Au investit 100.000 de euro într-o afacere în care nu credea nimeni. Acum vor să se extindă în ţară

Autor: Corina Mirea Postat la 22 octombrie 2013 9574 afişări

În primăvara lui 2011 şi în plină criză, Raluca Buzoianu, avocat, şi Marian Predel, om de afaceri din industria imobiliară, au decis să deschidă în România prima filială locală a unui brand francez de decoraţiuni interioare.

Mulţi le-au spus că sunt nebuni, pentru că au investit în jur 100.000 de euro într-un business care, aparent, nu avea public în România. Totuşi, magazinul Comptoir de Famille există şi astăzi, într-un spaţiu de 70 de metri pătraţi închiriat pe Bulevardul Dorobanţi din Capitală şi, chiar dacă nu face încă profit, cei doi antreprenori nu mai aduc bani de acasă şi au reuşit să îşi recupereze investiţia. „Am zis că nu putem fi singurii oameni care apreciază astfel de obiecte şi care ştiu magazinul din străinătate şi am zis să încercăm, mai ales că de multe ori ajungeam să stăm în aeroporturi când veneam din călătorii şi să ne convingem unul pe altul să mai renunţăm la produsele din bagaje. Noi am crezut că există totuşi o nişă pentru un astfel de business şi ni s-a şi confirmat. Chiar dacă anul acesta a fost cel mai greu, pentru că traficul a scăzut faţă de anul trecut, valoarea bonului mediu a rămas la fel", spune Raluca Buzoianu.

Brandul Comptoir de Famille aparţine din 1992 companiei franceze Prim’Style, înfiinţată de fraţii Isabelle şi Philippe Mauran în 1980 într-o casă şi un garaj din sud-estul Franţei. Deşi magazinele companiei sunt deschise în 15 ţări din întreaga lume, profilul antreprenorului care ia franciză a rămas aproape neschimbat în cei peste 30 de ani de când există compania-mamă - cei mai mulţi dintre francizori sunt cupluri, soţ şi soţie sau fraţi.

De la statutul de colecţionari sau „oameni îndrăgostiţi de frumos„, cum le place celor doi antreprenori români să spună, până la cel de francizori nu au trecut mai mult de trei luni. Procesul a fost simplu: au contactat compania, le-au spus care este ideea lor de business şi cum s-ar putea integra conceptul brandului pe noua piaţă, au stabilit termenii financiari, condiţiile de livrare, au achitat taxa de intrare în franciză, iar la final au semnat contractul.

„În martie 2011 i-am contactat, iar în iunie am deschis magazinul. Practic, prin taxa de intrare în franciză cumperi un brand şi obţii un plan de business, de marketing şi ajutor din partea celor din Franţa pentru a amenaja magazinul. Conceptul trebuie să fie acelaşi peste tot, culorile de bază rămân aceleaşi, sunt unele produse caracteristice prin amplasament brandului, dar nu îţi dictează nimeni cum să îţi manageriezi afacerea. Poţi sau nu să respecţi campaniile de reduceri pe care le fac ei în Franţa, nu îţi impune nimeni nimic din ceea ce ţine de business. Ai în shimb preţuri preferenţiale ca francizor", explică Raluca Buzoianu.

Produsele comercializate de Comptoir de Famille sunt destinate strict amenajărilor interioare - pentru decorarea livingului, a băii, a bucătăriei sau a dormitorului - şi sunt fabricate în Franţa (parfumuri de cameră şi cosmetice), India (unele feţe de masă brodate manual) sau China (sticlărie).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/au-investit-100-000-de-euro-intr-o-afacere-in-care-nu-credea-nimeni-acum-vor-sa-se-extinda-in-tara-11547818
11547818
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.