Afacerea pentru înveselirea copiilor începută de două tinere cu doar câteva sute de euro, cu care câştigă acum zeci de mii de euro în România

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 07 septembrie 2022 334 afişări

Ina şi Suzana au plecat la drum cu investiţii minime atunci când au luat decizia să pună pe roate un mic univers pentru cei mici. Chiar aşa şi-au denumit ideea, Little Universe, şi au pus la bătaie mai puţin de 500 de euro când au început să se preocupe de materii prime şi ambalaje pentru ceea ce aveau de gând să facă.

Ce anume, mai exact?

Produsele noastre se realizează manual, fiind cusute de mână, şi, din acest motiv, nu avem nevoie de utilaje”, povestesc Ina Rusu şi Paula Suzana Voinea, fondatoarele brandului de decoraţiuni şi accesorii handmade pentru copii Little Universe. Suzana este fotograf de evenimente de şapte ani, iar Ina este consilier juridic la un birou notarial. Originare din Braşov, ele îşi desfăşoară în continuare şi activităţile de la job în paralel cu businessul, dar îşi dedică toată pasiunea proiectului lor antreprenorial.

Amândouă au lucrat în trecut cu copii, la şcoli şi grădiniţe, şi încă de când erau mici au avut o înclinaţie către lumea artistică, adică exact ceea ce le trebuie în afacerea către care s-au îndreptat. Little Universe a luat naştere în plină pandemie, mai exact în luna iunie a anului 2020, iar în luna iulie au venit deja primele comenzi. „Acest micuţ business a început din joacă, în perioada pandemiei, când activităţile erau destul de limitate. Ideea aceasta, de a realiza decoraţiuni pentru camera copiilor, era de ceva vreme în minţile noastre, însă joburile nu ne-au permis să conturăm acest proiect de suflet. Pandemia ne-a oferit şansa de a ne aşeza ideile şi de a le da viaţă.”

Firea copilăroasă şi jucăuşă pe care o împărtăşesc le-a împins să se îndrepte către produsele pentru bebeluşi şi copii şi aşa au ajuns aici. „Ştiind cât de importanţi sunt primii ani ai copilăriei, ne-am dorit să lăsăm moştenire nişte decoraţiuni timeless, inspirate din natură, care să influenţeze creşterea copilului într-un mod frumos şi echilibrat. Ne-am dorit să creăm ceva unic pentru ei, realizat cu mâinile noastre, care să transmită iubirea noastră faţă de ei.”

Anul 2021 le-a adus, financiar vorbind, o cifră de afaceri de 20.000 de euro, pe lângă bucuria de a ajunge în camerele şi vieţile a numeroşi copii care cresc acum în compania accesoriilor create de Ina şi de Suzana. De altfel, dorinţa lor este acum să ajungă în cât mai multe case în care răsună râsete de copii. „Clienţii noştri sunt mămicile, viitoarele mămici sau femeile care au în cercul lor de prietene mămici – actuale sau viitoare.”

Toată munca de creaţie, dar şi de producţie are loc momentan acasă la cele două antreprenoare, majoritatea produselor fiind lucrate pe comandă. Doar în perioada Crăciunului sau a altor sărbători de peste an îşi organizează un stoc, dar şi acela de dimensiuni restrânse. „Avem un magazin virtual, iar o parte din produsele noastre se găsesc în diverse magazine din ţară.” În funcţie de produs, preţurile pot să depăşească 500 de lei, oferta de pe site cuprinzând de la decoraţiuni pentru petreceri la carusele şi centre de activităţi. „Produsele au fost de mare interes încă de la început, primind foarte multe feedbackuri pozitive. Acest lucru ne-a motivat să continuăm şi să ne extindem gama de produse. În momentul de faţă realizăm carusele, nume personalizate, wall hanguri, dreamcatchere, decoraţiuni aniversare, baby gymuri şi diverse accesorii, precum broşe sau bentiţe.”

În funcţie de produs, preţurile pot să depăşească 500 de lei, oferta de pe site cuprinzând de la decoraţiuni pentru petreceri la carusele şi centre de activităţi.

Originare din Braşov, Ina şi Suzana îşi desfăşoară în continuare şi activităţile de la job în paralel cu businessul, dar îşi dedică toată pasiunea proiectului lor antreprenorial.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

My Symphony – cosmetice naturale (Bistriţa)

Fondatoare: Iulia Dumitru şi Cristina Neagoş

Investiţie iniţială: peste 15.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 10.000 de euro

Prezenţă: în magazinul online mysy.ro, în oraşul Bistriţa, într-un salon de înfrumuseţare deţinut tot în familie, în mai multe magazine naturiste şi pe platforma eMag.


Ta-Tienne – brand de haine (Bucureşti)

Fondatoare: Tatiana Pandele

Prezenţă: online


Gastro Local – platformă dedicată punctelor gastronomice locale (Vama Buzăului)

Fondator: Dorian Lungu

Prezenţă: naţională


Zara Chalet – unitate de cazare (Bran)

Fondatori: Marius şi Ioana Zara

Investiţii: peste 500.000 de euro

Cifră de afaceri anuală: 100.000 de euro

Prezenţă: Bran, judeţul Braşov


Candles with a mood – lumânări parfumate (jud. Ilfov)

Fondatoare: Ioana Anuţei

Investiţii: 2.000-3.000 de euro

Prezenţă: online



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.