O româncă a reuşit să construiască o companie cu afaceri de aproape 200 de milioane de lei, acum lider în domeniul în care activează

Autor: Ioana Matei Postat la 12 iunie 2024 11115 afişări

...spune Lucia Costea, cofondatoare şi CEO al Secom Healthcare, companie lider pe piaţa de suplimente alimentare din România. Care sunt celelalte principii care au transformat-o în una dintre cele mai cunoscute antreprenoare din România?

Cifră de afaceri (2023): 178,5 mil. lei

Număr de angajaţi: 200


Lucia Costea a intrat în businessul cu suplimente alimentare, ceaiuri şi produse cosmetice alături de soţul său, Andrei Costea, încă din studenţie, când cei doi s-au cunoscut şi au decis să pornească împreună compania Secom. Antreprenoarea este absolventă a Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine din cadrul UB. În prezent, pe lângă cele 16 unităţi pe care compania le deţine, produsele Secom se găsesc şi în circa 8.000 de farmacii din principalele oraşe ale României, dar şi în online. Businessul are o echipă de 200 de angajaţi şi un portofoliu de circa 400 de produse, distribuite pe trei categorii: suplimente alimentare, cosmetice şi ceaiuri, inclusiv un brand privat de suplimente alimentare.

Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Cu două decenii în urmă, ca studentă la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, specializându-mă în germană şi rusă, perspectiva mea profesională era în mare măsură influenţată de pasiunea mea pentru limba germană. Eram profund îndrăgostită de această limbă, ceea ce m-a determinat să împărtăşesc această pasiune predând limba germană copiilor de grădiniţă, liceenilor care aspirau să urmeze aceeaşi facultate şi adulţilor, prin cursuri specializate. Această experienţă mi-a oferit multă împlinire şi satisfacţie, îmi plăcea foarte mult ceea ce făceam şi eram convinsă că vreau să fiu profesoară cel puţin pentru o perioadă. În acelaşi timp, spiritul meu curios şi dorinţa de a explora mă făceau să îmi doresc mai mult, să caut noi oportunităţi. Era o perioadă de descoperire, în care îmi doream să văd ce alte drumuri pot încerca, chiar dacă îmi era drag ceea ce făceam. Aceste aspiraţii şi deschiderea de a învăţa, de a creşte, de a evolua m-au condus în cele din urmă pe drumul antreprenoriatului, un teritoriu necunoscut la acel moment, dar care avea să devină nucleul carierei mele.

Realitatea a coincis cu gândurile de atunci?

Evoluţia mea profesională a fost surprinzătoare în multe feluri şi nu a coincis cu gândurile sau aşteptările mele iniţiale. Când am îmbrăţişat oportunitatea antreprenoriatului, nu mi-am imaginat nici pentru o secundă că aceasta va deveni cariera mea. Am văzut antreprenoriatul mai degrabă ca pe un proiect temporar, o aventură din care să învăţ, să mă dezvolt şi să descopăr noi perspective. Totuşi, această „aventură” s-a transformat destul de rapid într-o pasiune şi în fundamentul carierei mele. Am gestionat schimbările şi noutatea cu deschidere, curaj şi o disponibilitate constantă de a învăţa, de a construi şi de a munci. Fiecare provocare întâlnită a fost percepută de mine ca o şansă de creştere, iar adaptabilitatea şi receptivitatea la noile oportunităţi m-au ajutat să navighez prin această călătorie neaşteptată, cu  entuziasm şi bucurie. În retrospectivă, cred că profilul meu de exploratoare şi deschiderea către nou au fost esenţiale pentru succesul şi împlinirea pe care le-am găsit în antreprenoriat, chiar dacă iniţial nu era ceea ce anticipasem. Parcursul meu mi-a demonstrat că, uneori, cele mai valoroase lecţii şi realizări vin din cele mai neaşteptate experienţe.

În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

În următorii 20 de ani, mă aştept la o transformare profundă şi accelerată a lumii şi, implicit, a industriei suplimentelor alimentare, atât la nivel global, cât şi în România. Având în vedere ritmul în care se dezvoltă tehnologia şi se schimbă preferinţele consumatorilor, industria de suplimente alimentare este pregătită pentru o revoluţie semnificativă, axată pe personalizare, inovaţie şi sustenabilitate. Viziunea mea este că suplimentele alimentare vor deveni un pilon central al unui stil de viaţă sănătos, pe măsură ce categoria va fi mult mai bine înţeleasă şi apreciată de populaţie pentru rolul esenţial în prevenţie. În România, unde industria este încă la început comparativ cu alte pieţe dezvoltate, cum ar fi SUA, există un potenţial uriaş de creştere, inovare, iar treptat am încredere că suplimentele vor fi parte din integrantă din cultura sănătăţii. Antici­pez că vom vedea o creştere semnificativă a consumului de suplimente alimentare, pe măsură ce oamenii devin mai conştienţi de importanţa prevenţiei şi a sănătăţii. Secom, în acest context, are o viziune clară: să devenim lider incontestabil în calitate şi inovaţie în industria suplimentelor alimentare şi un promotor constant al principiilor  unui stil de viaţă sănătos. Ne propunem să oferim şi în continuare consumatorilor produse şi servicii de top, inovatoare şi de încredere, care se bazează pe cele mai recente cercetări şi tehnologii. În termeni de tendinţe specifice, mă aştept să vedem o accentuare a personalizării suplimentelor, cu formule adaptate nevoilor individuale ale fiecărui consumator, bazate pe date genetice, stil de viaţă şi obiective specifice de sănătate. Etica şi sustenabilitatea vor deveni, de asemenea, criterii esenţiale în decizia de cumpărare a consumatorilor, determinând companiile să adopte practici tot mai responsabile din perspectiva impactului social, economic şi de mediu. Totuşi, este important să rămânem realişti şi să recunoaştem că 20 de ani reprezintă o perioada lungă, plină de incertitudini. Astfel, abordarea noastră în Secom va fi una de trendsetter explorator, rămânem în permanenţă atenţi la cele mai noi descoperiri ştiinţifice, la tendinţe, dar şi la schimbările din industria noastră, din domeniul sănătăţii pentru a ne putea adapta agil strategia de business, astfel încât să răspundem cel mai bine nevoilor consumatorilor. Avem o viziune pe termen lung, dar rămânem flexibili şi receptivi la oportunităţile care vor apărea pe parcurs şi care ne pot susţine în misiunea noastră de a îmbunătăţi sănătatea şi calitatea vieţii oamenilor. Privind spre viitor, este de asemenea esenţial ca tot mai mulţi jucători din industria suplimentelor alimentare să investească în cercetare şi dezvoltare, dar şi în educarea consumatorilor pentru a contribui la instalarea unei culturi a prevenţiei în România. Totodată,  este important să colaborăm cu autorităţile şi organizaţiile din domeniu pentru a promova standarde înalte de calitate şi transparenţă în industrie. Împreună, putem contribui la construirea unei societăţi în care prevenţia şi sănătatea sunt la baza fiecărei decizii.  

Business Magazin a lansat anuarul 100 Cele mai puternice femei de afaceri, ediţia 2024.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.