Gustul vechiului Pepsi difera de cel care sta acum pe rafturile magazinelor

Autor: Ioana Mihai Postat la 27 iulie 2011 265 afişări

In sticlele din editia limitata de Pepsi in stilul anilor 70-80 se gaseste acum sucul "de pe vremuri". Gustul difera de cel cu care ne-am obisnuit in ultimii ani, fiind mai dulce, spune Calin Clej, marketing manager CSD (divizia de bauturi racoritoare carbogazoase) la Pepsico Romania.

Pepsi deruleaza o campanie prin care face apel la savoarea anilor '70-'80, proiect care nu vizeaza insa in principal consumatorii ale caror amintiri se leaga de acea perioada, ci pe cei mai tineri.

Elementul central al este sticla, a carei executie creativa a fost facuta la finalul anului trecut, inspirata de sticlele in care era imbuteliata bautura racoritoare a acelor vremuri. Desi seamana bine, diferente exista: "ambalajul pe care l-am lansat acum este mai usor; sticlele sunt nereturnabile", explica Clej. In plus, pe toate produsele de acum sunt tiparite coduri de bare, care nu existau in urma cu 40 de ani. Bautura din sticla insa, este identica cu cea din vremurile de demult, iar reprezentantul Pepsi spune ca singura diferenta fata de bauturile care se vand acum este cantitatea de zahar.

Campania ar putea fi reluata si in anii urmatori, dat fiind ca a fost adunat un numar mare de povesti pentru a stabili un punct de plecare si o idee central. Pentru realizarea spotului publicitar, au fost folosite filmari din acea vreme, care nu puteau fi recreate. "Platforma de comunicare este un context capturat de 30-40 de ani". Iar imaginile reunesc poze sepia din arhive personale care dezvaluie crampeie din viata de atunci. De fapt, nostalgia fata de experientele acelor perioade, a capatat deseori o forma cat se poate de concreta: "<Ce se intampla cu vechea sticla de Pepsi?> au intrebat foarte multi oameni de-a lungul anilor", spune reprezentantul companiei. Asa ca in toamna trecuta s-au hotarat sa pregateasca pentru 2011 o campanie care sa aduca in lumina reflectoarelor vechiul Pepsi. Pe scurt, vechiul Pepsi era mai dulce decat cel care se vinde acum.

Editia limitata a bauturii racoritoare cu cea mai veche istorie pe piata romaneasca se va vinde prin spatii Horeca, mai cu seama terase si spatii de pe litoral. Locuri alese insa pe spranceana: doar 10-15% din numarul universul de spatii cu care lucreaza imbuteliatorul marcilor Pepsi, Prigat si Roua. Si asta pentru ca este important ca sticla, "care este canalul media principal, mai mult decat spoturile TV, trebuie sa ramana pe masa, iar servirea trebuie facuta, de preferat, fara pai", spune Clej.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
comert,
imagine,
brand,
pepsi,
campanie
/analize/comert/gustul-vechiului-pepsi-difera-de-cel-care-sta-acum-pe-rafturile-magazinelor-8528452
8528452
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.