Cum face Steaua bani din culorile ros-albastre. Se vand berea, cola si sampania?

Autor: Ioana Mihai Postat la 04 martie 2011 154 afişări

Patima cu care suporterii traiesc meciurile Stelei poate fi vazuta acum cu ochiul liber si in cosurile lor de cumparaturi. Sub numele echipei favorite se gasesc mai nou in magazine bauturi si ciocolata, iar gama de produse se va mari, conform oficialilor Steaua, in cursul acestui an.

Cum face Steaua bani din culorile ros-albastre. Se vand berea, cola si... deschide galeria

Un suporter pasionat are toate sansele sa-si usureze zdravan cardul sau portofelul daca intra intr-un magazin de prezentare al echipei de fotbal preferate. Slabiciune care se vede cu ochiul liber in bugetele cluburilor. Cele cinci echipe din UEFA care au inregistrat anul trecut cele mai mari incasari - Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Bayern München si Arsenal - realizeaza cam jumatate din cifrele de afaceri din contracte de publicitate, sponsorizari si valorificarea imaginii comerciale a cluburilor. Altfel spus, sute de milioane de euro sunt cheltuiti in fiecare an pe tot felul de produse branduite in culorile echipelor de fotbal - de la tricouri, calendare, suveniruri si pana la magneti de frigider. Practica nu este straina nici cluburilor romanesti de fotbal, dar Steaua este prima echipa care a scos pe piata si bunuri de larg consum.

Unul din principalele avantaje ale berii, vinului si ciocolatei Steaua - fata de celelalte produse vandute sub aceeasi umbrela - este ca si-au gasit loc in hipermarketuri si supermarketuri. In total, "vizam 12.500 de puncte de vanzare din toata tara", spune directorul de marketing al clubului Steaua, Bobby Durbac, care precizeaza ca doreste ca produsele sa se gaseasca deopotriva in comertul modern, cat si in cel traditional. Berea si vinul Steaua se vand deja in Cora, Gmarket si Auchan (fiind in curs de listare si in alte retele) si in 4.000 de magazine traditionale. Cati clienti si-ar putea gasi aceste produse? Numarul stelistilor ajunge, conform estimarilor lui Durbac, la 3,5-4 milioane, in conditiile in care 44% din totalul suporterilor din Romania sunt fani ai echipei din Ghencea, conform unui sondaj realizat de Institutul National de Statistica. Cum berea si vinul Steaua, ciocolata si vinul spumant cu acelasi nume au iesit pe rafturi doar de cateva luni si nici nu au fost acoperite inca toate punctele de vanzare, nu sunt disponibile cifre graitoare referitoare la vanzari. In decembrie s-au vandut peste 100.000 de doze de bere Steaua si 214 sticle de vin spumant din cele 300 in editie limitata.

"Cu siguranta vor urma si alte astfel de produse anul acesta", spune Durbac, fara a oferi detalii suplimentare. De curand, clubul a anuntat lansarea, in luna aprilie, in parteneriat cu Raiffeisen Bank, a unui card de debit pentru suporteri. 0,5% din tranzactiile la comercianti cu acest tip de card vor fi donate de banca catre Centrul de Copii si Juniori din cadrul clubului sportiv Steaua.Valorificarea imaginii clubului a capatat o importanta tot mai mare in strategia Stelei, dovada si ca in urma cu trei ani clubul avea un singur magazin de prezentare la stadion si unul online. De la inceputul anului trecut a mai fost deschis un spatiu in magazinul Unirea din Capitala, in urma unei investitii de 80.000 de euro, "care pana la finalul anului s-a si amortizat", precizeaza Durbac. In plus, suporterii pot comanda acum produsele si telefonic, iar clubul are si o retea de 20 de magazine partenere.

Tricourile, fularele si canile sunt cele mai cautate de suporteri, vanzarile din sezonul 2009-2010 fiind cu 22% mai mari decat in cel anterior. In 2008-2009 vanzarile de produse branduite ale clubului au fost in crestere cu 54%, insa Durbac precizeaza ca evolutia acestor cifre se leaga strans de "conditiile macroeconomice si, in egala masura, de performantele clubului". Astfel incat, desi miza pentru acest an este mentinerea nivelului de vanzari la un nivel similar cu cel de anul trecut, insa cifrele ar putea fi mai mari, "in cazul in care echipa castiga un trofeu", spune reprezentantul clubului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
steaua fc,
marketing,
produse,
suporteri,
stelisti
/analize/comert/cum-face-steaua-bani-din-culorile-ros-albastre-se-vand-berea-cola-si-sampania-8012012
8012012
comments powered by Disqus
​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o” ​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o”

La fel ca în viaţă, în businessul de investiţii cheia reuşitei este să ai dreptate de mai multe ori decât greşeşti. Balanţa a înclinat spre investiţiile care au performat bine pentru Johan Meyer, motiv pentru care a ajuns şi în rolul de manager al Fondului Proprietatea şi CEO al Sucursalei de la Bucureşti pentru Franklin Templeton, din care administrează active de peste 2,5 miliarde de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia care revoluţionează viaţa corporatiştilor Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia care revoluţionează viaţa corporatiştilor
Secretul succesului în afaceri: Cum poţi câştiga când toată lumea pierde
ProMotor.ro
Lista completă cu bolile care te lasă fără permis şi alte modificări ale Codului rutier care au intrat în vigoare în 2019. Tot ce trebuie să ştii Lista completă cu bolile care te lasă fără permis şi alte modificări ale Codului rutier care au intrat în vigoare în 2019. Tot ce trebuie să ştii
Un Duster pe care nu-l vei găsi niciodată în reprezentanţă. Costă 35.000 de euro şi sigur îl vei remarca pe stradă - GALERIE FOTO
Permis uitat acasă, permis suspendat, fără permis: Ce păţeşti dacă eşti prins la volan în fiecare din cazuri
Descopera.ro
BĂTRÂNUL de 80 de ani care a UMILIT armata ungurilor. ''Pe unde mergea toţi picau'' BĂTRÂNUL de 80 de ani care a UMILIT armata ungurilor. ''Pe unde mergea toţi picau''
O mare PROBLEMĂ sexuală pe care o au mulţi bărbaţi. Mulţi se JENEAZĂ să recunoască. Rezolvarea este, însă, simplă şi rezultatul este uluitor
CREIERUL oamenilor este cu adevărat INCREDIBIL. Doi cercetători nemţi au găsit o zonă neştiută până acum care are o ABILITATE surprinzătoare
Go4it.ro
TAXĂ pe apeluri audio prin WhatsApp şi Skype? Cum ar putea fi implementat un astfel de sistem TAXĂ pe apeluri audio prin WhatsApp şi Skype? Cum ar putea fi implementat un astfel de sistem
INVIZIBILITATEA a fost atinsă! O companie din CANADA poate să ascundă orice în spatele unor panouri speciale
Google dezvăluie MOTIVUL pentru care telefonul tău cu Android se descarcă prea repede
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.