Ce hotărâre a luat o femeie din România după 10 luni în care a fost refuzată de angajatori, pentru că aceştia preferau să angajeze candidaţi mai tineri

Autor: Ioana Matei Postat la 24 iunie 2021 60957 afişări

Anca Dragomir a decis să intre în mediul antreprenorial după aproape un an în care a căutat fără succes un job. A început de la zero în domeniul comerţului online, alegând o nişă despre care crede că va fi mereu căutată - hainele şi jucăriile pentru copii - iar din 2016 şi până în prezent, aceAsta a înregistrat creşteri constante ale veniturilor.

Am înfiinţat businessul după o perioadă mai puţin fastă, tulbure, în viaţa mea personală şi profesională, o despărţire în familia mea, iar după scurt timp, căutarea fără succes a  unui alt job - trecuseră 10 luni şi eu ajungeam între ultimii trei candidaţi, întotdeauna era aleasă varianta mai tânără, drept urmare am spus că trebuie să fac ceva fiindcă altfel nu ajungeam nicăieri”, a povestit antreprenoarea în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Anca Dragomir a dezvoltat un business axat exclusiv pe comerţul online, respectiv comercializarea de articole pentru copii (haine pentru copii, încălţăminte pentru copii şi jucării). Compania sa importă produse direct din Europa şi din Asia, dar a dezvoltat o secţiune unde se vând şi produsele unor jucători din România. Antreprenoarea a povestit în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace că a lansat businessul la finalul anului 2015, în lipsa găsirii altor oportunităţi profesionale.

S-a gândit să intre în acest business pornind de la ideea că „întotdeauna vor fi căutate produsele pentru copii”. A început cu investiţie de 5.000 de euro, direcţionaţi în dezvoltarea site-ului, în configurare şi în alte aspecte tehnice. „După un timp, am constatat că trebuie investit şi mai mult, este un business care se bazează pe diversitate, oamenii trebuie să vadă multe produse ca să aleagă unul şi, în plus, trebuie investit şi în aspectele tehnice.” Businessul a evoluat bine, în contextul în care cifra de afaceri a crescut de la an la an la an, ajungând în 2020 la peste 30.000 de lei. În prezent, circa 70% din venituri sunt generate de platforma marketplace a eMAG.

Din rândul provocărilor cu care se confruntă, ea a menţionat competiţia cu marile branduri care activează pe segmentul fashion. „O firmă mică nu poate ţine preţurile pe care le ţine o firmă mare, dacă mă duc şi fac un contract de achiziţie, nu voi obţine niciodată preţurile pe care le obţine un jucător de talie mare, când vin cu un produs nou, nu pot ajunge la aceleaşi preţuri, atunci câştigul este foarte mic.”

În ceea ce priveşte comportamentul clienţilor în pandemie, ea observă că acesta s-a schimbat foarte mult, învaţă şi se dezvoltă odată cu dezvoltarea businessului din online, devin din ce în ce mai pretenţioşi.

Sfatul ei pentru cei care vor să înceapă o astfel de afacere în online? „Înainte să pornească orice fel de afacere, trebuie să se consulte cu un specialist sau să se sfătuiască cu cineva care a mai trecut prin dezvoltarea unui business online.”

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.