Ce afacere au pornit chiar în plină pandemie doi tineri de 30 de ani într-o garsonieră din Dristor cu mai puţini bani decât dau alţii pe o pereche de pantofi

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 01 martie 2024 23808 afişări

O garsonieră din Dristor, Bucureşti, a fost prima „casă” a brandului Florărescu, businessul pe care Alex Bogdan Stancu şi Alexandra Stancu l-au pornit în plină pandemie, în noiembrie 2020, ca să le îndulcească zilele celor – mulţi – care îşi petreceau viaţa doar în casă. Patru ani mai târziu, continuă să facă acelaşi lucru, într-o lume care pare să fi revenit - în mare măsură - la normalitate.

Ideea de bază a afacerii era să aducă pe piaţă aranjamente cu plante verzi şi suculente pentru decorul caselor şi al birourilor. În pandemie, oamenii au fost nevoiţi să stea în casă şi au simţit nevoia să decoreze cât mai plăcut spaţiul care nu mai era doar pentru locuit. Comenzile în această direcţie nu au fost numeroase, în schimb piaţa a solicitat buchete şi aranjamente florale şi astfel  Florărescu a ajuns să se adreseze clienţilor atât cu aranjamente din plante, cât şi cu buchete şi aranjamente florale”, povestesc Bogdan şi Alexandra. Din anul 2022, Florărescu se ocupă şi cu decorurile florale pentru evenimente private şi corporate, segment al afacerii care aduce în prezent cele mai multe venituri. Alex Bogdan Stancu şi soţia lui, Alexandra, sunt doi tineri de 30 de ani, absolvenţi ai Facultăţii de Horticultură.

Alex şi-a început cariera în domeniul floristic din ultimul an al facultăţii, a lucrat timp de doi ani la o florărie din Bucureşti, apoi a trecut la un atelier care se ocupa atât cu comenzi online de buchete şi aranjamente florale, cât şi cu organizarea evenimentelor private. Între timp, Alexandra s-a specializat în marketing şi comunicare vreme de şapte ani la o companie franceză care se ocupă cu software în agricultură. Pentru a porni Florărescu, investiţia celor doi a fost mică, de aproximativ 500 de euro, bani necesari pentru a cumpăra vase din ceramică, plante şi două rafturi metalice, pentru a le putea organiza în garsonieră.

Ulterior însă, pe parcursul celor trei ani de când Florărescu a prins rădăcini, au alocat cel puţin 50.000 de euro, estimează ei. „Cifra de afaceri a anului 2023 este de 70.000 de euro, iar profitul este de aproximativ 35%. Am avut un singur angajat anul trecut. Afacerea noastră este una sezoniera din punctul de vedere al profitabilităţii. Avem trei perioade din an când încasările sunt mai mari – adică 1-8 martie, perioada evenimentelor private (mai-octombrie) şi perioada sărbătorilor de iarnă. Din acest motiv, momentan avem puţini angajaţi, preferând ca, în perioadele aglomerate, să lucrăm cu colaboratori, care au fost în proporţie de 70% studenţi ai Facultăţii de Horticultură.”

Ca urmare a evenimentelor numeroase în care s-au implicat anul trecut prin decorurile florale, cei doi antreprenori au primit multe solicitări şi pentru sezoanele de nunţi din 2024 şi chiar 2025. Astfel, începând de anul acesta, ei vor să angajeze florişti pentru atelier, dar şi curieri, pentru a putea creşte capacitatea de producţie a buchetelor şi a aranjamentelor florale livrate în Bucureşti. „Indiferent că vorbim de clienţii de zi cu zi care comandă flori în Bucureşti sau de perechile de miri care ne aleg pentru evenimentul lor, clienţii noştri sunt în principal oameni cu vârste între 20 şi 50 de ani, care îşi doresc să bucure, să impresioneze, să surprindă şi să se lase surprinşi de şi prin florile noastre.” Florărescu funcţionează în prezent cu un singur spaţiu, pe calea Şerban Vodă 76-78 din Bucureşti.

Acolo iau naştere toate buchetele şi aranjamentele care fac zilele mai frumoase celor care le primesc. Preţurile pornesc de la 120 de lei, potrivit site-ului Florărescu. „Până în momentul în care businessul şi-a găsit locul în piaţă, provocările erau în fiecare zi. Era dificil să ne realizăm un stoc de marfă, pentru că aveam pierderi mari, chirii scumpe pentru atelier, nu ne permiteam livrator şi astfel eram nevoiţi să facem noi livrările”, îşi amintesc Alexandra şi Bogdan. Cu cât afacerea s-a dezvoltat însă, cu atât au reuşit să mai integreze câte o rotiţă în mecanism. Cea mai importantă lecţie pe care cei doi tineri au învăţat-o până acum este că nimic nu se clădeşte peste noapte, astfel că fără răbdare nu poţi realiza nimic de durată. „Nu e suficientă doar pasiunea pentru a realiza un business de succes. Este nevoie să-ţi dezvolţi aria de cunoştinţe – contabilitate, marketing, branding, comunicare, aşa cum este nevoie şi de multă muncă, sacrificii şi, cum spuneam, răbdare.”   

Alex Bogdan Stancu şi soţia lui, Alexandra, sunt doi tineri de 30 de ani, absolvenţi ai Facultăţii de Horticultură.

În spaţiul de pe calea Şerban Vodă 76-78 din Bucureşti iau naştere toate buchetele şi aranjamentele care fac zilele mai frumoase celor care le primesc. Preţurile pornesc de la 120 de lei, potrivit site-ului Florărescu.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Diafan Cosmetics – laborator de dermatocosmetice (Alba Iulia)

Fondatoare: Diana Câmpean

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 9.000 de lei (1.800 de euro)

Prezenţă: online


Best Polygraph – teste cu detectorul de minciuni (Bucureşti)

Proprietar: Octavian Şerban

Cifră de afaceri în 2023: 50.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Atelier Atlas – business de papetărie (Bucureşti)

Fondatori: Alexandra şi Bogdan Niţă

Cifră de afaceri în 2023: 60.000 de euro

Prezenţă: online


Adicto – şcoală de dansuri latino (Bucureşti)

Fondatori: Alexandra Bojanopol şi Alin Tudorie

Prezenţă: în zona Calea Moşilor din Bucureşti


Andrei Zafiu – fotograf de business (Bucureşti)

Investiţii: peste 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 85.000 de euro

Prezenţă: naţională şi internaţională



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Afaceri de la zero,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.