De ce a ajuns Romania o piata-cheie pentru Bricostore

Autor: Ioana Mihai Postat la 08 martie 2011 147 afişări

Reteaua Bricostore are de investit 20 de milioane de euro in 2011 in Europa Centrala si de Est. Peste jumatate din acesti bani sunt rezervati pentru Romania, o piata cheie pentru Bricostore, declara pentru BUSINESS Magazin Philippe Bresson, proprietarul afacerii.

nosc Romania foarte bine, toate ungherele tarii si chiar suburbiile oraselor din cele mai indepartate colturi ale tarii", spune Philippe Bresson, (43 de ani), proprietarul Bricostore, o afacere pornita in 1849 si care a ramas, vreme de cinci generatii, in familie. "Suntem o afacere de familie si asa vrem sa ramanem", afirma Bresson, care vine cel putin o data pe luna in Romania. Reteaua are aici 15 dintre cele 26 de magazine ale sale - alte noua sunt in Ungaria si doua in Croatia. Fiind o piata cheie pentru companie, cheful de cumparaturi al romanilor sau lipsa acestuia are mare importanta pentru proprietarii afacerii. Filiala locala a avut anul trecut vanzari cu 17% mai mici decat in 2009, ajungand la 140 de milioane de euro, spune Isabelle Pleska, care este, din 2002, de la intrarea francezilor pe piata locala, director general al companiei. Scaderea vanzarilor este insa mai mica decat declinul pietei, care s-a plasat anul trecut, conform estimarilor, in jurul a 20 de procente.

Cel putin trei sunt motivele, puncteaza Bresson, pentru minusurile din vanzari: cei mai multi clienti nu-si mai permit sa cheltuiasca pe amenajarea si renovarea locuintei, au scazut preturile produselor si competitia s-a ascutit. "In unele orase, precum Ploiesti sau Brasov, competitori de-ai nostri au deschis magazine chiar langa noi", spune proprietarul Bricostore. El adauga insa ca se asteapta ca anul acesta rezultatele sa fie mai bune decat in 2010, iar vanzarile sa fie mai mari cu cateva procente bune. Un rol poate juca in ecuatie si deschiderea recenta a magazinului de la Drobeta Turnu-Severin in urma unei investitii de 8 milioane de euro, dar si reamenajarea spatiului din Baneasa. Tot anul acesta compania si-a planificat sa inceapa reamenajarea magazinului pe care l-a deschis, in 2003, in cartierul bucurestean Pantelimon. "Este un spatiu invechit, care va fi extins, iar bugetul se plaseaza in jurul a 5-6 milioane de euro", spune Bresson. Pentru modificari insa, magazinul nu isi va inchide portile, ci, la fel ca si in spatiul din Baneasa, unde reamenajarea a durat patru luni, va primi, in continuare, si clienti. Proiectul din Pantelimon este insa de o amploare mai mare - dovada si bugetul dedicat.

In bugetele pentru 2011, doar o singura tinta mai apare pentru companie - Zagreb, unde ar urma sa fie deschis un nou magazin, care va costa 20 de milioane de euro. Investitiile totale in reteaua locala au ajuns la 170 de milioane de euro, cele mai multe spatii fiind insa in proprietate, o reteta preferata de la bun inceput. "Este mai ieftin decat sa inchiriezi", spune Pleska. Familia Bresson s-a hotarat sa-si incerce norocul pe piata romaneasca mult inaintea altor retele de profil. "Desi primul magazin de aici a fost deschis in Chitila, in 2002, noi am cumparat primul teren in 1999, dar la Brasov", povesteste Bresson, care isi aminteste ca venise cu tatal sau la un seminar. "Tata a vazut atunci ca terenul, parcelat in trei, avea un mare potential comercial si am cumparat exact bucata din mijloc", spune Philippe Bresson, care nu da detalii despre cat a costat, efectiv, terenul din Brasov, ci doar ca "a fost o afacere foarte buna".

Implicat in afacerea familiei din 1997, la acea vreme el lucra in Budapesta, un oras in care a stat 12 ani si unde i s-au nascut cei doi copii. Era la indemana, povesteste acum, sa calatoreasca in Romania si asa a ajuns sa cunoasca bine tara in care reteaua a pasit in 2002, cu cateva luni inainte de nemtii de la Praktiker.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Bricostore,
investitii,
Philippe Bresson
/analize/comert/de-ce-a-ajuns-romania-o-piata-cheie-pentru-bricostore-8031159
8031159
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.