mai pură, ceea ce face din aceste obiecte nişte mici opere de artă în sine”, spune Simona. O praştie sub brandul Catapult costă între 100 de lei în cazul variantelor mai mici şi 200 de lei şi se găseşte exclusiv online în acest moment. Afacerea a avut un parcurs constant de la fondare până acum, fiind lansată la un an de la debutul pandemiei, când şocul se mai atenuase, iar Simona şi Remus speră ca publicul lor să devină tot mai numeros.

O praştie sub brandul Catapult costă între 100 de lei - în cazul variantelor mai mici, şi 200 de lei şi se găseşte exclusiv online în acest moment.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Tiny Wooden Cottage, Wooden Nest, Gaz66 the Pathfinder – unităţi de cazare (jud. Covasna)

Fondatoare: Larisa Vlad

Investiţii: 150.000 de euro

Prezenţă: jud. Covasna


Ribana – cofetării (jud. Argeş)

Fondatoare: Ribana Andrei

Investiţie iniţială: 20.000-30.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 620.000 de euro

Prezenţă: Piteşti şi Mioveni


Forever Living – produse pe bază de aloe vera (brand din SUA, distribuit în România)

Reprezentanţi: Monika Kele şi Rafael Loghin

Cifră de afaceri în 2020: 74.000 de euro

Prezenţă: online, internaţională


BerryO – laborator de deserturi (Bucureşti)

Fondatori: Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu

Investiţii: 20.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti şi Ilfov


Urban Bag – brand de rucsacuri (Bucureşti)

Fondator: Dorin Ţambrea

Investiţie iniţială: 25.000-30.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 200.000 de euro

Prezenţă: online şi în Mega Mall



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
copilarie,
tendinte,
antreprenori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.